ایسنا - با توجه به اینکه فروش نقدی برخی محصولات سایپا از حدود سه ماه پیش آغاز شده، اختلاف قیمت موجود در بازار و کارخانه برای پراید غیر منطقی است. فرزاد نشان، مدیر فروش وبازاریابی شرکت سایپا، ضمن بیان این مطلب افزود: این امر نشان از فعالیت واسطه‌ها در بازار دارد، بنابراین از مردم می‌خواهیم که خودرو مورد نیازشان را از نمایندگی‌های سایپا خریداری کنند.

وی با بیان اینکه قیمت پراید در حال حاضر هفت میلیون و ۲۳۰‌هزار تومان است، افزود: قیمت کف بازار در تهران، بالاتر از قیمت کارخانه است اما در

برخی شهرستان‌ها قیمت پراید برابر قیمت کارخانه به متقاضیان اعلام می‌شود.

وی همچنین از باز شدن فروش نقدی زانتیا و ریو خبر داد و گفت: از چند روز گذشته این کار انجام شده و برای ۲۵۰‌دستگاه زانتیا فروش نقدی داریم.

وی درخصوص تسهیلات سایپا در بخش فروش گفت: در فاز اول این پروژه از اول فروردین تا پایان آذرماه ثبت‌نام کردیم که خودروهای مشتریان در فروردین ماه و اردیبهشت ماه سال آینده تحویل می‌شود؛ در حال حاضر نیز این ثبت‌نام ادامه دارد.

نشان با بیان اینکه خودروهای جدید ثبت‌نامی بنزین‌سوز را نیز تا خرداد، تیر و مرداد سال آینده تحویل می‌دهیم، افزود: این در حالی است که تحویل خودروهای گازسوز نیز در شهریور و مهر سال آینده انجام خواهد شد. همچنین در ماه‌های مهر، آبان و آذر تحویل فروش اعتباری آغاز می‌شود.

نشان درخصوص پیش فروش محصولات صبای این شرکت گفت: در این فروش مبلغ سه تا ۵/۳میلیون تومان از مشتری به عنوان پیش پرداخت دریافت می‌شود که به آن سود مشارکت سالانه ۱۶‌درصد تعلق می‌گیرد و خودرو با ۲۵۰‌هزار تومان تخفیف به مشتری تحویل خواهد شد.

وی درباره ویژگی‌های فروش اعتباری سایپا نیز توضیح داد: در این فروش سه تا چهار میلیون تومان به عنوان ودیعه از مشتری دریافت و به وی وام بدون بهره دو میلیون تومانی پرداخت می‌شود و مشتری طی سه چک ۵ ماهه مابقی هزینه خودرو را پرداخت می‌کند.