مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت پیشنهادی ورق گالوانیزه گرم صادراتی چین با وجود نزدیک شدن به تعطیلات سال نو در این کشور و تعطیلی بازار به شدت افزایش یافته است. قیمت پیشنهادی ورق گالوانیزه ضخامت یک میلیمتر صادراتی چین به ۸۵۰ دلار هر تن فوب رسیده است که رشدی ۷۰ دلاری را در هر تن نسبت به اوایل ماه ژانویه تجربه کرده است. برخی از تجار نیز به دنبال رشد بیشتر قیمت‌ها هستند.

برخی از دست اندرکاران افزایش قیمت مواد اولیه را دلیل اصلی رشد قیمت این محصول نام برده‌اند. بالا بودن دلال‌بازی خریداران در بازارهای بین‌المللی با پیش بینی رشد بیشتر قیمت‌ها پس از تعطیلات سال نو در چین هم به افزایش قیمت ورق گالوانیزه صادراتی چین کمک کرده است.

احتمالا عرضه ورق گالوانیزه چین هم به دلیل احتمال رشد بیشتر قیمت‌ها پس از تعطیلات طی چند روز آینده کاهش خواهد یافت.

روند بازار ورق گالوانیزه در بازار داخلی نیز مشابه بازار صادرات است. حجم معاملات به تدریج با نزدیک شدن به اواخر هفته کاهش یافته است. این در حالی است که قیمت ورق گالوانیزه ضخامت یک میلیمتر در بازار نقدی شهر شانگهای طی هفته گذشته ۵ دلار هر تن افزایش یافته و به ۸۵۸ تا ۸۷۳ دلار هر تن همراه با ۱۷ درصد مالیات ارزش افزوده و در گوانگ دونگ لکونگ به ۸۷۷ دلار هر تن همراه با مالیات ارزش افزوده رسیده است.

قیمت ورق در امارات رو به بالا

به‌رغم پایین بودن تقاضا در امارات، قیمت ورق در بازار داخلی و قیمت ورق وارداتی به این کشور صعودی است تا زمانی که ساخت پروژه جدیدی در امارات آغاز نشود، احتمال افزایش مصرف در این کشور ضعیف است.

قیمت پیشنهادی ورق گرم در امارات ۷۵۰ تا ۸۰۰ دلار هرتن سی اف آر است که تغییری را نسبت به هفته گذشته نشان نمی‌دهد. سطح سفارشات در بازار به دلیل پایین بودن تقاضا کاهش یافته است. کارخانه‌ها در هند خواستار صادرات ورق گالوانیزه گرم به امارات در قیمت ۹۵۰ تا ۱۰۵۰ دلار هر تن سی اف آر هستند که نسبت به قیمت ۹۰۰ تا ۹۵۰ دلار هر تن سی اف آر طی هفته گذشته افزایش یافته است.

قیمت درب کارخانه ورق گالوانیزه کارخانه الغریر ۹۸۸ تا ۱۰۰۰ دلار هر تن است. قیمت پیشنهادی ورق گالوانیزه این کارخانه هفته گذشته ۹۵۰ تا ۱۰۰۰ دلار هر تن بود.

اگر چه احتمال افت قیمت ورق به دلیل بالا بودن قیمت مواد اولیه ضعیف است اما خریداران عجله‌ای برای خرید ندارند و سیاست انتظار را در پیش گرفته‌اند.