ثبت ۹۰۰ هزار میلیارد ریال تقاضای سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس

دنیای اقتصاد-تبریز: حجت الله عبدالملکی در سفر خود به منطقه آزاد ارس و بازدید از طرح های در دست اجرای این منطقه، اظهار کرد: از میزان تقاضای سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس ۵۸۰ هزار میلیارد ریال آن در هیات مدیره منطقه آزاد ارس به تصویب رسیده و عملیات اجرایی حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تقاضای سرمایه گذاری آغاز شده است.

وی یادآور شد: بیش از ۹۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری تحقق یافته از ابتدای سالجاری در منطقه آزاد ارس رخ داده است که این میزان ۳.۵ برابر سال گذشته است که رشد بسیار خوبی را نشان می دهد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در بازدید از واحد صنعتی مهر ارس پویا سهند گفت: این واحد یکی از واحد های صنعتی با فناوری های بسیار بالاست و محصولی را تولید می کند که در بخش صنعتی در کشور اهمیت بسیار بالایی را دارد به طوری که در این شرکت با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد ریالی یکی از انواع فیلترهای بسیار دقیق و کارآمد تولید می شود که در صنایع فولاد، سیمانی و صنایع مختلف به آن احتیاج داریم.

عبدالملکی افزود: اقدام منطقه آزاد ارس در جلوگیری از معطلی سرمایه گذار در دریافت زمین جهت شروع سرمایه گذاری یکی از اقدامات مهم و خوب سازمان منطقه آزاد ارس در حمایت از سرمایه گذاران است به طوریکه سرمایه گذاران می توانند از سوله های موجود در منطقه آزاد ارس به صورت استیجاری استفاده کرده و تولید خود را شروع کنند ضمن اینکه همزمان با شروع تولید، زمین در اختیار سرمایه گذار قرار می گیرد تا در کنار تولید، ساخت و ساز را آغاز کند.

وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری منطقه آزاد ارس، گفت: با آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از جزیره گردشگری در این منطقه، این جزیره می تواند به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شمالغرب کشور تبدیل شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با اشاره به آغاز عملیات اجرایی زمین ورزشی ساحلی با چهار زمین ورزشی مطابق با استانداردهای بین المللی اظهار امیدواری کرد: این طرح در مدت یک سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد و فدراسیون های ملی هم آمادگی خود را برای برپایی کمپ های تیم های ملی در این منطقه اعلام کرده اند.

عبدالملکی همچنین با اشاره به افتتاح هتل سه ستاره با ۵۰ اتاق درمنطقه آزاد ارس، گفت: با آغاز به کار آن زیرساخت گردشگری این منطقه توسعه خواهد یافت .

وی خاطرنشان کرد: این منطقه به توسعه زیرساخت های اقامتی نیاز دارد زیرا با آشنایی مردم از این منطقه، شاهد افزایش ۶۰ درصدی حضور مسافران و گردشگران با خودروهای پلاک غیر بومی در این منطقه هستیم که این افزایش به واسطه طبیعت خدادادی و مزیت الهی این منطقه و بخش دیگر با خدمات منطقه آزاد ارس محقق شده است.

وی اعلام کرد: برنامه جهش سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس با جدیت ادامه خواهد یافت و بخش زیادی از تقاضای سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۲، در سال ۱۴۰۳ و بخشی دیگر در سال ۱۴۰۴ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و جریان جدید تقاضای سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۳ خواهیم داشت و به سمتی در حال حرکت هستیم که بخش قابل ملاحظه ای از رشد اقتصادی کشور در برنامه پنج ساله هفتم از مناطق آزاد کشور محقق شود.