گروه بورس جهانی - قیمت طلا تحویل آوریل در بازارهای جهانی به مرز یک هزار و 460 دلار رسید که نسبت به روز ماقبل رشد چشمگیری داشت. این در شرایطی است که نفت‌خام همچنان تحت تاثیر درگیری‌ها و بحران‌های به وجودآمده در کشورهای نفت‌خیز عرب با قیمت بالایی خرید و فروش می‌شود.

دادوستدها در بورس توکیو برخلاف روزهای قبل که با افزایش قیمت کالاها روبه‌رو شده بود، دیروز با نوسان مواجه شد. بر این اساس در بخش فلزات گرانبها هر گرم طلا در یکی از سررسیدها نزدیک ۵ ین کاهش داشت، این در شرایطی بود که تحت تاثیر کاهش نرخ طلا معاملات پلاتینیوم، پالادیوم و نقره نیز با افت قیمت روبه‌رو شده بودند.
در بخش فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بیشتر محصولات مورد دادوستد همچون گازوئیل، نفت سفید و نفت خام به ازای هر کیلو لیتر افزایش نرخ داشتند. اما معامله پلاستیک در این بازار کاهش اندکی داشت.
در بورس کالایی شانگهای معامله بیشتر محصولات با افزایش نرخ همراه بود، به طوری که طلا به ازای هر گرم نزدیک ۳ یوآن گران شد. همچنین در بخش فلزات همه کالاهای مورد دادوستد از جمله آلومینیوم، مس، روی، میلگرد و سیم مفتول افزایش قیمت داشتند.
پلاستیک طبیعی نیز به ازای هر تن افزایش نرخ قابل توجهی را تجربه کرد. دادوستد نفت کوره نیز از سوی معامله گران با واکنش مثبتی مواجه شد.
در بازار نیویورک قیمت‌ها با روند نوسانی دنبال شد. هر بشکه نفت خام با افزایش اندکی به ترتیب تحویل مه ۱۰۸ دلار و ۳۹ سنت و تحویل ژوئن ۱۰۹ دلار رسید. معامله پلاتینیوم در شرایطی با افزایش آرام و ادامه داری روبه‌رو شد که مبادله پالادیوم با کاهش محسوسی همراه بود. در بورس کالایی نیویورک نیز روند مبادلات با افزایش قابل توجه ۶ دلاری قیمت طلا به ازای هر اونس مواجه شد. در این بازار دادوستد هر اونس طلا تحویل آوریل یک هزار و ۴۵۸ دلار و ۱۰ سنت و تحویل مه یک هزار و ۴۵۸ دلار و ۳۰ سنت شد. قیمت نقره به تبع این افزایش تا حدودی بالا رفت. معامله‌گران بر این باورند که بهتر است سرمایه گذاران با امیدواری بیشتری معاملات نقره را پی بگیرند؛ زیرا سودآوری از معاملات این فلز گرانبها افزایش یافته است.
همچنین روند مبادلات مس برخلاف طلا و نقره نوسان قیمت را تجربه کرد. در بورس شیکاگو دادوستد ذرت دانه‌ای، گندم و پنبه با کاهش اندکی روبه‌رو شد. این در شرایطی بود که سویا، روغن سویا، کنجاله سویا، برنج و پنبه افزایش قیمت داشتند. همچنین دادوستد جو بدون تغییر نرخ دنبال شد.