خبرگزاری مهر از نامه نگاری «حدود ۱۰۰ نماینده مجلس» خطاب به شورای نگهبان خبر داده و نوشت: این نمایندگان خواستار بررسی دقیق صلاحیت هاشمی رفسنجانی و اسفندیار رحیم مشایی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شدند. جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس و عضو جبهه پایداری هم به خبرگزاری فارس گفت: این نامه قریب ۱۰۰‌ امضا از نمایندگان مجلس را داراست و با نامه قبلی نمایندگان که در اعتراض به مواضع هاشمی رفسنجانی بود، سه‌شنبه شب توسط یکی از نمایندگان مجلس از طریق دبیرخانه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به آیت‌الله یزدی تقدیم شد. از سوی دیگر‌اما یک عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت (طیف نزدیک به لاریجانی) با بیان اینکه تلاش عده‌ای از نمایندگان برای جمع‌آوری‌امضا برای تهیه نامه‌ درخواست از شورای نگهبان جهت رد صلاحیت مشایی و هاشمی ناکام ماند، گفت: بعید است تعداد ‌امضا‌کنندگان به عدد ۱۰۰ رسیده باشد.

اسماعیل جلیلی درگفت‌وگو با «ایسنا»، افزود: تجربه هفته گذشته در مورد جمع‌آوری‌امضا بر علیه هاشمی نشان داد که اعداد و ارقام اعلام شده در مورد‌امضاهای نمایندگان واقعی و قابل استناد نیست، چون بعد از افشای اسامی بسیاری از نمایندگان نسبت به جعلی بودن نام آنها در بین نامه در صحن علنی اخطار دادند.

انتقاد شدید پزشکیان از رفتار پایداری

مسعود پزشکیان نماینده تبریز در مجلس هم با اشاره به حکم رهبر معظم انقلاب برای ریاست هاشمی رفسنجانی بر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر هاشمی فتنه‌گر است، در ریاست مجمع تشخیص مصلحت چه می‌کند؟ مگر می‌شود بگویند فردی که در ریاست مجمع تشخیص مصلحت قرار دارد، فتنه‌گر است؛ یعنی فتنه گران مصلحت مملکت را بررسی می‌کنند؟

متن نامه به روایت خبرگزاری فارس

خبرگزاری فارس متن این نامه را منتشر کرده که در بخش‌هایی از آن‌ آمده است: اینک شرکت بعضی از کاندیداها در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بار دیگر آزمایش بزرگی را پیش راه شورای نگهبان گذاشته است که مطمئن هستیم با درایت، شورای نگهبان در‌امتحان و آزمون پیروز می‌شود و ان‌شاالله ‌امانت مدیریت اجرایی انقلاب اسلامی به فرد شایسته‌ای واگذار شود. البته مشروط به اینکه همه موارد زیر مورد توجه قرار بگیرد:

- نقش بعضی از کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند و فرزندانشان در مدیریت فتنه و انسجام بخشیدن به سران فتنه و هماهنگ نمودن آنها بر هیچ‌کس پوشیده نیست. نامه سرگشاده تحریک‌آمیزی که به شعله آتشفشان دامن زد، اصرار وی بر ابطال انتخابات که خواست اتحاد استکبار جهانی بود، کلید فتنه با طرح انتخابات آزاد، پشتوانه شدن برای ضد انقلاب که در آخرین نماز جمعه‌اش تجلی کرد و نپذیرفتن صحه شورای نگهبان بر انتخابات دوره دهم همه حاکی از این است که نمی‌تواند مسوولیت بزرگی چون ریاست جمهوری که‌امانت الهی و ثمره خون هزاران شهید است، به عهده وی سپرده شود، خصوصا با مشکلات سنگین اجرایی و کهولت سن نامبرده بیم‌آن می‌رود که کار از دست وی خارج و به دست کارگزارانی بیفتد که هیچ‌گاه دل در گرو انقلاب نداشتند.

- از طرف دیگر حلقه انحرافی نیز برای تسخیر بالاترین دژ اجرایی کشور خیز برداشته‌اند، کسانی که با ایجاد ائتلاف در گفتمان انقلاب اسلامی خیانت بزرگی به مردم کرده‌اند که از آنها با شعار ارزش‌ها و ولایت استقبال کردند.

همان‌ها که تلاش کردند ملی‌گرایی را جانشین اسلام گرایی نمایند، ابتذال گرایی را جانشین ارزشمداری کنند و حزب‌الله را از خود راندند و فاسدان و لیبرال‌ها را دور خود جمع کردند،آنهایی که سعی کردند با طرح مسائلی چون انسان کامل در مقابل ولایت بایستند و ده‌ها خیانت کردند. جا دارد که شورای نگهبان مانند گذشته راه‌ را بر منحرفان سد کند.