یک مقام مسوول در دیوان عالی کشور از رد درخواست اعاده دادرسی متهم ردیف دوم پرونده فساد بزرگ بانکی خبر داد.

قاضی سعید عمرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر اظهار کرد: هشت تن از متهمان پرونده فساد بزرگ بانکی پس از تایید حکم مجازاتشان درخواست اعاده دادرسی دادند. پس از ثبت این درخواست در دیوان عالی کشور، قضات رسیدگی به آن را آغاز کردند. وی افزود: تاکنون درخواست اعاده دادرسی بهزاد بهزادی از سوی قضات رد شده است و به زودی درخصوص درخواست دیگر محکومان این پرونده تصمیم گرفته خواهد شد.

این مقام مسوول در دیوان عالی کشور خاطر نشان کرد: چهار متهم ردیف اول پرونده که به اعدام محکوم شده و حکمشان در دیوان عالی کشور تایید شده است از افرادی هستند که درخواست اعاده دادرسی داده‌اند.

بهزاد بهزادی کیست؟

بهزاد بهزادی ۳۵ ساله، معروف به چشم راست مه آفرید متهم ردیف دوم پرونده فساد بزرگی بانکی است که معاون حقوقی و املاک شرکت توسعه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا، عضو هیات‌مدیره شرکت گروه ملی فولاد و وکیل دادگستری بود. به اتهامات او در چهارمین جلسه محاکمه متهمان پرونده رسیدگی شد و پس از محاکمه قاضی سراج او را به اعدام و رد مال محکوم کرد که حکم مجازاتش از سوی قضات دیوان عالی کشور تایید شد.

سخنگوی دستگاه قضا هم پس از تایید حکم متهم ردیف دوم پرونده گفت: بهزاد بهزادی فرزند ناصر معاون حقوقی گروه آریا به اتهام اخلال در نظام اقتصادی محکوم به اعدام و به اتهام شرکت در پولشویی به پرداخت یک چهارم مبلغ ۲۵ هزار میلیارد و ۷۲۹ میلیون و ۸۰۰ ریال محکوم شده است.