اهمیت مشاوره خانواده در ایجاد آرامش

حتما شما هم تا به حال در زندگی خود، زیاد با این مانع مواجه بوده اید، که علی رغم نیاز به مشورت با یک مشاور، از دریافت مشاوره به دلایل مختلفی همچون خجالت کشیدن از مشاور برای مطرح کردن سوال، عدم امکان مراجعه حضوری و یا عدم امکان پرداخت مبالغ بالای ویزیت، پشیمان شده اید.

همانطور که می دانید مشاوره خانواده حضوری یکی از روش های خوب و موثر و البته علمی برای برطرف کردن مشکلات و اختلافات خانوادگی می باشد. حال آنکه چنانچه شما به هر دلیلی نمی توانید از خدمات مشاوره حضوری استفاده کنید، می توانید به راحتی در هر مکانی که هستید، از مشاوره خانواده تلفنی استفاده کرده و به این طریق در زمان و هزینه های خود صرفه جویی نمایید. کافی است با شماره ۰۲۱۶۶۰۸۱۲۰۰ تماس بگیرید.

دریافت مشاوره به صورت تلفنی به شما کمک می کند تا بدون هیچ خجالتی، ابتدا به یک رابطه ی مثبت و صحیح با مشاوره دست پیدا کنید و مشکلات خود را بدون رودربایستی مطرح کرده و برای رفع آن ها نیز علمی ترین پاسخ را دریافت نمایید. درواقع اینگونه از خدمات مشاوره ای که در هر جا و هر مکان به صورت ۲۴ ساعته آماده ی ارائه به شما می باشد، در نوع خود بی نظیر بوده و می توانند شما را از مشورت کردن با افراد غیر متخصص و اقدامات غیر علمی و نادرست بازدارد. 

IMG_20190828_090458_823

خیانت در زندگی زناشویی

امروزه با گسترش فضای سایبری و شبکه های اجتماعی متاسفانه بسیاری از خانواده ها با معضلات زیادی همچون خیانت رو به رو می شوند و جسم و روان آن ها را به هم ریخته و زندگی زناشویی شان را به تنگنا می برد.

باید بدانیم که زندگی زناشویی همچون یک گلدان گل می باشد که بایستی به طور صحیح آن را آبیاری کنید تا خشک و پژمرده نشود و از سمت دیگر از رشد علف های هرز در آن جلوگیری نمایید. در این راستا مراجعه به مشاور خانواده یک ضرورت مورد نیاز برای حفظ و تحکیم بنیان خانواده می باشد تا با ارائه ی اطلاعات صحیح به شما، موجب تعادل در زندگی زناشویی خود شده و در جهت حفظ هر چه بهتر خانواده ی خود بکوشید.

شناخت تفاوت های فکری، اخلاقی و رفتاری زنان و مردان که تنها بایستی آن ها را از مراجع معتبر آموزش ببینید، به شما کمک می کند تا در مسیری مطمئن برای حفظ خانواده، گام بردارید. همچنین همسرانی که موجب تردید در رفتار های مشکوک زنان خود شده اند نیز می توانند به کمک بهره مندی از خدمات مشاوره خانواده نسبت به شناخت نشانه های خیانت زنان اقدام نمایند تا بی دلیل همسر خود را متهم به روابط نامشروع ننمایند. چرا که برای شناخت نشانه های خیانت زنان بایستی عوامل متعددی را در نظر بگیرید و نمی توان با اتکا به مشاهده ی تنها یک عامل، طرف مقابل خود را متهم به خیانت نمایید.

علاوه بر این شما می توانید به کمک خدمات مشاوره با شناخت علت های خیانت همسران، از این مشکلات در زندگی خود جلوگیری کرده و به زندگی خود استحکام ببخشید. چرا که همانطور که ذکر شد زندگی زناشویی بایستی به طور مداوم مورد رسیدگی قرار گیرد تا درگیر شدن با دغدغه های کاری و سایر مشکلات زندگی و عدم توجه به آن، موجب مشکلاتی همچون خیانت و یا سستی و رخوت در زندگی نگردد.

روانشناسی نوجوان

دوران نوجوانی یکی از برهه های حساس در زندگی هر فردی می باشد که خود نوجوان و خانواده ها را با مشکلاتی رو به رو می سازد که نگرانی های زیادی را برای ایشان ایجاد می کند. برخورد خانواده های مختلف با مشکلات دوران نوجوانی متفاوت بوده و برخی سعی می کنند تا تمامی مشکلات را بر گردن فرزند خود و یا نسبت های فامیلی او بیندازند و یا برخی دیگر خود را مقصر می دانند و تصور می کنند تا کوتاهی از خودشان بوده است.

بهر جهت ریشه ی ایجاد مشکلات هر چه که باشد، حال بایستی پیش از وارد شدن آسیب های جدی به نوجوانان، تمام تمرکز خانواده بر روی برطرف کردن آن باشد. اما گاهی برطرف نمودن برخی از مشکلات، خارج از توانایی های خانواده است و یا به دلیل عدم رابطه ی مناسب با فرزند، خانواده نمی تواند مشکل را به درستی تشخیص داده و ریشه کن نماید. در چنین مواردی نقش مشاوره نوجوانان می تواند بسیار تاثیر گذار بوده و بهره مندی از یک مشاوره مجرب می تواند مشکل را به صورت اساسی برطرف نماید.

مشاوره کودک

امروزه متاسفانه یا خوشبختانه به دلیل هوش بیشتر کودکان نسبت به کودکان نسل های گذشته، تربیت کودکان و نوع صحیح رفتار با آن ها تبدیل به یک معضل برای بسیاری از خانواده ها شده و حتی گاهی آن ها را دچار چالش های زیادی می نماید.

در این میان بهره مندی از خدمات مشاوره کودک می تواند روش های تربیت فرزند را به والدین گوشزد کرده و نحوه ی برخورد صحیح در مقابل بروز رفتار های مختلف کودکان را به شما آموزش می دهد. علاوه بر این شناخت تاثیر رفتار والدین و نیز روش های ایجاد تعادل میان کار و زندگی در تربیت کودک نیز می تواند از جمله مزیت های استفاده از مشاوره کودک باشد.

همچنین مشاوره کودک به خانواده ها کمک می کند تا با آموزش و انجام روش های خود کنترلی، محیطی آرام را برای کودکان خود به وجود آورده و به این طریق آنان را از آسیب های اجتماعی مصون دارند. مشاورین دلسوز و مجرب کودکان با یادآوری نقش پررنگ خانواده در شکل گیری شخصیت کودک، به خانواده ها کمک می کنند تا روش های برخورد با مشکلات رفتاری کودکان را شناخته و به طور صحیح از آن ها جلوگیری نمایند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.