گروه بورس - ۸ شرکت از ۲۸ شرکت دارویی بودجه سال آتی را با کاهش پیش‌بینی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ما، در حالی که شرکت‌های دارویی با توجه به طرح هدفمندی یارانه‌ها اقدام به صرفه‌جویی در پیش‌بینی سال‌مالی ۹۰ خود کرده‌اند، برخی دیگر نیز سود سال ۹۰ را در بودجه خود دست بالا گرفته‌اند. در این میان شرکت‌هایی مانند تهران‌دارو، ابوریحان، جابربن حیان، البرز دارو، داروسازی داملران و سینا‌دارو شرکت‌هایی هستند که افزایش ۲۰ تا ۳۵ درصدی برای سود هر سهم خود پیش‌بینی کرده‌اند.

علاوه‌بر این شرکت‌هایی مانند داروسازی دکتر عبیدی، ایران‌دارو، اسوه، زهراوی و داروسازی اکسیر افزایشی بین ۸/۱۳ درصد تا ۴/۱۹ درصد برای درآمد سال آتی خود در نظر گرفته‌اند.

از جمله شرکت‌های دارویی که بودجه ۹۰ را محتاطانه در صورت‌های مالی خود لحاظ کرده‌اند، شرکت شیمی‌دارویی داروپخش، کارخانجات داروپخش، مواد اولیه داروپخش و داروسازی فارابی هستند که در مقایسه با سایر شرکت‌های دارویی به نسبت کمتری پیش‌بینی درآمد هر سهم سال‌ آتی را افزایش داده‌اند.

در همین گروه پیش‌بینی درآمد هر سهم سال‌مالی ۹۰ پارس‌دارو، امین، کیمیدارو، سرمایه‌گذاری البرز، فرآورده‌های تزریقی، داروسازی کوثر، سبحان‌دارو و رازک جملگی با کاهش دیده شده است.

در این میان شرکت‌هایی نیز هستند که نخستین پیش‌بینی درآمد هر سهم سال‌مالی ۸۹ آنها نسبت به آخرین رقم اعلامی از سوی سازمان، تعدیل منفی نشان می‌دهد.

تهران‌دارو، البرز دارو، جابربن حیان، دکتر عبیدی، ایران‌دارو، اسوه، زهراوی، شیمی دارویی داروپخش، کارخانجات داروپخش، امین، کیمیدارو و داروسازی کوثر شرکت‌هایی از این قبیل هستند.