بخش اجرایی همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود

دنیای اقتصاد-تبریز: یعقوب هوشیار در دیدار با محمت هابرال، رئیس دانشگاه باشکنت ترکیه اظهار کرد: مردمان ایران و ترکیه دارای اشتراکات و پیوندهای زیادی در حوزه فرهنگی هستند و با توجه به سبقه این امر و ارتباطات خوب دو کشور از گذشته، جا دارد این ارتباطات توسعه یابد.  

وی با اشاره به ارتباط خوب دانشگاه‌های ایران به خصوص دانشگاه تبریز با دانشگاه‌های ترکیه افزود: تبریز ظرفیت های بسیار بالایی در بخش های تولید فولاد، معدن، صنایع و به خصوص صنایع غذایی دارد، به طوری که محصولات غذایی تولید شده در کارخانجات این شهر به ۷۰ کشور دنیا صادر می‌شود.  

هوشیار با اشاره به قدمت تاریخی تبریز و ۴۰۰ اثر ثبت‌شده تاریخی این شهر خاطرنشان کرد: بازار بزرگ تبریز به عنوان بزرگترین بازار سرپوشیده جهان در کنار سایر آثار تاریخی نشان از قدمت این شهر و اهمیت دادن مردمان این شهر به امر تجارت است.

وی هدف از حضور در ترکیه را معرفی همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری به تجار ترک اعلام و یادآور شد: همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری تبریز است که به دو صورت علمی و اجرایی برگزار می‌شود که همایش علمی آن در ۱۵ آبان سال‌جاری و همایش اجرایی آن در اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود.  

شهردار تبریز در پایان صحبت‌های خود از پروفسور محمت هابرال دعوت کرد در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز شرکت کند.  

محمت هابرال، رئیس دانشگاه باشکنت ترکیه نیز در این دیدار با اشاره به روابط خوب دو کشور ایران و ترکیه در دهه‌های گذشته، اظهار کرد: پیگیر اخبار پزشکی و دانشگاهی تبریز و ایران بوده و پیشرفت‌های این مراکز را رصد می کنیم.  

وی افزود: در شهر تبریز که ارتباطات فرهنگی خوبی با آنها داریم، پزشکان متبحری وجود دارند که جراحی پیوند اعضا انجام می‌دهند.

محمت هابرال خاطرنشان کرد: با توجه به ارتباطات و اشتراکات فرهنگی بین دو کشور، رفت و آمدهای شهروندان و متخصصین دو طرف به کشورهای همدیگر در حال جریان است که این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به تحصیل دانشجویان ایرانی در دانشگاه باشکنت آنکارا عنوان کرد: اشتراکات فرهنگی و زبان مشترک از مهمترین عوامل جذب این دانشجویان بوده است.

دانشگاه باشکنت آنکارا در سال ۱۹۹۳ با ۱۲ دانشکده تاسیس گردید و دانشکده پزشکی و داروسازی آن از مهمترین دانشکده های مهم آن بشمار می‌روند.