جذب ۵۵ درصدی اعتبارات سفرهای ریاست جمهور برای رفع موانع تولید آذربایجان شرقی

دنیای اقتصاد-تبریز: محمد کلامی، در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک عالی نسب شهرستان بستان آباد در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه در سفرهای استانی رئیس جمهور ۱۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای رفع موانع تولید و اشتغال این استان اختصاص یافت، گفت: تاکنون ۹۰ هزار میلیارد ریال از اعتبار تخصیص یافته ۲ سفر جذب شده است. 

وی افزود: جذب ۳۰ هزار میلیارد ریال در دست اقدام است و طرح‌های مربوط به جذب این اعتبار معرفی شده است.

وی گفت: ۵۰ هزار میلیارد ریال نیز از سوی بانک مرکزی به بانک‌های عامل استان ابلاغ شده و طرح‌های مربوط برای جذب این اعتبار به بانک‌ها معرفی می‌شود.

کلامی، با بیان اینکه در راستای عمل به شعار سال مقرر شده بود که اداره کل صمت، سازمان جهاد کشاورزی و میراث‌ فرهنگی استان ۲۸۵ واحد را احیا کنند، ادامه داد: اکنون از این تعداد، ۲۲۰ واحد در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن احیا شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی یادآور شد: علاوه بر این تسهیلات، ۷۱۰ میلیارد ریال نیز برای واحدهای دارای مشکل آذربایجان شرقی اختصاص‌یافته است که تا کنون چهار واحد از این تسهیلات استفاده کرده‌اند.

وی افزود: مشکلات شهرک عالی‌نسب با حضور مسئولان شهرستانی و استانی و مدیران تولیدی و صنعتی این شهرک بررسی و برحسب اولویت‌بندی و وظایف دستگاه‌ها، اقدامات لازم برای رفع مشکلات موجود انجام می‌شود.

علیرضا توری فرماندار شهرستان بستان‌آباد نیز در حاشیه جلسه ستاد رفع موانع تولید و اشتغال این شهرستان اعلام کرد: از سرمایه‌گذاران در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی استقبال و حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در جلسه رفع موانع تولید با حضور معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی برخی از مشکلات در حوزه شهرک عالی‌نسب مطرح و دستورات لازم برای رفع آنها صادر شد، گفت: مسیر ورود و خروج به شهرک عالی‌نسب از آزادراه پیامبر اعظم، اجرای شبکه فاضلاب و ایستگاه آتش‌نشانی و اورژانس از مطالبات واحدهای تولیدی در این شهرک است که نسبت به حل آنها اقدام خواهد شد.