استان آذربایجان شرقی میزبان 6 رشته مهارتی در بیستمین دوره المپیاد ملی مهارت

دنیای اقتصاد-تبریز: جلسه هماهنگی بیستمین دوره المپیاد ملی مهارت در جلسه شورای عالی مهارت استان با حضور معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرکل آمورش فنی و حرفه ای استان و جمعی از مدیران عالی و منتخب صنایع استان در محل سالن جلسه استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این جلسه با اشاره به اهمیت مباحث آموزشی در حوزه مهارت آموزی خاطر نشان کرد: ماموریت اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، تربیت نیروی کار ماهر، تدوین استاندارد های آموزش شایستگی و ارزشیابی، سنجش صلاحیت حرفه ای و صدور گواهینامه مهارت و پروانه مهارت فنی و آموزش و مهارت آموزی توسط دو بخش دولتی و غیر دولتی می باشد. 

علی حسین شهریور افزود: تحول در اقتصاد کشور، نیازمند تربیت نیروهای ماهر و متخصص است و بازار کار کشور، نیازمند نیروی ماهر و دارای صلاحیت فنی و حرفه‌ای است.

وی با اشاره به این موضوع که آذربایجان شرقی در تراز اول حوزه صنعت کشور قرار دارد، اظهار کرد: از مدیران بخش های دولتی و بنگاههای اقتصادی آذربایجان شرقی انتظار می رود با تشکیل مجمع خیرین مهارتی، اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی و مسابقات ملی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را در امر اشاعه آموزش های مهارتی یاری نمایند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از حضور فعالان بخش خصوصی گفت: وجود صنایع مادر در استان آذربایجان شرقی نقطه قوتی در پیشبرد اهداف آموزشی و مهارتی در راستای تربیت نیروی کار ماهر و فعال مورد نیاز صنایع است.

 محمد کلامی با اشاره به مسئولیت های اجتماعی و خیّرانه توسط صاحبان صنایع استان گفت: تبریز از دیرباز، پیشرو در انجام امورات ثمربخش چه در امر بهره وری اقتصادی و چه در امورات آموزشی و فرهنگی بوده است. 

وی در ادامه تصریح نمود: با هماهنگی های ایجاد شده بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش فنی و حرفه ای و صنایع استان، میزبان شایسته ای برای برگزاری رشته های مهارتی تعیین شده برای بیستمین دوره المپیاد ملی مهارت خواهیم بود.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در این جلسه با اشاره به اهمیت مهارت آموزی در جامعه و نقش آن در اشتغال آفرینی برای جوانان اظهار داشت: در بیستمین دوره المپیاد ملی مهارت استان آذربایجان شرقی میزبان ۶ عنوان رشته مهارتی تراش CNC، فرز CNC، تهویه و تبرید، طلا و جواهرسازی، آجرچینی و کاشیکاری است.

علی مشایخی گفت: امیدواریم بتوانیم با همراهی بازوان پر توان بخش خصوصی در راستای نهضت مهارت آموزی گام دوم انقلاب، تبریز قهرمان را بیش از پیش سربلند در حوزه مهارت آموزی نماییم.