بازگشت رونق نسبی به رینگ فولادی‌ها

گروه بورس کالا - روز گذشته در بورس کالا عرضه سبد میلگرد وتیرآهن ذوب‌آهن اصفهان پس از چند هفته با استقبال خریداران مواجه شد. این در حالی است که خرید محصولات شرکت‌های خصوصی همچنان انجام نمی‌شود و تقاضایی برای آنها وجود ندارد. عرضه‌های دیروز هم با نرخ‌های قبلی ۷۷۰ تومان انجام شد. به گزارش فعالان بازار، اگرچه نرخ‌های بازار آزاد در مقایسه با بورس مناسب‌تر است، اما محصولات ذوب‌آهن همیشه خریداران خود را دارد. به گفته این افراد، تنها امیدی که وجود دارد این است که با ابلاغ بودجه‌های سال جدید تقاضا برای مسکن مهر و دیگر پروژه‌های بزرگ دولتی بیشتر شود، اما با این وجود، این اطمینان برای انجام خرید‌های سلف بلند مدت از سوی خریداران وجود ندارد.

به گفته یکی از فعالان رشد بودجه عمرانی دولت فعالیت درساخت پل ومسکن مهر را افزایش می دهد و به‌کارگیری محصولات فلزی در پروژه‌ها ثاتیرمثبتی درروند بازار دارد.

به گفته وی عرضه‌های هفته جاری با قرارداد سلف سه ماه با نرخ۷۷۰ تومان برروی تابلو درج شد و در بازارآزاد محصولات با نرخ۸۱۰ تومانی به فروش می‌رسد با توجه به واریز وجه در ۲۴ ساعت قبل از معاملات در بورس کالا و هزینه خواب پول در ۳ماه، قیمت‌های بازار آزاد جذابیت بیشتری برای فعالان بازار دارد.