شماره روزنامه ۶۰۵۰
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • گروه تاریخ و اقتصاد: طی چند سال بعدی هیچ کس سعی نکرد، خیالات واهی شاه را تعدیل کند یا با واقعیت مربوط سازد. هیچ یک از مقامات رسمی و درباریان جرات نکردند، برخلاف میل او سخنی بگویند. دولتمردان غربی نیز بیشتر حریص بودند که ثروت ایران را به جیب بزنند و اهمیتی به این نمی‌دادند که شاه را به خویشتن‌داری دعوت کنند و هر کسی در چاپلوسی به او، در تشویق او، در به جیب زدن پول‌های ایران چشم و هم‌چشمی می‌کرد. هر حماقتی به الهام تعبیر می‌شد. هر رویایی حقیقت انگاشته می‌شد. هر تبلیغی مفهوم واقعی پیدا کرده بود.

  • هر کتاب و مطلبی که با موضوع کسب‌وکار به چاپ رسیده اگر باز کنید، حتما نکته‌ای در مورد «تمرکز» در آن می‌یابید. در کنفرانس‌های مدیریتی، به نکته‌های کلیدی برای به دست آوردن تمرکز اشاره می‌شود و متخصصان قدیمی این حوزه دائم توصیه می‌کنند که روی این موضوع جدی‌تر کار کنید. اما دلیل این امر چیست؟ من فکر می‌کنم، دلیل آن این است که همه ما از نبود تمرکز در یکی از مراحل کاری دچار صدمه شده‌ایم. این مشکل وقتی یک کارآفرین باشید، دو چندان می‌شود. ما نمی‌توانیم مشکلات را به چشم فرصت‌هایی زیبا و سودمند ببینیم که آنها را حل کنیم.

  • ایسنا: مروری بر شرایط بازار سیم‌کارت گویای آن است که این روزها قیمت سیم‌کارت‌های کد 8 همراه اول با افزایش مواجه بوده است. طی هفته‏های اخیر با ارائه سیم‌کارت‏هایی با کد 9 بنا به گفته فعالان بازار قیمت سیم‌کارت‏های کد 8 افزایش پیدا کرده و تقاضا برای خرید آنها بیشتر شده است.

    سیم‌کارت‌های کد 9 که به‌تازگی واگذاری آنها آغاز شده، اما به گفته فعالان بازار مردم ترجیح می‏دهند این سیم‌کارت‏ها را از طریق خود اپراتور تهیه کنند.

    در میان سیم‌کارت‏های قدیمی نیز در حال حاضر سیم‌کارت‏های کد 1 تهران با قیمتی حدود یک میلیون و 850‌هزار تومان خریداری شده و حدود 2 میلیون تومان به فروش می‏رسند.

  • دنیای اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سالانه 2 هزار و 727 تن انواع گیاهان دارویی در این استان تولید می‌شود. قهرمان احمدیان افزود: سطح زیرکشت گیاهان دارویی در استان کرمانشاه 608 هکتار است که شامل گشنیز، نعنا فلفلی، آویشن، زوفا، آلوئه ورا، کاسنی، رازیانه، ترخون، بادرنجبویه، بابونه، کدو طبی و موسیر است.

    وی با بیان اینکه هم‌اکنون در شهرستان‌های صحنه، کنگاور و سنقر وکلیایی گیاه دارویی موسیر کشت می‌شود، گفت: این گیاه دارویی تنها در اراضی با بازده کم و درجه پایین کشاورزی کشت می‌شود.

  • مجید اعزازی: «مسکن کارگران» این روزها به یکی از دغدغه‌های دولت یازدهم تبدیل شده است. حسن روحانی رئیس‌جمهور روز کارگر و در جمع 12 هزاری نفری کارگران در بخشی از سخنان خود وعده داد که دولت اقدامات لازم را برای مسکن آنان در سال 93 انجام می‌دهد. چندی پیش، علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز در گفت‌وگو با رسانه‌ها از جزئیات برنامه این وزارتخانه برای ساخت و تامین مسکن گروه‌های کارگری متقاضی مسکن خبر داده و گفته بود: آنچه ما به کمک سازمان تامین‌اجتماعی قصد داریم برای کارگران بسازیم، نوعی «مسکن‌اجتماعی» است.

  • روزنامه ایندیپندنت عکس یک خود را به موضوع احیای واکسیناسیون فلج اطفال در کشور پاکستان اختصاص داد. به نوشته این روزنامه پس از چندین سال وقفه در اجرای این برنامه، دولت پاکستان به احیای این برنامه دست زده است و امید می‌رود که به‌زودی بیشتر کودکان پاکستانی در برابر این بیماری واکسیناسیون شوند. علت اهمیت احیای واکسیناسیون فلج اطفال، به نوع برخورد طالبان پاکستان به این مساله باز می‌گردد که طالبان اجازه نمی‌داد مردمانی که در مناطق تحت سیطره آنها هستند کودکان خود را واکسینه کنند. طالبان اعتقاد دارد که این محصولات چون آمریکایی هستند نجس به حساب می‌آید و نباید کودکان مسلمان از آن استفاده کنند.

  • گروه صنعت و معدن: وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد از اول فروردین تا آخر بهمن ماه سال 92 در مجموع چهار میلیارد و 54 میلیون دلار سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش بیش از 40 درصدی را نشان می‌دهد. در دوره 11 ماهه 1391 در مجموع 6 میلیارد و 819 میلیون دلار سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی وارد کشور شده بود. سهم واردات فلزات معمولی و مصنوعات آنها در جدول اقلام عمده وارداتی 7/23 درصد بود که بالاترین میزان واردات کشور در این دوره زمانی محسوب می‌شود.

    .
  • ایرنا: دفتر نخست‌وزیری پاکستان اعلام کرد: «محمد نواز شریف در دیدار با وزیر کشور ایران، با اشاره به اهمیت سفر آتی خود به تهران گفت که آماده انجام این سفر و مشتاق دیدار با رئیس‌جمهوری ایران هستم. » دفتر نخست‌وزیری پاکستان در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: «نواز شریف با استقبال از عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و هیات بلندپایه سیاسی و امنیتی ایران در سفر به اسلام‌آباد گفته است دو کشور از روابط و ویژگی‌های مشترک دینی، فرهنگی، تاریخی و موقعیت جغرافیایی برخوردار هستند. »تسنیم اسلم، سخنگوی وزارت امور خاجه پاکستان پیش از این اعلام کرد که نواز شریف قصد دارد در روزهای آینده (احتمالا 21 اردیبهشت‌ماه) سفری به تهران داشته باشد و با مقام‌های ارشد ایران دیدار و گفت‌وگو کند.

  • مرسدس بنز مدل تازه‌ای از خودرو لوکس کلاس Gرا از سال 2017 روانه بازار خواهد کرد. این خودرو تازه به نسبت مدل‌های قبلی دارای تغییراتی اساسی است و به گفته مدیران مرسدس بنز خودرویی کاملا جدید است. کلاس G تازه 101میلی‌متر از مدل قبلی پهن‌تر است و به این ترتیب تعادل بیشتری دارد. علاوه براین، سیستم تعلیق پیشرفته‌تر، صندلی‌های بزرگتر و فضای داخلی بیشتری دارد و تجهیزات الکترونیکی و ارتباطی‌اش ارتقا یافته است. به دلیل استفاده از موادی سبک‌تر، وزن بدنه این خودرو هم نزدیک به 200 کیلوگرم کاهش یافته است.

  • معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نخستین همایش توسعه هنر قالی بافی و صنایع دستی در استان قزوین بر کاربردی کردن و نوآوری در تولیدات صنایع دستی کشور تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، مسعود سلطانی‌فر گفت: حدود 2 میلیون هنرمند در عرصه صنایع دستی در کشور مشغول تولید و فعالیت هستند که اگر از این تعداد بعضی در یک خانواده مشترک باشند حداقل یک و نیم میلیون نفر از طریق صنایع دستی، تامین معیشت یا کمک به تامین معیشت می‌کنند. وی این رقم در ایجاد اشتغال و ایجاد ارزش افزوده و ارز آوری را قابل توجه دانست و گفت: امروز حجم تجارت جهانی در بخش صنایع دستی اعم از فرش، گلیم و.