شماره روزنامه ۶۰۴۷
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • دنیای‌اقتصاد: به دنبال انتشار اطلاعیه دعوت به مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده شرکت پتروشیمی گچساران به منظور انتخاب اعضای هیات‌مدیره، پتروشیمی ممسنی و کازرون درلایحه دادخواستی خواستار صدور دستور موقت توقف این مجمع از مراجع قضایی شدند. پتروشیمی کازرون با اشاره به افزایش سرمایه صورت گرفته در گچساران که منتج به کاهش درصد سهامداری کازرون شده و احتمال از دست دادن کرسی هیات‌مدیره این شرکت در پتروشیمی گچساران وجود دارد خواستار توقف این مجمع شد.
  • دنیای‌اقتصاد: شرکت پتروشیمی شیراز با شرکت صنایع الکترونیک شیراز (صاایران) برای تامین تجهیزات الکترونیکی مجتمع، تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.
  • نهادهای نظارتی ضد انحصار اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه گذشته بانک‌های بارکلیز، کردیت سوئیس، اچ‌اس‌بی‌سی و آر بی‌اس را به دلیل تبانی در بازار معاملات نقدی ارز به مبلغ 344 میلیون یورو (390 میلیون دلار) جریمه کردند. شرکت خدمات مالی و بانکداری سوئیسی UBS، از جریمه 94 میلیون یورویی خودداری کرد زیرا ادعا می‌کند پیش از این به کمیسیون اروپا در مورد این کارتل هشدار داده بود.
  • دنیای‌اقتصاد: تولید پلی‌اتیلن پتروشیمی تبریز از مرز ۱۰۰ هزار تن عبور کرد و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال به بیش از ۱۴۰ هزار تن افزایش یابد. رقم طراحی‌شده برای تولید این محصول در پتروشیمی تبریز ۱۰۰ هزار تن بوده است اما این شرکت با تدوین راهبردهای صحیحی همچون اتصال به خط «اتیلن غرب» و راه‌اندازی «اکسترودر دوم» توانست کمک شایان توجهی به افزایش تولید در واحد پلی‌اتیلن داشته باشد. براساس این گزارش، پتروشیمی تبریز با قابلیت‌های ایجادشده می‌تواند در ۱۱۲ روز باقی‌مانده از سال ۱۴۰۰، تولید این محصول را به بیش از ۱۴۰ هزار تن افزایش دهد. آکریلو نیتریل بوتادین، پلی‌استایرن از انواع معمولی، مقاوم و انبساطی و پلی‌اتیلن سنگین و سبک خطی از جمله محصولات پتروشیمی تبریز هستند.
  • بخش عمده‌ای از کسب و کارها و صنعت خرده‌فروشی تمرکز خود را بر فروش در فضای مجازی قرار دادند، فروشگاه‌های شهروند نیز با آگاهی از این موضوع باید در مسیر هوشمندسازی و ریل‌گذاری دانش محور حرکت کند.
  • سلسله نشست‌های تعاملی در مسیر کارآفرینی باحمایت «شتاب‌دهنده رادمان» و با حضور فعالان و علاقه‌مندان حوزه کارآفرینی و اکوسیستم استارت‌آپی هر هفته در مرکز نوآوری کیش برگزار می‌شود.
  • طرح فروش فوری آنلاین خودروهای دیگنیتی و فیدلیتی مدل پرایم شرکت بهمن موتور با زمان تحویل هفته آخر دی‌ماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه پانزدهم آذر آغاز شد و با استقبال گسترده متقاضیان به اتمام رسید. عرضه مجدد خودروهای مذکور به زودی از طریق وب‌سایت شرکت و صفحه‌های رسمی ‌شبکه اجتماعی گروه بهمن اعلام خواهد شد. مدیریت شرکت بهمن موتور با اعلام خبر انجام مجدد طرح فروش در آینده نزدیک اعلام کرد در تلاش است با افزایش تولید نسبت به عرضه بیشتر این دو محصول و ارائه محصولات جدید با تاکید بر حفظ و ارتقای کیفیت اقدام ‌کند تا متقاضیان بیشتری موفق به خرید این خودروها شوند.
  • گروه مطالعات بین‌المللی مس از چشم‌انداز روشن تولید فلز سرخ در سال 2022 میلادی خبر داد.
  • شرکت Visa Inc به دولت ایالات متحده شکایت کرده تبلیغات «غیررسمی ‌و رسمی» هند برای سامانه پرداخت‌های داخلی این کشور و رقیب ویزا یعنی RuPay به فعالیت‌های این غول پرداخت آمریکایی در بازار کلیدی آسیب می‌رساند. به طور عمومی، ویزا نگرانی‌ها در مورد افزایش استفاده از RuPay را کم اهمیت جلوه داده است، که بارها با لابی‌های عمومی ‌از سوی نخست‌وزیر هند نارندرا مودی حمایت شده است. اما یادداشت‌های دولت ایالات‌متحده نشان می‌دهد که ویزا در جلسه 9 اوت بین کاترین تای، نماینده تجاری ایالات‌متحده (USTR) و مدیران این شرکت، از جمله مدیرعامل آلفرد کلی، نگرانی‌های خود را در خصوص ایجاد زمین بازی مساوی در هند اعلام کرد.
  • تولید برق وجوه گسترده‌ای دارد، با وجود این در اغلب موارد، نیروگاه‌های بزرگ حرارتی و برقابی مورد توجه ویژه‌تری هستند. در این میان سهم نیروگاه‌های مقیاس کوچک یا CHPها به عنوان پدافند غیرعامل هم غیرقابل انکار است.