0 تا 100 ثبت شرکت و ثبت برند

به این منظور برای آشنایی کلیه متقاضیان ثبت شرکت و ثبت برند، می خواهیم در این مطلب از ۰ تا ۱۰۰ ثبت شرکت و ثبت برند را بر اساس عناوین زیر تشریح نماییم:

  • ثبت شرکت
  • ثبت برند
  • رتبه بندی
  • اخذ رتبه

ثبت شرکت

ثبت شرکت را بر اساس اینکه شرکت تجاری است یا مدنی، می توان به ثبت رساند. در اینجا سعی داریم از 0 تا 100 ثبت شرکت های مختلف، اعم از تجاری و غیر تجاری را مختصر و مفید تشریح نماییم.

ثبت شرکت مسئولیت محدود، در این نوع شرکت ها، لازم است ابتدا عقد قرارداد ثبت شرکت را با عنوان "مسئولیت محدود" به صورت حضوری، تلفنی و یا آنلاین انجام نمود. در مرحله بعد با تسلیم مدارک مورد نیاز به صورت حضوری، در اداره ثبت شرکت ها، و یا بارگذاری مدارک اسکن شده در سامانه ساجات، بخش سامانه مشتریان به صورت غیر حضوری، باید منتظر بررسی مدارک توسط کارشناسان مربوطه ماند. در مرحله بعد، لازم است نام های پیشنهادی خود را براساس قوانین نامگذاری اسم شرکت ها انتخاب کرده و تمامی اوراق اعم از اساسنامه، شرکت نامه و اظهارنامه، به امضاء و تأیید کارفرما برسد. در پایان کار، با در دست داشتن مدارک شناسایی می توانید مدارک اصلی شرکت اعم از شرکت نامه، تقاضانامه، اساسنامه، صورتجلسات هیأت مدیره و آگهی تأسیس را از اداره ثبت شرکت ها دریافت نمایید.

ثبت شرکت2

ثبت شرکت تضامنی، در این نوع شرکت ها، داشتن شرکت نامه الزامی است که ابتدا با انعقاد قرارداد، ثبت شرکت با عنوان "تضامنی" به صورت حضوری، تلفنی و یا آنلاین منعقد می گردد. مراحل ثبت شرکت تضامنی عبارتند از:

  • آماده سازی و ارائه کلیه مدارک لازم
  • امضای اساسنامه، شرکت نامه و تکمیل فرم های مورد نیاز
  • طی نمودن مراحل و پروسه اداری در اداره ثبت شرکت ها (حداکثر زمان ۳۰ روز)
  • و نهایتاً رد یا پذیرش مدارک

ثبت شرکت سهامی خاص، در این نوع شرکت ها، لازم است ابتدا عقد قرارداد ثبت شرکت را با عنوان "سهامی خاص" به صورت حضوری، تلفنی و یا آنلاین انجام دهید. در مرحله بعد با تحویل مدارک مورد نیاز به صورت حضوری و یا بارگذاری اسکن شده آن در سامانه ساجات، قسمت سامانه مشتریان، منتظر بررسی کارشناسان می شوید. ادامه مراحل بعدی نیز مانند شرکت مسئولیت محدود انجام می گیرد.

ثبت شرکت4

در ثبت شرکت نسبی، مراحل همانند شرکت های سهامی خواهد بود.

ثبت شرکت سهامی عام، ثبت شرکت سهامی عام نیز بعد از تشکیل شرکت، می تواند براساس گام های زیر انجام شود:

گام اول، تهیه و تنظیم اظهارنامه تشکیل شرکت

گام دوم، تهیه  و تنظیم طرح آگهی پذیره نویسی

گام سوم، امضای اوراق تعهد سهامی سهامداران و شرکا

گام چهارم،تعیین میزان سرمایه

گام پنجم، تخصیص سهام

گام ششم، ایجاد شرکت

گام هفتم، ثبت شرکت

ثبت شرکت تعاونی تولید و مصرف، ثبت شرکت تعاونی تولید و مصرف نیز با انتخاب موضوع فعالیت، براساس نیاز منطقه و علاقه مندی و توانایی متقاضیان صورت می گیرد؛ بعد از تعیین تعداد اعضای شرکت، ارائه درخواست ثبت شرکت، تهیه مدارک مورد نیاز، تعیین سه نفر به عنوان اعضای هیأت مدیره و با دریافت موافقت نامه و تأییدیه، می توان در کوتاه ترین زمان، ثبت شرکت را به انجام رساند.

ثبت شرکت غیر تجاری، ثبت این نوع شرکت ها مانند شرکت های دیگر با عقد قرارداد و طی مراحل مشترک انجام می شود و نکته مهم آن، تهیه مدارک برای ثبت به شرح زیر است:

تهیه کپی مدارک شناسایی کلیه افراد اعم از، مؤسسین، اعضای هیأت مدیره، سهامداران و بازرسین.

تکمیل فرم ها و قراردادهای نظیر، تکمیل آدرس شرکت و محل سکونت و کد پستی، تعیین سرمایه اولیه شرکت، تهیه لیست اعضاء و سهامداران، تعیین درصد سهام و سهم الشرکه و سمت ها، موضوع فعالیت شرکت و امضاء اوراق شرکت.

ثبت برند

بعد از ثبت شرکت، اولین اقدامی است که توسط شرکت ها و مؤسسات تجاری و غیر تجاری انجام می شود، ثبت برند است. برای ثبت برند باید مدارک لازم را تهیه نمود؛ این مدارک عبارتند از:

  • ارائه مجوز کسب یا پروانه بهره برداری.
  • ارائه تصویر اولین آگهی روزنامه.
  • تصویر کلیه مدارک شناسایی، کارت ملی اعضایی که حق امضا دارند +کدپستی ده رقمی.
  • کارت بازرگانی اشخاص حقوقی.
  • تصویر علامت تجاری به تعداد ۱۵ عدد در ابعاد ۸*۸ سانتی متر.
  • امضای وکالتنامه.

امروزه ثبت شرکت و ثبت برند، به صورت اینترنتی با حداقل زمان و هزینه انجام می گردد به طور مثال،

انجام امور ثبتی و تغییرات ثبت به روشvip .

نصب اپلیکیشن ها برای سهولت و سرعت بخشی به ثبت شرکت و ثبت برند.

مشاوره های آنلاین و رایگان.

حذف واسطه ها و نازلترین قیمت ثبتی.

تنظیم قراردادها به صورت اصولی و استاندارد.

کاهش چشمگیر هزینه های اضافی ثبت شرکت و ثبت برند.

و غیره می باشد.

رتبه بندی

بر اساس پارامترهایی خاص، صلاحیت شرکت ها محرز می گردد؛ و طبق آن رتبه بندی شرکت ها صورت می گیرد. براساس تأیید یا رد کمیته تشخیص صلاحیت و رتبه بندی و همچنین امتیازات تعیین شده، برای شرکت های مختلف، مراحل رتبه بندی اجرایی می شود.

اخذ رتبه

ثبت شرکت3

معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری برای شرکت ها و مؤسسات، گواهی رتبه و رتبه بندی را طبق قوانین و مقررات صادر می نماید. به بیان دیگر، می توان اخذ رتبه را مجوز و گواهی رسمی دانست که توسط دستگاه های ذیربط به جهت تأیید شایستگی ها و قابلیت های شرکت های مختلف صادر می شود. رتبه بندی و اخذ رتبه توسط شرکت ها شامل موارد زیر باشد:

اخذ رتبه برای شرکت های پیمانکار: (رتبه 1 تا رتبه 5)، رتبه 1 بالاترین و رتبه 5 پایین ترین رتبه است.

اخذ رتبه برای شرکت های مشاور: (رتبه 1 تا رتبه 3)، رتبه 1 بالاترین و رتبه 3 پایین ترین رتبه است.

اخذ رتبه برای شرکت های انفورماتیک: می بایست برای اخذ رتبه حتماً موضوع کاری شرکت در زمینه انفورماتیک باشد؛ مانند تولید نرم افزار، خدمات کامپیوتری و مهندسی، خدمات اینترنتی و غیره.

اخذ رتبه برای شرکت های طرح و ساخت غیر صنعتی یاEPC : در این نوع شرکت ها، نیروی مهندسین نصب، طراحی، پیاده سازی، تدارکات، کنترل کیفیت و غیره، دارای امتیاز برای رتبه بندی و اخذ رتبه می باشند و اعتبار رتبه تا 4 سال است.

نیک پارس جزو بزرگترین پایگاه های تخصصی است که تمامی خدمات ثبتی را در سریع ترین زمان و به بهترین نحو، با هدف رضایتمندی مشتریان، در اولویت های اصلی فعالیت های خود گنجانده است. جهت ارتباط با نیک پارس با شماره02122881235 و 20 خط ویژه مشاوره در تماس آنلاین و 24 ساعته، در ارتباط باشید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.