فیروزآبادی: جوسازی احمدی‌نژاد مایه تشویش اذهان عمومی است

زاکانی: متهمان فساد مالی جزو حلقه معتمدین رییس‌جمهور هستند

دنیای اقتصاد- سرلشکر فیروز آبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح به محمود احمدی‌نژاد درباره سخنان اخیرش در جریان سفر استانی به خوزستان و ادامه «جو‌سازی‌ها» و «تشویش اذهان» عمومی هشدار داد و خواستار این شد که رییس‌جمهور به اینگونه سخنان پایان دهد. احمدی‌نژاد روز دوشنبه در سفر استانی به استان خوزستان و در شهرستان هفتکل گفته بود که «برای من پیغام می‌فرستند که رویت را زیاد کنی پدرت را در می‌آوریم» رییس‌جمهور با بیان اینکه «می‌گویند باهات برخورد می‌کنیم»، گفته بود: «برخورد کنید؛ شما عددی نیستید در برابر ملت که بخواهید برخورد کنید. ملت ایران هیچ‌گاه در برابر ابرقدرت‌ها جا نزد و توی دهن آنها زد و باز هم این کار را می‌کند و شما که کسی نیستید. شما هر کدامتان هر گوشه‌ای از پرونده‌تان را بالا بزنیم دیگر جایی در بین ملت ایران نخواهید داشت.» احمدی‌نژاد همچنین در جمع عشایر عرب هم گفته بود که «برخی افراد هستند که اصرار دارند از اهداف انقلاب غافل شویم تا به نان و نوایی برسند و عده‌ای نیز تمایل دارند که مملکت، ثروت و ملت در چنگ آنها باشد. موافقم که در برخی جاها بداخلاقی‌‌هایی صورت گرفته و جاهایی صلاحیت‌‌ها بی دلیل رد شده که این امر به جهت وجود انسان‌های کج فهم است که هنوز هم وجود دارند.»

همچنین این اظهارات جنجالی احمدی‌نژاد با واکنش برخی از نمایندگان مجلس هم مواجه شد، به طوری که علیرضا زاکانی، نماینده تهران با اشاره به پرونده‌های فساد ۳ هزار میلیاردی، بیمه ایران و چندین پرونده اقتصادی بزرگ دیگر که بنا به ملاحظاتی هنوز رسانه‌ای نشده است، گفته است: متاسفانه متهمان این پرونده‌ها جزو حلقه معتمدین رییس‌جمهور هستند و آقای احمدی‌نژاد آنها را خط قرمز خود می‌داند. حمید رسایی، نماینده حامی دولت نیز با بیان اینکه آن افرادی سر احمدی‌نژاد را زیر آب می‌کنند که دور و برش هستند گفته است: «این تهدیدها شبیه حرف‌هایی است که در دوره اصلاحات زده می‌شد، کسانی که در مجلس ششم بودند، حرف‌ها و تهدیدهای بدتری را می‌زدند که اینها اتفاقا نشان دهنده این است که طرف دستش خالی است، اگر احمدی‌نژاد دست پری داشته باشد قاعدتا باید از مجامع و مراکز شمول رسیدگی امور را پیگیری کنند. »

اما آنگونه که خبرگزاری مهر گزارش داده است، سرلشکر فیروزآبادی گفت: جو‌سازی مقام رییس‌جمهوری آقای احمدی‌نژاد در سفر به استان خوزستان غیر‌قابل‌قبول و مایه تشویش اذهان عمومی است. عضو شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: ملت ایران نشان داده است که همه خواستار عدالت بوده و شهدای این ملت فدائیان عدالت هستند؛ بنابراین امیدواریم آقای احمدی‌نژاد به این گفتمان خود خاتمه دهد.

زاکانی: احمدی‌نژاد نمی‌تواند مدعی مبارزه با مفاسد باشد

همچنین علیرضا زاکانی در واکنش به اظهارات احمدی‌نژاد گفت: فردی که برخی اطرافیان و نزدیکانش غرق در فسادهای مالی و اقتصادی هستند نمی‌تواند مدعی مبارزه با مفاسد اقتصادی باشد. وی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با یادآوری ادعای رییس‌جمهور درباره لیست کذایی ۳۰۰ نفره مفسدان اقتصادی که هیچ وقت نشانه ای از آن نداد، گفت: افرادی که داعیه مبارزه با مفاسد را دارند باید در درجه اول خود و نزدیکانش سالم و پاکدست باشند و از برخوردهای عوام فریبانه و شعاری اجتناب کنند. زاکانی در ادامه به بیان خاطره‌ای از حضورش در جلسه هیات دولت در کسوت نمایندگی مردم در مجلس هفتم پرداخت و افزود: در یکی از جلسات اولین سفرهای استانی دولت آقای احمدی‌نژاد در واکنش به ساخت‌و‌ساز غیر‌قانونی ویلاهایی در حاشیه رودخانه به آقای پورمحمدی وزیر کشور وقت دستور داد این ساختمان‌هایی که برخلاف قانون ساخته شده‌اند باید امشب تخریب شود. من در جلسه از آقای احمدی‌نژاد خواهش کردم به جای تخریب یک شبه این ویلاها با اندکی تحقیق ببینند کدام یک از این ویلاها مربوط به مسوولان یا نزدیکان مسوولان است. یک روز صبر کنند تا تحقیق کنند و بعد از آگاهی از این مساله بروند سراغ مالکی که به‌واسطه نزدیکی به مسوولان از همه قوی‌تر است فقط کافی است یک خط به دیوار آن ساختمان بکشند در آن صورت همه حساب خود را خواهند کشید؛ چرا که می‌گویند به جای برخورد شعاری آنها از خودشان شروع کرده‌اند.

رسایی: اطرافیان احمدی‌نژاد سرش را زیر آب می‌کنند

یک نماینده، عضو جبهه پایداری نیز با بیان اینکه «ما از رای‌هایی که سال‌های ۸۴ و ۸۸ به احمدی‌نژاد دادیم، دفاع کرده و به آن افتخار می‌کنیم» در عین حال گفت: البته ما به آن آقای احمدی‌نژاد و نه این آقای احمدی‌نژاد افتخار می‌کنیم. به گزارش ایسنا، حمید رسایی در حاشیه جلسه علنی با انتقاد از اظهارات رییس‌جمهور در عین حال تاکید کرد که «جریان سوم تیر اهداف و آرمان‌هایش را ادامه می‌دهد» و افزود:احمدی‌نژاد امروز عوض شده است و چون شیوه‌های قبلی را دنبال نمی‌کند، طبیعتا میزان خدمت‌رسانی‌اش با گذشته تفاوت پیدا کرده است. وی معتقد است: آن افرادی سر آقای احمدی‌نژاد را زیر آب می‌کنند که دور و برش هستند، آقای احمدی‌نژادی که در سال ۸۴ در اوج عزت بود، کسی را که مورد بغض و کینه دشمنان انقلاب اسلامی و رسانه‌های بیگانه بود، امروز اطرافیانش تبدیل به بلندگویی کرده‌اند که رسانه‌های بیگانه منتظرند تنها حرف بزند. امیدواریم خودش هر چه سریع‌تر متوجه شود.

انتقاد بی‌سابقه کیهان از احمدی‌نژاد

حسین شریعتمداری، مدیرمسوول روزنامه کیهان در سرمقاله دیروز این روزنامه انتقاداتی بی‌سابقه را نثار محمود احمدی‌نژاد کرد و خطاب به او هشدار داد: آقای رییس‌جمهور در ماه‌های آخر مسوولیت خود دستاوردهایتان را ضایع نکنید! بخشی از یادداشت نماینده ولی فقیه در موسسه کیهان به این شرح است: آقای احمدی‌نژاد طی سخنانی در هفتکل می‌گوید «به من گفته‌اند که اگر زیاد حرف بزنی پدر تو را درمی‌آوریم»! و پاسخ می‌دهد «اگر گوشه‌ای از پرونده شما را بالا ببریم دیگر جایی در بین ملت نخواهید داشت»! که صرف‌نظر از ادبیات ناپسند ایشان باز هم باید پرسید؛ الف: چه کسانی چنین ادعایی کرده اند؟ اگر ادعای شما واقعی است- و با عرض پوزش- مانند ادعای شما درباره لیست کذایی ۳۰۰ نفره مفسدان اقتصادی که هیچ وقت نشانه‌ای از آن ندادید، پوچ و بی‌پایه نیست، چرا نام و نشان آنها را اعلام نمی‌کنید؟! ممکن است بفرمایید از آنها می‌ترسید! که اولا؛ باید گفت ایران عزیز به رییس‌جمهور ترسو نیازی ندارد و ثانیا؛ شما که با حرارت می‌فرمایید ملت توی دهن آنها خواهد زد، دیگر از چه می‌ترسید؟! ب: جناب رییس‌جمهور! باز هم با عرض پوزش، تجربه ۳۴ ساله انقلاب به ما آموخته است اینگونه ادعاها معمولا از سوی کسانی مطرح می‌شود که از افشای برخی مسائل پشت پرده خود نگران هستند! البته، ان‌شاءالله که شما از آن دسته افراد نیستید، اگرچه هویت افشا شده برخی از اطرافیان حضرتعالی و حمایت بی‌چون و چرای شما از آنها تا حدودی علت نگرانی احتمالی شما را قابل فهم می‌کند! ولی تقصیر خودتان است که به آنها چسبیده‌اید! ج: راستی اگر ادعای شما واقعیت دارد، چرا از آن برای «گروکشی» استفاده می‌کنید؟! و می‌فرمایید در صورتی که آنها- یعنی همان جریان مورد ادعای شما- علیه جنابعالی کاری بکنند، شما هم پرده‌ها را بالا می‌زنید! اگر اسناد شما صحت دارد دلیلی ندارد که آن اسناد را پنهان نگه دارید! ملک شخصی شما که نیست. متعلق به ملت است و باید پیگیری شود. ولی خودداری شما از انتشار آن تنها دو علت می‌تواند داشته باشد. اول؛ آنکه بلوف زده‌اید و این ادعا نیز چیزی شبیه لیست کذایی مفسدان اقتصادی است! و دوم اینکه از افشاگری متقابل آنها نگران هستید!