افتتاح ۲۴/۵ همت طرح در آذربایجان شرقی در ایام دهه فجر

دنیای اقتصاد-تبریز: مالک رحمتی در جلسه هماهنگی ستاد دهه فجر استان افزود: دهه فجر سال جاری، تفاوت و تمایزی با سال‌های قبل دارد که تغییر نگاه ما را می‌طلبد. 

وی اضافه کرد: تقارن با ایام صفر و انتخابات نیز اهمیت دهه فجر سال جاری را دو چندان می‌کند، به ویژه اینکه دشمنان نیز به زعم خود به دنبال رخنه کردن در کشور هستند که البته مثل همیشه ناکام می‌مانند.

رحمتی ادامه داد: خلاقیت و کیفیت در برنامه‌های دهه فجر فراموش نشود و کیفیت طرح های قابل افتتاح را فدای کمیت نکنیم.

نماینده عالی دولت در آذربایجان شرقی، تاکید کرد: دنبال آمارسازی و بزرگنمایی در دهه فجر نیستیم؛ اگر کار نکرده‌ایم، تلاش کنیم و به خودمان فشار بیاوریم که کار انجام دهیم. 

وی با اشاره به اینکه باید بیشترین بهره برداری را از دهه فجر که شب‌های قدر انقلاب اسلامی است، ببریم، بیان کرد: نباید کوچک‌ترین غفلتی از فرصت این ایام کرد. 

وی افزود: دهه فجر، دهه جشن انقلاب اسلامی است و نه کار اداری و جشن نیز معمولا با محوریت مردم اتفاق می‌افتاد و ما باید فقط بستر لازم را برای برگزاری این جشن فراهم کنیم.  

وی خطاب به حاضران در جلسه اضافه کرد: اگر واقعا می‌خواهید در جشن‌های دهه فجر کام مردم را شیرین کنید و مردم انرژی بگیرند، باید مردم پای کار بیایند و حواسمان باشد که جشن‌های انقلاب را دولتی نکنیم. 

وی تشریح کرد: در جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی، سازمان‌ها و نهادهایی برنده هستند که خلاقیت به خرج دهند ‌و از تبریز به عنوان شهر اولین‌ها، انتظار در این باره زیاد است. 

رحمتی گفت: برای تحقق این مهم هر یک از ادارات کل باید یک کار نوآورانه و خلاق برای خودشان در دهه فجر تعریف کنند.

وی یادآوری کرد: روستاها و روستاییان عزیز باید از جشن انقلاب اسلامی در دهه فجر سهم چشمگیری داشته باشند. 

وی تاکید کرد: دهه فجر فرصت بی‌نظیری برای استفاده از ظرفیت هنر و هنرمندان جهت نمایش دستاوردهای نظام و دولت برای اقشار مختلف مردم است. 

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: موکب‌های فرهنگی از دیگر بسترهای کارآمد برای برگزاری تاثیرگذار جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در استان است.

وی ادامه داد: ما امروز در جشن های دهه فجر نیازمند فعالیت های نرم و نگاه جامع هستیم. 

طرح‌های تاثیرگذار در زندگی مردم در دهه فجر افتتاح شوند 

استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: همه دستگاه‌ها در کنار کار فرهنگی، ارتباط با مردم و برگزاری میزگردهایشان هم افزایی کنند.

وی از مدیران دستگاه‌های استانی خواست در دهه فجر سال جاری طرح‌هایی افتتاح شود که در زندگی مردم تاثیر داشته باشند، مشکلی از آن‌ها را حل کند یا برایشان اشتغالزایی کرده باشد. 

رحمتی افزود: در دهه فجر همه کارها هم افتتاح طرح نیست و همه مدیران استان موظف به جهاد تبیین برای بیان عملکرد نظام در ۴۵ سال گذشته هستند.

وی بیان کرد: این ایام الله را ایام مهربانی و یکدستی در نظر بگیریم و کاری کنیم که جلوه اتخاذ و انسجام برای توسعه استان باشد. 

نماینده عالی دولت در آذربایجان شرقی ادامه داد: سازمان‌ها و دستگاه‌های استانی باید برای اقشار مختلف مردم در دهه فجر سال جاری برنامه‌های متنوعی با گستره شهرستانی داشته باشند.

وی تاکید کرد: بزرگداشت یاران انقلاب و انقلابیون و فعالان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان در دهه فجر باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.