ایسنا- مدیر توسعه بازار شرکت بورس کالای ایران اعلام کرد: در پی آن هستیم تا پیش از پایان سال جاری تالار نمایندگی کارگزاران بورس کالا در بندر انزلی را راه‌اندازی کنیم. عباس بنازاده با اعلام این مطلب در بیان دلیل راه‌اندازی این تالار گفت: سعی بر این است تا فولادی را که از مسیرهای شمالی کشور وارد می‌شود به طور مستقیم از طریق این نمایندگی معامله کنیم تا خریداران راحت‌تر بتوانند آن را تحویل بگیرند.

بنازاده یاد آور شد: در سال ۸۹ بیش از ۸ میلیون و۵۰۰ هزار تن فولاد از مسیرهای شمالی و بندر انزلی وارد کشور شده است که در صورت معامله در تالار انزلی نیاز شهرهای شمالی را سریع‌تر و راحت تر تامین خواهد کرد.

وی همچنین به معامله الوار در این تالار در ادامه کار آن اشاره و با بیان اینکه۷۰ درصد الوار کشور در این منطقه جغرافیایی تولید یا وارد می‌شود، خاطرنشان کرد: این کالا هنوز در بورس پذیرش نشده است.

مدیر توسعه بازار شرکت بورس کالای ایران در پایان از برگزاری جلساتی با مسوولان منطقه آزاد در آینده خبر داد و گفت: بعد از جلسات و بررسی چگونگی ورود فعالان در زمینه الوار، متقاضیان عرضه می‌توانند درخواست پذیرش این کالا را به بورس تحویل دهند.