شماره روزنامه ۶۰۴۴
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • بر اساس اطلاعاتی که روز چهارشنبه توسط وزارت دارایی ژاپن منتشر شد، این کشور خرید نفت روسیه را در ماه ژوئیه از سر گرفته است.
  • شرکت سیمان فارس در سال 1381 تاسیس شد و فعالیت خود را به‌عنوان یکی از واحدهای تولیدی شرکت سیمان فارس و خوزستان آغاز کرد. در حال حاضر این شرکت به‌عنوان شرکت فرعی سیمان فارس و خوزستان اقدام به تولید سیمان می‌کند. شرکت بالا دستی نهایی سیمان فارس، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی است. سیمان فارس دارای ظرفیت اسمی تولید 757‌هزار و 500تن کلینکر در سال و ظرفیت عملی تولید سالانه شرکت معادل 600‌هزار تن کلینکر است.
  • محسن احمدی کارشناس بازار سرمایه
    شکست مذاکرات بین‌المللی با فرض عدم‌حصول توافق یا ورود مجدد به دوره فرسایش به دلیل افزایش سطح عدم‌اطمینان و رشد ریسک سیستماتیک بازار سرمایه، رویدادی است که برای سرمایه‌گذاران مطلوب ارزیابی نخواهد شد.
  • دارندگان پس‌‌‌اندازهای کوچک و بزرگ با سرمایه‌گذاری در انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌‌‌توانند از دارایی‌‌‌های خود در مقابل تورم محافظت کنند. رئیس شورای سیاستگذاری همایش «سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای مقابله با تورم» با بیان این مطلب به خبرنگار FINCO گفت: در این همایش ضمن تشریح کارکرد انواع مختلف صندوق‌های سرمایه‌گذاری، عامه‌‌‌ مردم با نحوه‌‌‌ سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها آشنا می‌شوند.
  • «خاور»: شرکت ایران‌خودرو دیزل، اعلام کرد پیرو اخذ کلیه مجوز‌های قانونی موردنیاز برای تولید کشنده فوتون H5 از وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد که در نهایت به صدور مجوز‌های قانونی منجر شده است، جلسه هیات مدیره ایران‌خودرو روز دوشنبه 24 مردادماه تشکیل و مقرر شد اقدامات لازم برای تولید محصول کشنده H5 انجام شود. همچنین مقرر شد متناسب با برنامه تولید، پس از اخذ مجوز پیش‌فروش از وزارت صمت، نسبت به فروش محصول اقدام کند.
  • در نشست کارگروه تخصصی کمیته حمایت از کسب‌وکار، دلایل اجرایی نشدن معافیت مالیاتی فعالیت‌‌‌های مرتبط با صنعت بازیافت مطرح و مقرر شد موضوع در کمیته تخصصی‌‌‌تر بررسی شود. به گزارش اتاق ایران، بازیافت جزو صنایعی است که در دنیا به عنوان یکی از ارکان پیش‌برنده اقتصاد شناخته می‌شود؛ بنابراین ظرفیت مهمی است که در صورت رقابتی بودن می‌‌‌تواند نقش موثری داشته باشد. این حوزه در بسیاری از کشورها از مالیات مستقیم معاف است؛ هرچند در ایران چنین معافیتی تا سال ۹۹ وجود نداشت.
  • سفیر ایران در چین گفت: صادرکنندگان و کشاورزان مازندرانی با رعایت استانداردهای بسته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی و توجه به کیفیت کالا برای صادرات مرکبات به چین آماده شوند. به گزارش «ایرنا» محمد کشاورز‌زاده افزود: با پیگیری‌های مستمر ایران در پکن، مجوز صادرات مرکبات از ایران به چین اخذ شد و صادرکنندگان مازندرانی خود را برای ورود به این بازار هدف آماده کنند.
  • معاون صنایع عمومی وزارت صمت اعلام کرد که تعرفه واردات ماشین‌‌‌آلات صنعتی و معدنی هفته آینده در مجلس شورای اسلامی تعیین‌تکلیف می‌شود و احتمالا تعرفه حقوق گمرکی این کالاها به یک‌درصد کاهش می‌‌‌یابد. به گزارش «ایسنا»، محمدمهدی برادران اظهار کرد: با پیگیری‌‌‌ معاونت صنایع عمومی وزارت صمت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، طرحی آماده شده که با نظر مثبت هیات‌رئیسه و احتمالا با بیش از ۵۰امضای نمایندگان مجلس، هفته آینده، خارج از دستور در دستور کار مجلس قرار گیرد.
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره تفکیک این وزارتخانه گفت: طرحی در مورد تفکیک وزارت صمت در مجلس بررسی شده و دولت با آن طرح موافقت کرده است و پس از آن باید این مسیر در مجلس طی شود. این اظهارات زمانی مطرح می‌شود که کارشناسان اقتصادی بارها مراتب مخالفت خود با طرح تفکیک این دو وزارتخانه را تشریح کرده‌‌‌اند.
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر ممنوعیت تغییر کاربری اراضی کشاورزی گفت: ۸۰‌درصد اقدامات اداری امور اراضی در کشور از طریق سامانه و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.