گروه بورس - صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام، ماه منتهی به 15 فروردین را در حالی به پایان رساندند که طی این ماه بیشترین بازده آنها به 28 درصد رسید.

کارشناس مدیریت نظارت بر نهادهای مالی با بیان این مطلب گفت: بازدهی متوسط بازار طی این مدت ۴۱/۱۳ درصد بود و ۲۵ صندوق سرمایه‌گذاری در سهام توانستند بازدهی بالاتر از بازدهی بازار به دست آورند.
ایمان مقدسیان افزود: در بین 4 صندوق سرمایه‌گذاری در سهام با اندازه بزرگ، صندوق سرمایه‌گذاری ممتاز در ماه و هفته پیش بیشترین بازده‌ را به دست آورد. همچنین در دوره یک ساله منتهی به 15 فروردین، صندوق سرمایه‌گذاری پویا با 71/115 درصد بیشترین بازده را به خود اختصاص داده و پس از آن، صندوق‌های سرمایه‌گذاری فارابی با 61/113 و پیشتاز با 3/106 درصد بیشترین بازده‌ها را در این دوره یک ساله داشته‌اند.
وی افزود: از سوی دیگر بیشترین بازده‌ها به ترتیب متعلق به صندوق‌های سرمایه‌گذاری کارگزاری بانک ملی، آگاه و پیشتاز بود. این سه صندوق سرمایه‌گذاری طی مدت فعالیت خود توانسته‌اند به ترتیب ۳۷۵، ۳۴۸ و ۳۲۲ درصد بازدهی کسب کنند. مقدسیان با اشاره به رشد ارزش صندوق‌های سرمایه‌گذاری تاکید کرد: ارزش صندوق‌های سرمایه‌گذاری تا ۱۵ فروردین به ۸۷۲۴ میلیارد ریال رسید که بیش از ۴۲۶۳ میلیارد ریال از این مقدار متعلق به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام است.
وی افزود: بیشترین ارزش در بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری یکم ایرانیان است.
پس از این صندوق، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مهر ایرانیان و ممتاز بیشترین ارزش را از آن خود کرده‌اند.
مقدسیان همچنین با اشاره به اینکه تعداد سرمایه‌گذاران حقیقی صندوق‌های سرمایه‌گذاری به بیش از 16640 نفر رسیده، گفت: در این میان بیشترین تعداد سرمایه‌گذار در صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام با اندازه کوچک در صندوق سرمایه‌گذاری عقیق و در صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام با اندازه بزرگ در صندوق ممتاز حضور دارند.