گاز هیدروژن سبکترین و فراوان ترین گاز در جهان

 می توان گفت که ۷۵% از جرم جهان را هیدروژن تشکیل داده است. این عنصر در کره ی زمین نیز به وفور یافت می شود و بیش از دیگر عناصر می توان ان را در طبیعت پیدا کرد. گاز هیدروژن بسیار آتشگیر است. هنری کاوندیش "فیزیکدان انگلیسی" در سال ۱۷۷۶ برای اولین بار این عنصر را به عنوان یک ماده مستقل شناخت و نام هیدروژن توسط آنتونی لاوازیه "دانشمند فرانسوی" برای این عنصر انتخاب شد.

وجود گاز هیدروژن در جلبکها 

کاربردهای گاز هیدروژن همانند خودش فراوان اند. گاز هیدروژن گازی است که در زمین وجود ندارد و  باید ساخته شود. با جدا کردن هیدروژن از آب یا گاز طبیعی از منابع محلی گازهیدروژن می سازیم. دانشمندان حتی کشف کرده اند که بعضی جلبکها و باکتریها گازهیدروژن تولید می کنند. تولید گاز هیدروژن در حال حاضر بسیار گران است؛ اما فنون جدیدی برای این کار در حال توسعه است. این گاز دارای کاربردهای زیادی است که شما می توانید با مراجعه به سایت هوا مایع زاگرس با کاربردهای مختلف این گاز آشنا شوید.

هوا مایع2

گاز مونوکسید کربن حاصل سوخت ناقص 

از دیگر گازهایی که به آن می پردازیم گاز مونو کسید کربن است. حتما تا کنون اسم گاز مونوکسید کربن یا همان مونوکسید کربن را شنیده اید. این گاز حاصل سوخت ناقص مواد دارای کربن به وجود می آید. زمانی که اکسیژن کافی در محیط وجود نداشته باشد سوختن کامل انجام نشده و به جای کربن دی اکسید، کربن مونو اکسید خواهیم داشت. این گاز بی رنگ و بی بو که با نام اختصاری CO در جو زمین در شکل گیری اوزون سطح زمین نقش دارد. تاریخچه کشف گاز مونو کسید کربن به سال 1800 برمی گردد که شیمیدانی اسکاتلندی ساختار شیمیایی این گاز را کشف کرد.

هوا مایع3

علت استفاده مسمومیت با گاز مونوکسید کربن

نکته قابل توجه این است که مرگ و میر در اثر تنفس گاز مونوکسید کربن یکی رایج ترین انواع مرگ در اثر تنفس گاز آلوده در دنیا است. این گاز بدون هیچگونه رنگ و بو و مزه ای بی نهایت سمی است. این گاز در خون انسان با هموگلوبین ترکیب می شود و جلوی انتقال اکسیژن به وسیله هموگلوبین را می گیرد و در نتیجه باعث تشنج کما و حتی مرگ را در پی داشته باشد. طبق آمار های منتشر شده از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شایع ترین علت مرگ و میرهای تصادفی محسوب می شود که شما می توانید با نصب سنسورهای هشدار دهنده مونوکسید کربن از هرگونه نشت مونوکسید کربن آگاه شده و از پیش آمد هرگونه خطر جلوگیری کنید.

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.