در انتظار تلافی در ایران!

گروه ورزش- اعتراض کاروان تیم فوتبال پرسپولیس به انگشت‌نگاری در فرودگاه جده باعث ایجاد تنش در این فرودگاه شد. با رسیدن تیم پرسپولیس به فرودگاه بین‌المللی ملک عبدالعزیز در جده تنش شدیدی به وجود آمد، زیرا کاروان پرسپولیس نپذیرفت در فرودگاه جده از آنان انگشت نگاری شود.

کاروان تیم فوتبال پرسپولیس که برای اولین دیدار خود در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا ساعت ۱۵:۱۰ روز یکشنبه وارد فرودگاه جده شده بود بنابر مشکلاتی که عربستانی‌ها برای آنها به وجود آوردند در این فرودگاه معطل شد و این معطلی ۸ ساعت طول کشید.

ابتدا مسوولان باشگاه پرسپولیس مخالفت خود را با چشم‌نگاری و انگشت‌نگاری بازیکنان، کادر فنی و مسوولان همراه اعلام کردند، اما اعتراض آنها جواب نداد و بالاخره پس از ۸ ساعت معطلی کاروان پرسپولیس ساعت ۲۳:۱۰ پس از انگشت‌نگاری و چشم‌نگاری مجوز حضور در شهر جده را پیدا کرد! لازم به یادآوری است که عموما ورزشکاران در این‌باره مصونیت دارند. این در حالی بود که ماموران فرودگاه اصرار زیادی داشتند که اگر پرسپولیسی‌ها تن به این کار ندهند زمان بیشتری را در فرودگاه معطل خواهند بود.

پس از این اتفاق‌ها علی دایی که به شدت از این اتفاق ناراحت بوددر دیداری با سفیر ایران در عربستان که در فرودگاه جده حاضر شده است، شرکت کرد و با او به گفت‌وگو پرداخت.

به نظر می‌رسد مسوولان ایرانی طبق عرف دیپلماتیک این اقدام توهین‌آمیز سعودی‌ها را در فرودگاه امام تلافی کنند. همچنین باشگاه پرسپولیس با ارسال نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا به کارشکنی‌های مسوولان فوتبال عربستان در حین ورود این تیم به جده اعتراض کرد. پرسپولیسی‌ها قصد دارند در نامه‌ای رسمی به AFC مراتب اعتراض خود را به بی‌احترامی‌های مسوولان عربستان اعلام کنند. پرسپولیس چهارشنبه در اولین دیدار خود در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الاتحاد عربستان خواهد رفت.