صرافی های معتبر ارز دیجیتال چه ویژگی هایی دارند؟

 اما این که چگونه یک صرافی معتبر را انتخاب کنیم از مهم ترین دغدغه های کاربران ایرانی است؟  

همان طور که می دانید کار با صرافی های خارجی به دلیل تحریم ها و مشکلاتی که برای کاربران ایرانی ایجاد کرده اند با ریسک و نگرانی همراه است. به همین دلیل توصیه می شود کاربران ایرانی از مجموعه های داخلی برای خرید ارز دیجیتال استفاده کنند. از طرفی سایت های ایرانی با داشتن درگاه های ریالی امکان خرید با کارت بانکی را نیز فراهم کرده اند.

اما با توجه به تعداد و تنوع سایت های ایرانی خرید و فروش ارز دیجیتال، کدام یک را انتخاب کنیم؟

برای راهنمایی بهتر در این جا به برخی از مهمترین ویژگی های صرافی های معتبر ارزدیجیتال  اشاره می کنیم:

۱. احراز هویت سریع و آسان: احراز هویت در بازار ارزهای دیجیتال به دلیل جلوگیری از ورود پول های کثیف امری طبیعی و الزامی و در عین حال زمانگیر و خسته کننده است. وب سایت ارزجو که از نخستین مجموعه های فعال و استارت آپی در حوزه ارزهای دیجیتال است یکی از سریع ترین روش های احراز هویت را با رعایت اصول و استاندارد های جلوگیری از پولشویی و قوانین بین المللی دارد.

۲. تنوع در تعداد ارز: حتما این جمله را شنیده اید: "همه تخم مرغ هایت را در یک سبد قرار نده". بازار ارزهای دیجیتال به دلیل تنوع زیاد ارزها جذاب و سودآور است. خیلی از کاربران فقط به دنبال خرید بیت کوین یا فروش بیت کوین نیستند بلکه تمایل دارند سبدی از ارزهای مختلف تهیه کنند. بسیاری از مجموعه ها فقط ارزهای بالای جدول رتبه بندی را تامین می کنند، در حالی که سایت هایی مانند ارزجو حدود ۳۰۰ نوع ارز معتبر را در لیست خرید و فروش خود دارد.

6

3. داشتن نشانی فیزیکی دفتر: با وجود گسترش تجارت های اینترنتی و راحتی انجام معاملات به صورت آنلاین، همچنان داشتن نشانی واقعی برای یک مجموعه و امکان مراجعه حضوری می تواند اطمینان کاربران را افزایش دهد. هر چند صرفا با داشتن نشانی دفتر نمی توان معتبر بودن کسب و کاری را تضمین کرد اما به هر حال یکی از دلایل اعتبار صرافی ارز دیجیتال است.

4. پشتیبانی: خدمات پس از فروش و پشتیبانی یکی از مواردی است که حتی در خرید های فیزیکی هم می تواند اعتبار کسب و کار را افزایش دهد. تا حدود 2-3 سال گذشته، پشتیبانی آنلاین کاربرد چندانی در کسب و کارهای آنلاین ایرانی نداشت ولی به دلیل گسترش و استقبال زیاد ازخریدهای اینترنتی، این بخش به یکی از اصلی ترین واحدهای استارت آپ ها تبدیل شد. در حوزه ارزهای دیجیتال هم به دلیل نوپا بودن و دانش کم مخاطبان، پشتیبانی و راهنمایی یکی از اساسی ترین نیاز کاربران است. خوشبختانه تعدادی از صرافی های ارزدیجیتال ایرانی از سیستم های پشتیبانی خوبی بهره می گیرند. به نظر می رسد کاملترین نوع پشتیبانی را مجموعه ارزجو به صورت  24 ساعته  و طی 7 روز هفته، تلفنی، حضوری، چت آنلاین، و تیکتی دارد.

5. نداشتن محدودیت خرید و فروش: ارزهای دیجیتال به عنوان یک بازار سرمایه باید قابلیت تبادل مالی در حجم بالا را داشته باشد. اکثر صرافی های ارز دیجیتال داخلی به دلیل محدودیت های تامین و موجودی، حداقل و حداکثر خرید دارند. به عنوان مثال فقط امکان خرید یا فروش ارز دیجیتال را بین 500 هزار تا 5 میلیون تومان دارند. بیتوبین یکی از صرافی های معتبر در این حوزه بدون هیچ محدودیتی سفارشات خرید و فروش ارز دیجیتال را انجام می دهد.

6. نرخ های واقعی و لحظه ای: با توجه به نوسانات شدید ارزهای دیجیتال، صرافی که نتواند نرخ ارزها را به صورت لحظه ای و واقعی ارائه دهد از اعتبار زیادی برخوردار نیست. متاسفانه تعدادی از مجموعه ها نرخ های غیر واقعی به کاربر نشان می دهند و پس از خرید و پرداخت وجه توسط کاربر با نرخ جدیدی سفارش را محاسبه می کنند. یکی دیگر از شیطنت هایی که برخی از سایت ها میکنند کم کردن کارمزد ارسال از مبلغ پرداخت شده است. تصور کنید کاربر مبلغ 1 میلیون تومان برای دریافت 0.01 بیت کوین پرداخت می کند و با این تصور که نرخ بیت کوین برایش 100 میلیون تومان تمام شده است. اما سایت به جای ارسال 0.01 کارمزد را کسر کرده و 0.0095 ارسال میکند. در نهایت بیت کوین با نرخی بسیار بالاتر محاسبه می شود. مجموعه شهربیت یکی از سایت هایی است که نرخ های مناسب و واقعی به کاربر ارائه می دهد.

2

7. داشتن اپلیکیشن: امروز اکثر کاربران به جای استفاده از کامپیوتر و لپ تاپ، از موبایل خود برای اینترنت گردی استفاده می کنند. نصب و استفاده از اپلیکیشن به مراتب ساده تر از وب سایت است. صرافی های معتبر همگی اپلیکیشن های کاربردی و کاربر پسندی دارند که می تواند ورود به بازار ارزهای دیجیتال را راحت تر و شیرین تر کند.

8. کیف پول داخلی و اختصاصی: کیف پول همانجایی است که شما دارایی خود را نگهداری میکنید. متاسفانه اکثر کیف پول های خارجی به دلیل تحریم ها به کاربران ایرانی خدمات نمی دهند. از طرفی تنها کیف پول کاملا ایرانی در حال حاضر ارزجو است. تفاوت کیف پول ارزجو با سایر سایت های ایرانی که کیف پول ارائه می دهند در ایرانی بودن آن است. یعنی به هیچ سیستم، وب سرویس یا سایت خارجی وابسته نیست. حتی در زمان قطع شدن اینترنت، کیف پول ارزجو در دسترس است.

9. رزومه و سابقه مجموعه: با یک بررسی کلی در اینترنت از سابقه هر مجموعه ای تا حدودی می توان مطلع شد. شرکت در نمایشگاه ها، همایش ها، آموزش کاربران و هر فعالیتی که در جهت فرهنگ سازی و ارتقای دانش کاربران است می تواند رزومه مثبتی برای هر مجموعه ای باشد.

در پایان برای مناسب ترین انتخاب، بهتر است یک نگاه کلی به فعالیت های مجموعه مورد نظر کنید. مسلما هر چه فعالیت مجموعه ای در این حوزه گسترده تر و از تنوع بیشتری برخوردار باشد می تواند در امر خرید و فروش ارز دیجیتال هم حرفه ای تر عمل کند.

مواردی مانند مقالات آموزشی، ویدئوها، پادکست ها، فعالیت در حوزه استخراج، خرید و فروش ماینر، تنوع در تعداد ارزها، نرخ های واقعی، ارائه کیف پول اختصاصی، داشتن اپلیکیشن، داشتن دفتر فیزیکی، پشتیبانی، داشتن تیم فنی، موجودی بالا می تواند یک مجموعه را در ارائه خدمات قدرتمند و متمایز کند.

با توجه به این ویژگی ها یکی از موفق ترین مجموعه های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال ارزجو است که از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را آغازکرده و توانسته موقعیت و بستر مناسبی را برای کاربران فراهم آورد، تا به راحتی و با دسترسی آسان جدیدترین اخبار به همراه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال را شناسایی و تهیه نمایند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.