اجرای ۵۶۰ هزار میلیارد ریال طرح صنعتی در آذربایجان شرقی

دنیای اقتصاد-تبریز: محمدجعفر عظمائی  با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران افزود: این طرح ها که دارای جواز تاسیس و پیشرفت فیزیکی بوده و در داخل و خارج شهرک های صنعتی در حال اجرا هستند، ۳۹ هزار موقعیت شغلی در استان ایجاد خواهند کرد.

وی ادامه داد: تعداد یک هزار و ۱۰۰ طرح از مجموع طرح های در دست اجرای استان دارای بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند.

عظمائی همچنین از کسب رتبه نخست آذربایجان شرقی در صدور جواز تاسیس ایجادی خبر داد و گفت: در ۹ ماه امسال هزار و ۵۴۰ فقره جواز تاسیس ایجادی برای آغاز سرمایه گذاری های صنعتی جدید صادر شده که این موضوع نشان دهنده افزایش علاقه مندی به سرمایه گذاری در بخش صنعت استان است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: بیشترین صدور جواز تاسیس ایجادی مربوط به شهرستان‌های تبریز، شبستر، آذرشهر و بستان‌آباد است.

عظمائی گفت: بیشترین صدور جواز ایجادی به ترتیب متعلق به گروه‌های صنعتی محصولات فلزی، محصولات از لاستیک و پلاستیک، ساخت مواد و محصولات شیمیائی، ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات و محصولات غذائی و آشامیدنی‌ها است.

وی همچنین با اشاره به رتبه اول آذربایجان شرقی در صدور جواز تاسیس توسعه ای افزود: در ۹ ماه امسال ۱۴۰ فقره جواز تاسیس توسعه‌ای با پیش بینی سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال چهار هزار و ۷۰۰ نفر برای افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی و تنوع محصولات صادر شده است.

عظمائی گفت: در موضوع جواز توسعه ای گروه‌های صنعتی لاستیک و پلاستیک، محصولات فلزی فابریکی، محصولات غذائی و آشامیدنی‌ها، ساخت فلزات اساسی و سایر محصولات کانی غیرفلزی بیشترین میزان صدور جواز توسعه‌ای را به خود اختصاص داده اند.