ایجاد 60 هزار فرصت شغلی در قزوین

دنیای‌اقتصاد - قزوین - مهرداد نوری: استاندار قزوین گفت: این استان در ایجاد اشتغال در سال جاری بیش از تعهد خود عمل کرده و توانسته تاکنون شرایط اشتغال را برای حدود ۶۰ هزار نفر فراهم کند. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قزوین، احمد عجم در مراسم تودیع و معارفه رییس صندوق مهر امام رضا(ع) قزوین با اشاره به اینکه این استان در سال جاری متعهد به ایجاد اشتغال برای ۲۰ هزار نفر بود، افزود: با همت و تلاش مضاعف مجموعه مدیریتی استان قزوین این میزان تاکنون حدود سه برابر تعهد محقق شده است. وی ادامه داد: پتانسیل و توان استان قزوین بسیار بالا است و می‌توان با تلاش بیشتر و برنامه‌ریزی دقیق شرایط اشتغال را برای افراد بیشتری محقق کرد. عجم استفاده از ظرفیت معطل استان ، همدلی مدیران و اهتمام ویژه دولت در امر اشتغالزایی را مهم‌ترین دلایل موفقیت استان قزوین در این امر مهم عنوان و بیان کرد: ابتدای امسال یک تلاش جدی برای اتمام یکصد طرح اولویت‌دار و نیمه تمام استان به همت بانک‌های عامل صورت گرفت که بخش زیادی از این طرح‌ها در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: مابقی این طرح‌ها نیز تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید که با تحقق این امر شرایط اشتغال جدیدی در استان فراهم خواهد شد.

استاندار قزوین در ادامه به نقش صندوق مهر امام رضا(ع) در ایجاد اشتغال در این استان اشاره کرد و گفت: این صندوق با پرداخت تسهیلات به متقاضیان توانست بیش از تعهد خود شرایط اشتغال را فراهم کند.

در ادامه این جلسه همتی، معاون امور استان‌ها و شعب صندوق مهر امام رضا(ع) به افزایش توان این استان در امر اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: در سال جاری این صندوق با تسهیلاتی که پرداخت کرد شرایط شغلی را برای ۱۸۰ هزار نفر فراهم کرده است.وی افزود: اشتغال‌های ایجاد شده توسط صندوق مهر امام‌رضا(ع) پایدار بوده و این صندوق در توسعه کشور نقش مهمی را ایفا کرده است.