نوروز کجا بریم؟

زمان زیادی تا فرارسیدن نوروز ۱۳۹۹ باقی نمانده است و احتمالا بسیاری از شما عزیزان دوست دارید که تعطیلات خود را در خارج از ایران سپری کنید، اگر نمی دانید کدام تور نوروزی را خریداری کنید، در ادامه همراهم باشید.

تور باکو نوروز

باکو از آن مقاصدی نیست که به سرعت به ذهن ایرانی ها خطور کند اما در واقعیت می تواند مقصد خوبی برای سفر باشد. باکو پایتخت آذربایجان است و با بنادر وسیعش شناخته می شود. باکو به نسبت سایر شهرهای آذربایجان مدرن است و همین موضوع باعث شده تا تور باکو نوروز 99  در فهرست تورهای مورد علاقه من قرار بگیرد. باکو هم دیدنی های قدیمی دارد که در بخش کهن شهر هستند و هم آسمان خراشهایی با معماری های مدرن. شهر باکو را با برج های شعله اش می شناسند، برجهایی که شبیه به شعله های آتش ساخته شده اند اما باکو جاذبه های گردشگری بسیاری دارد که این برجها تنها بخش کوچکی از آنها هستند.

تور ارمنستان نوروز

اگر اهل سفر باشید احتمالا زیاد درباره تور ارمنستان شنیده اید زیرا اغلب آژانسهای مسافرتی تور ارمنستان را ارائه می دهند. من برای سفرم به ایروان تور زمینی ارمنستان را از آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی www.falat-pars.com خریدم که مجری مستقیم تور ارمنستان است و می دانستم پولی به دلالان نمی دهم. اگر در جستجوی مقصدی بی دردسر برای تفریح با خانواده یا گروه دوستانه هستید من تور ارمنستان نوروز 99 را هم به شما پیشنهاد می کنم.

نکته خوب سفر من به ایروان، مناظر زیبای جاده ها بود، شهری آرام، مردمی که سرشان به کار خودشان بود و اگر کمکی از دستشان بر می آمد از توریست ها دریغ نمی کردند. 

نشانی

تور وان نوروز

وان شهری معمولی است و راستش را بخواهید من سفر به اردبیل و تبریز و شهرستانهای اطرافشان را به نسبت سفر به وان ترجیح می دهم اما اگر قصد سفر خارجی ارزان و نزدیک به ایران را دارید، وان یکی از ارزان ترین گزینه های شما خواهد بود. می توانید تور وان نوروز ۹۹ را پیش خرید کرده و به سمت این شهر رهسپار شوید. لازم است ذکر کنم که هم تور زمینی وان وجود دارد و هم تور هوایی وان.

وان یک دریاچه زیبا دارد که در میانش یک جزیره کوچک هست که بازدید از آن خالی از لطف نیست زیرا در جزیره می توانید از یک کلیسای دوست داشتنی هم دیدن کنید و در سکوت از طبیعت لذت ببرید. از سوی دیگر نباید از یاد برد که شهر وان به نسبت شهرهایی مثل استانبول، آنکارا یا شهرهای ساحلی مانند آنتالیا، کوش آداسی و... ارزان تر است پس سفرتان مقرون به صرفه خواهد بود.

نشانی1

تور استانبول نوروز

همه طرفداران سفر به ترکیه می دانند که استانبول پادشاه شهرهای ترکیه محسوب می شود و نمی توان از سفر به آن گذشت. پرسه زدن در کوچه های سنگ فرش شده و تماشای غروب خورشید در کنار تنگه بسفر یا ذوق خرید در مراکز خرید وسیع استانبول، تجربه هایی است که هیچ گاه از ذهنتان محو نخواهد شد. تور استانبول رنج قیمتی متفاوتی دارد و از تور ارزان استانبول وجود دارد تا تور لوکس استانبول پس این امکان را دارید که بر اساس بودجه خود اقامتگاه یا رستوران و ایرلاین و... را انتخاب کنید.

توصیه من این است که حتما پول کافی برای کشف طعم غذاهای ناب ترکی کنار بگذارید زیرا نمی توان از کباب ترکی یا باقلواها و حتی بستنی های استانبول گذشت اگر خوش شانس باشید غذاهای خیابانی خوبی هم در استانبول وجود دارد که می توانید طعمشان را امتحان کنید. خوراکی هایی مثل بلوط بو داده یا بلال از مهمترین تنقلات خیابانهای استانبول هستند که با قیمت های بسیار مناسب می توانید از طعمشان لذت ببرید. آخرین توصیه من این است که همواره پیش از سفر به استانبول درباره هتلها تحقیق کنید؛ من برای این کار از وبسایت فاینداتور استفاده می کنم چون خیلی سریع پاسخ نظرات را می دهند و بسیار دقیق راهنمایی تان می کنند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.