خواسته ما تشکیل شرکت مس آذربایجان به شکل واقعی است

دنیای اقتصاد-تبریز: مالک رحمتی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی، افزود: مس سونگون یکی از مهم ترین ظرفیت های استان است که نقش مهمی در توسعه و رشد این خطه دارد.

وی اظهار کرد: به عنوان نماینده دولت، مکلف به حفظ منافع مردم استان هستم و بر اساس دستورالعمل ابلاغی رییس جمهور در ۲۰ شهریور ۱۴۰۲، نصب و عزل بالاترین مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی، دانشگاه‌ها، شرکت‌های دولتی و مدیران پروژه‌های ملی مستقر در استان، با معرفی وزیر یا بالاترین مقام دستگاه ذی‌ربط و موافقت کتبی استاندار انجام می شود.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبات ۲ سفر استانی رییس جمهور به این استان، تکالیف متعددی در حوزه صنعت مس داریم که از جمله مهم ترین آنها تشکیل شرکت مس آذربایجان است.

رحمتی گفت: در جلسه ای با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اعلام کردم که برای رشد و توسعه مجتمع مس سونگون و بهره‌مندی مردم از مزایای آن هیچ محدودیتی نداریم؛ اگر برای تحقق این امر، تغییر و تحولی لازم است، با رعایت قوانین و مقررات و شرایط، در خدمت عزیزان شرکت ملی مس ایران هستیم.

وی افزود: امیدوارم دست به دست هم، با اتحاد و انسجام، کارهای خوبی در استان انجام دهیم که ثمره اش را مردم ببینند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به تقارن عید نوروز با ماه مبارک رمضان، گفت: تمهیدات لازم برای تامین و توزیع مناسب اقلام مورد نیاز مردم در ستاد تنظیم بازار انجام می گیرد، اما ضمانت اجرایی آن اتاق بازرگانی، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان هستند.

رحمتی با تاکید بر اینکه باید به گونه ای عمل کنیم که مردم راحت باشند، اضافه کرد: گزارش ها حاکی است که مشکل خاصی نداریم و هیچ صنفی نیز افزایش قیمت نخواهد داشت که راه آن هم کنترل انبارها است.

وی ادامه داد: بر این اساس نباید کالایی در انبارها خارج از عرف دپو شود و باید با افزایش عرضه کالا در روزهای منتهی به عید و ماه مبارک رمضان، کار کنیم که فشار بیشتری بر مردم نیاید.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: اگر بخواهیم استان درست پیشرفت کند، زنجیره تامین و تولید در بخش‌های مختلف باید تکمیل شود.

رحمتی از اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی تبریز خواست کمک‌ کنند که حوزه های دارای مزیت نسبی در حوزه زنجیره تولید بیشتر بدرخشند.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم در حوزه تولید و صنعت ناترازی پیش بیاید.