تلاش برای حملات سایبری به دستگاههای خدماتی

دنیای اقتصاد-تبریز: مسعود عبدالله زاده جانشین قرارگاه پدافند پرتوی کشور، در همایش آموزشی پدافند غیر عامل ویژه مدیران، رابطان دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌های استان افزود: سازمان پدافند غیرعامل کشور راهکار خود را به صورت مدیریتی و فنی به دستگاه‌ها اعلام کرده و هم اکنون کنترل مدیریت توسط دستگاه‌های مختلف انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همه خدماتی که اثر مستقیم در سطحی گسترده دارد و با مردم در ارتباط هستند، از نقاط تمرکز دشمن به شمار می روند و باید محافظت بیشتری از آنها صورت گیرد.

عبداله زاده گفت: دفاع، متناسب با حمله انجام می‌شود و باید در همه زمینه‌ها و همه حوزه‌ها وجود داشته باشد. تک تک افراد جامعه با شیوه‌های آمادگی و پیشگیری آشنا شوند و اقدامات حین حادثه تعریف شود.همچنین عملیات بازیابی و بازتوانی نیز به صورت مدون در اختیار کارشناسان باشد.

معاون سیاسی _ امنیتی استاندار آذربایجان شرقی هم گفت: تا ۵ سال قبل پدافند غیرعامل تنها در نهادهای نظامی و امنیتی معنا می‌شد، اما امروز در همه سطوح اجرایی و خدماتی جایگاه خود را پیدا کرده است.

تراب محمدی افزود: دشمن سناریوهای پیچیده‌ای دارد که نباید از شناخت آن عقب بمانیم. پدفاند غیرعامل یک مقوله فرابخشی است و همراهی مردم و مسولان اصل اول آن است.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی به دلیل مرز مشترک با همسایگان شمالی و نیز دارا بودن صنایع بزرگ و حساس همواره در معرض تهدیدات مختلف قرار دارد و اهمیت آموزش عمومی و تخصصی در آن بسیار زیاد است.