دندانپزشک بازیگران, دندان ها را تراش نمیدهد!

 دکتر عبدالصمدی  به وضوح خسته بود اما با روی گشاده پذیرای سوالات شد.

این روزها علاقه مردم به زیبایی دندان‌ها بیشتر شده. فکر می‌کنید دلیلش چیست؟

من فکر می‌کنم بیشترین دلیلش بر می‌گردد به اینکه ما بدرستی دریافتیم که رسیدن به ظاهر دندان‌های‌مان در تاثیر بسیار بر زندگی روزانه ما دارد. وقتی دندان‌های‌مان زیبا باشد، بیشتر می‌خندیم و اعتماد به نفس‌ بالاتری داریم.

بخاطر همین هم هست که یکی از کارهای مهمی که این روزها در دندانپزشکی‌های زیبایی انجام می‌شود بر می‌گردد به «اصلاح طرح لبخند»؟ 

بله دقیقا. لبخند زیبا یکی از ویژگی هایی است که باعث جلب توجه دیگران می شود. از این رو اصلاح طرح لبخند برای افراد به ویژه خانم ها بسیار اهمیت دارد. 

دکتر شما بیشتر به چه افرادی اصلاح طرح لبخند را توصیه می‌کنید؟

هر فردی که حس می‌کند فاصله بین دندان هایش مناسب نیست یا یکی از دندان‌هایش کج است و یا افتاده. رنگ دندان‌ها هم مهم است و بالطبع شکستگی و لب پر شدن دندان‌ها و پوسیدگی هم از عوامل شایع رنج‌بردن بیماران هستند.

اولین قدم برای اصلاح طرح لبخند چیست؟

اولین قدم در اصلاح طرح لبخند این است که سلامت دهان و دندان بررسی شود. اگر مشکلی در دهان و دندان وجود داشته باشد باید قبل از هر اقدامی برای زیبایی دندان، برطرف شود. شرط اصلی و ضروری داشتن یک لبخند زیبا، بهداشت دهان و دندان است و باید به سلامتی آن توجه داشت. طول دوره درمان در هر فرد با توجه به روش انتخابی در اصلاح طرح لبخند متفاوت خواهد بود. عده ای یک جلسه و عده ای بیش از چند جلسه برای درمان وقت لازم دارند. 

2

 پس روش‌های مختلفی برای اصلاح طرح لبخند داریم...

بله دقیقا. برای خلق لبخند زیبا و انتخاب روش مناسب در ایجاد آن، دندانپزشک کل اجزای صورت، رنگ پوست، شکل و نمای دندان، بافت لثه، بلندای دندان و لب ها را نیز در نظر می گیرد. با توجه به نیاز و درخواست هر فرد و دلایل گوناگون اصلاح طرح لبخند صورت می گیرد. بعد از شناخت ایراد دندان خود و با توجه به بهداشت دهان و ویژگی های مدنظر دندانپزشک روش انتخاب می‌شود.

این روزها بسیاری علاقه‌مند به لمینت یا کامپوزیت کردن دندان خود هستند. فرق این‌ها چیست؟

لمینت دندان به صورت لایه ای سرامیک می باشد و از آن برای اصلاح طرح لبخند استفاده می کنند. و نیز به دو صورت کامپوزیت و سرامیکی انجام می شود که جزء پر کاربردترین روش های اصلاح طرح لبخند است. و با استفاده از این روش ها می توان نامرتبی و شکل و بدرنگی دندان ها را اصلاح کرد.

دکتر کدام روش بهتر است؟

قیمت کامپوزیت دندان مناسب تر از لمینیت سرامیکی است. قاعدتا کیفیت سرامیک بهتر است و کمتر لب‌پر می‌شود. در نتیجه بسته به بودجه مراجعه‌کننده دارد. افرادی که کامپوزیت می‌کنند باید مراقبت بیشتری از دندان‌های‌شان انجام دهند. ولی بهترین روش زیبایی لومینیرز دندان هست که در حقیقت نسل جدید لمینیت های سرامیکی است که دندان تراش نمیخورد. مزیت لومینیرز نسبت به لمینیت معمولی آن است که مینای دندان آسیب نمیبیند و در عین حال مقاومت و طول عمر بالاتری دارد.

طول عمر کامپوزیت چقدر است؟

طول عمر کامپوزیت دندان رابطه مستقیم با رعایت بهداشت دهان و همچنین مراقبت های فردی دارد. ترک کردن برخی از عادت های غذایی مثل گاز زدن غذاهای سفت و ته دیگ، جویدن یخ و ... طول عمر درمان را افزایش می‌دهد. البته اگر کامپوزیت دندان دچار لب پریدگی یا شکستگی شود امکان ترمیم آن وجود دارد.

1

دندان‌های لومینیرز ‌شده امکان پوسیدگی یا جدا شدن هم دارند؟

وقتی لمینت به درستی و دقت طراحی شده و با دقت کافی روی دندان قرار بگیرد هرگز از دندان جدا نمی‌شود. ولی این امکان وجود دارد که لمینت دندان دچار شکستگی یا لب پریدگی شود. که البته طراحی و نصب دقیق، احتمال شکستگی یا لب پریدگی را کاهش می‌دهد. دندان ترمیم شده با لمینیت به همان اندازه ممکن است دچارپوسیدگی شود که دندان طبیعی دچار می‌شود. پس اهمیت دادن به بهداشت دهان و دهان از دیگر عوامل افزایش طول عمر لمینت دندان است. خوشبختانه  طی دو سال اخیر توانستیم جدیدترین تکنولوژی ساخت اینگونه ونیر ها را از کشور آلمان تهییه کنیم. بنابراین میتونیم بهترین نوع لومینیرز را با بهترین متریال به مراجعین ارائه دهیم.

آقای دکتر میشه بیشتر راجع به لومینیرز توضیح بدهید؟

در این روش نیازی به تراش دندان نیست یا حداقل تراش انجام میشه که به مینای دندان آسیب نرسد. کمپانی دنمت امریکا اولین کمپانی سازنده لمینیت بدون تراش است و به همین دلیل اسم لومینیرز فراگیر شده ولی کمپانی های زیادی هستند که این کار را متبحرانه انجام میدهند. این لمینیت ها بسیار نازک هستند و حداکثر مقاومت و زیبایی را دارند. در حقیقت نام لومینیرز که ما بکار میبریم اشتباه هست و اصطلاح علمی و درست آن non prep veneers  است ولی برای سهولت در محاوره به آن لومینیرز میگوییم.

لومینیرز استحکامی در حد دندان طبیعی داره و تا حدود 20 سال ماندگاری دارد. رنگ و شفافیت بسیار طبیعی داره و تغییر رنگ نمیدهد. پروسه درمان طی 3 جلسه و حدود 1 ماه انجام میشود.

در ایران تعداد دندانپزشکانی که لومینیرز انجام میدهند از تعداد انگشتان یک دست کمتر است.

پس به همین خاطر است که بازیگران شما را انتخاب میکنند؟

بله. مثلا کامپوزیت های خانم لیلا اوتادی را با لومینیرز عوض کردیم که نتیجه فوق العاده بود و لبخند ایشان به مراتب زیباتر شد.

3

همچنین در خدمت دیگر بازیگران عزیزی همچون خانم ها شراره رخام، الناز حبیبی، نیوشا ضیغمی، بهنوش بختیاری، لیندا کیانی، فلور نظری، پرستو صالحی، نرگس محمدی و آقایان امیریل ارجمند و سام درخشانی عزیز بودیم.

آقای دکتر یه چیزی نظرمو جلب کرد. اینجا مطبه یا کاخ  هست؟ چرا انقدر متفاوته و زیبا؟ (با خنده)

خب کاری که ما ارائه میدیم متفاوته. این نوع کار ( لومینیرز) لاکچری محسوب میشه، پس قاعدتا بایست با فضای مطب همخوانی داشته باشه

آقای دکتر مردم از کجا تفاوت لومینیرز و بقیه روش های زیبایی را ببینند؟

اگر به صفحه اینستاگرام ما به آدرس Drabdolsamadi یا وب سایت http://drabdolsamadi.com مراجعه کنند تفاوت را به وضوح مشاهده میکنند. لومینیرز از نظر زیبایی اصلا قابل مقایسه با بقیه روش های زیبایی نیست. لومینیرز بدلیل شفافیت ایده آل بسیار طبیعی است.

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.