راهپیمایی در محکومیت وقایع 25 بهمن

عکس: خبرگزاری مهر

آیت‌الله جنتی: سران فتنه باید در خانه‌های خود زندانی و تلفن و اینترنتشان قطع شود

رییس قوه قضائیه: راه اطلاعیه پراکنی سران فتنه را می‌بندیم نمازگزاران روز گذشته در محکومیت وقایع ۲۵بهمن بعد از اقامه نماز جمعه به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی راهپیمایی کردند و با صدور قطعنامه‌ای اشد مجازات برای سران فتنه را خواستار شدند.

به گزارش «ایسنا» در فرازهایی از متن این قطعنامه آمده است: حماسه‌سازان شگفتی‌آفرین بیست و دوم بهمن، سناریوی دروغین حمایت از مردم مصر و دعوت سران فتنه برای ایجاد هرج و مرج و اغتشاش در بیست و پنجم بهمن ماه را تلاشی مذبوحانه برای محو حلاوت و شیرینی دستاوردهای حضور میلیونی ملت شجاع و قهرمان ایران اسلامی در راهپیمایی یوم‌الله بیست و دوم بهمن دانسته و آن را شدیدا محکوم می‌نماید.

در ادامه این قطعنامه آمده است: ما تظاهرات‌‌کنندگان دعوت به اغتشاش در بیست و پنجم بهمن را عدم همراهی آشکار سران فتنه با ملت بزرگ ایران و به رسمیت نشناختن بیست و دوم بهمن به عنوان روز حاکمیت و پیروزی ملت ایران بر کفر و نفاق و استکبار جهانی توسط مردگان سیاسی دانسته و این دعوت را اعلام رسمی جداسازی راه سران فتنه و عوامل وابسته‌شان از اقیانوس عظیم ملت بزرگ ایران و دوری از صراط مستقیم نهضت و انقلاب اسلامی و پشت کردن به آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) می‌دانیم و خواستار برخورد شدید دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی با عوامل داخلی و پیاده نظامان رژیم صهیونیستی می‌باشیم. در بخش دیگری از این قطعنامه آمده است: با توجه به فرمایش قاطعانه حضرت امام(رحمه‌الله‌علیه) که فرمود: کسانی که دعوت به راهپیمایی غیرقانونی و اغتشاش می‌کنند مفسد‌فی‌الارض هستند، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات اعتراض‌آمیز موسوی و کروبی را مصداق بارز فرمایش آن حضرت دانسته و از قوه قضائیه مصرانه می‌خواهیم تا فوری و بی‌درنگ به شکایات واصله رسیدگی و با محاکمه موسوی و کروبی که هدفی جز شکستن اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدمت به دشمنان اسلام و انقلاب ندارند، مزدوران استکبار را به سزای اعمال خیانتکارانه خود برسانند.

سخنان رییس قوه قضائیه

در تحولی دیگر رییس‌قوه قضائیه با اشاره به اتفاقات چند روز اخیر تاکید کرد: این گروه خوارج باید بدانند که نظام اسلامی در عین رافت، هیچ‌گاه ضربه به آرمان‌های انقلاب، اقدام علیه امنیت کشور و خدشه بر عزت و حیثیت نظام را تحمل نخواهد کرد. به گزارش ایسنا، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی طی سخنانی در همایش سراسری قضات دادگستری کل استان تهران که با موضوع «شان و استقلال قضایی قضات و تاثیر آن در اجرای عدالت و احقاق حق» برگزار شد، اظهار کرد: به نظر بنده خیانت سران فتنه به نظام اسلامی و آرمان‌های امام راحل(ره) و ملت شریف ایران بر کسی پوشیده نیست. وی افزود: قوه قضائیه به حکم وظیفه ذاتی خود مسلما فتنه‌گران را تعقیب خواهد کرد و در عین رسیدگی عادلانه به وضعیت آنان، اجازه نخواهد داد سران فتنه با آن همه جنایت، خود را در بوق‌های تبلیغاتی دشمن، قهرمان نشان دهند. همچنین به گزارش خبرگزاری مهر آیت‌الله آملی‌لاریجانی اظهار کرد: دستگاه قضا راه را بر اطلاعیه‌پراکنی آنها خواهد بست و اجازه نمی‌دهد آنها از صبر و تحمل نظام اسلامی سوءاستفاده کنند و امیدواریم که مردم شریف ایران با صبر و تحمل ما را همراهی کنند.

سخنان آیت‌الله جنتی

همچنین آیت‌الله جنتی در خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران گفت: بنده به اینها (سران فتنه) می‌گویم که شما عمرتان تمام شده است و قوه قضائیه باید آنها را در خانه‌های خود زندانی کند.به گزارش خبرگزاری فارس، خطیب موقت نماز جمعه تهران خطاب به افرادی که شعار می‌‌دهند «فتنه‌گران باید اعدام شوند»، گفت: باید اعلام کنم که اینها معدوم شده‌اند و در جامعه سقوط کرده و آبرویشان رفته است. وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: اینکه برخی دوستان محاکمه سران فتنه را تقاضا می‌کنند جزو مصلحت‌اندیشی قوه قضائیه است. جنتی گفت: باید ارتباط سران فتنه از مردم قطع شود و در خانه‌های آنها بسته و رفت و آمدهای آنها محدود شود؛ باید تلفن و اینترنت آنها قطع شده و آنها در خانه‌های خود زندانی شوند. وی خطاب به فتنه‌گران گفت: وقتی که کشور در زمینه علمی و فنی، پیشرفت‌های چشمگیری می‌کند و آنها را به دنیا عرضه کرده و در حال جهش علمی و فنی و فناوری است و انرژی هسته‌ای را قبضه کرده، برنامه ۵ ساله خود را نوشته و در حال تدوین بودجه کشور است و در زمینه مساله هدفمندی اقداماتی را انجام داده و دولت شبانه روزی کار می‌کند، آیا شما به یاد حمایت از مصر افتاده‌اید؟ اف بر شما.