دنیای اقتصاد- اصفهان- مرتضی راعی: جانشین ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان پیش‌بینی کرد، با توجه به آمارهای ورود مسافر درسال قبل، امسال حدود ۴ میلیون مسافر و گردشگر به این کلانشهر سفر کنند. مهندس محسن رنجبر در ادامه در تشریح برنامه‌های ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان تصریح کرد: براساس آیین‌نامه‌های دولت ایجاد شرایط اسکان مسافران از وظایف قانونی شهرداری است که در این راستا برنامه‌ریزی‌های جامعی برای استقبال از مسافران سال ۹۰ صورت گرفته است.

وی رویکرد ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان تحت عنوان برنده-برنده را به منظور ارائه خدمات به شهروندان و مسافران دانست و اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ستاد تسهیلات سفر شهر، خدمات مطلوب و شایسته‌ای با توجه به میهمان نوازی اصفهانی‌ها به گردشگران ارائه شود.

رنجبر با اشاره به اینکه ساماندهی مسافران نوروزی برنامه‌ریزی شده است، گفت: تمام ظرفیت هتل‌ها، مهمانپذیرها، مسافرخانه‌ها، اماکن و منازل استیجاری و مدارس دولتی و غیرانتفاعی، سالن‌های تربیت بدنی، حسینیه‌ها و مساجد شهر در اختیار ستاد رفاه مسافران نوروزی است.

وی حذف چادر خوابی در دراز مدت را از اهداف ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان برشمرد و اذعان کرد: لازم است ارگان‌های مربوطه نسبت به احداث کمپینگ در اصفهان اقدام کنند تا شاهد حذف چادر خوابی در این کلانشهر باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام مکان‌های سرپوشیده از هتل‌ها تا مساجد فقط جوابگوی ۴۰ هزار مسافر است، افزود: شهرداری به اجبار به دلیل کمبود فضا برای اسکان مسافران، مکان‌های باغ غدیر، پارک‌های فدک و قلمستان و استقلال را از چهار جهت این شهر تجهیز و آماده می‌کند.

جانشین ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان به اطلاع‌رسانی مسافران نوروزی از محل پلیس راه تا محل ستاد هدایت اسکان اشاره و اعلام کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته از طریق SMS و در قالب بسته‌های اطلاعات گردشگر کتابچه و بروشور راهنمایی، CD و نقشه راهنما به میهمانان نوروزی اطلاع‌رسانی خواهد شد و کمیته مربوطه به صورت آنلاین تکلیف مسافران را قبل از ورود به شهر جهت اسکان مشخص خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه باغ غدیر مرکز ثقل اطلاع‌رسانی است نه اسکان مسافران، اضافه کرد: به دلیل تبلیغات گسترده صورت گرفته برخی از مسافران باغ غدیر را بهتر از سی‌وسه پل می‌شناسند.

وی ساماندهی کارگاه‌های عمرانی مترو، زیباسازی شهر و رفع سد معبر را از دیگر اقدامات صورت گرفته برای استقبال از مسافران نوروزی برشمرد و افزود: از ۲۵ اسفند ماه شهر از لحاظ آذین بندی، نورپردازی و زیباسازی متحول خواهد شد و با این تمهیدات رابطه برنده -برنده بین مردم اصفهان و مسافران برقرار خواهد شد.

رنجبر در پایان، اظهار امیدواری کرد با فراهم شدن امکانات و زمینه‌های لازم خدماتی و رفاهی در ایام نوروز امسال، ضمن رقم خوردن خاطره خوش برای مسافران و گردشگران، شاهد افزایش ورود مسافر به پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی باشیم.

برخورد با افراد کلید به دست برای اجاره منازل به مسافران

جانشین ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان در ادامه استفاده از تمام پتانسیل‌های موجود در شهر و استقرار مسافران در محل‌های ایمن و دارای حفاظ و حصار با امنیت بالا را در دستور کار دانست و گفت: شهرداری با هماهنگی نیروی انتظامی شهرستان اصفهان و اداره نظارت بر اماکن عمومی به طور جدی با افراد کلید به دست که به صورت غیرقانونی اقدام به اجاره منازل به مسافران می‌کنند، برخورد و از فعالیت آنها جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود ۱۰ هزار خانه در اختیار مسافران نوروزی قرار گیرد، ادامه داد: اتحادیه مشاورین املاک لیست محل‌هایی را که اقدام به مشاوره و ارائه املاک استیجاری به صورت قانونی در ایام نوروز می‌کنند، به ستاد تسهیلات سفر نوروزی و اداره اماکن عمومی نیروی انتظامی معرفی و سپس در سطح شهر اطلاع‌رسانی می‌کند.

جانشین ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان با اشاره به اینکه بنرهای اطلاع رسانی تحت عنوان محل پذیرش اسکان موقت مسافرین از ۲۵ اسفند ماه اعلام می‌شود، تصریح کرد: اتحادیه هتلداران و مهمانپذیران نیز ضمن اینکه ۲۰ درصد از ظرفیت خودشان را در اختیار کمیته اسکان ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان قرار می‌دهند، به منظورافزایش استقبال مسافران از هتل‌ها و مهمانپذیرها تخفیف ویژه ارائه می‌دهند.