شماره روزنامه ۶۰۴۶
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • مایکل سینگ فارین افرز
    جو بایدن، زمانی که به‌عنوان نامزد انتخابات برای ریاس‌ جمهوری خیز برداشت، استراتژی دوقسمتی را ارائه کرد که هدف آن، محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران بود. بر اساس این طرح پیشنهادی در وهله اول، دولت او باید بازگشت متقابل با توافق هسته‌ای 2015 یا همان برجام را پیشنهاد می‌کرد، بعد از آن در گام دوم، این بازیگر مذاکرات جدیدی را با تهران برای تحقق توافق قوی‌‌‌تر و طولانی‌‌‌تر به‌عنوان توافق جایگزین مطرح کردند، همگان تصور می‌کردند برداشتن گام نخست برای اجرایی کردن بخش اول این استراتژی آسان‌تر خواهد بود؛ چرا که سیاست فشار حداکثری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین، شکست خورده بود و متحدان اروپایی واشنگتن را از این بازیگر دور کرد. با این همه، رخدادهای بعدی نشان داد که چنین تصوری بیش از اندازه خوش‌بینانه بود؛ ایران برای حضور…
  • جوئل متیس ویک
    اگر ایران به میز مذاکره بازنگردد و توافق حاصل نشود، به احتمال زیاد، مقصر آن آمریکاست. این حقیقتی است که به آن واقفیم؛ چرا که ایران اعلام کرده است برای احیای توافق برنامه جامع اقدام مشترک 2015 که بر اساس آن، تهران توسعه فناوری‌های خود را در حوزه هسته‌ای در ازای لغو تحریم‌های اقتصادی محدود کرده بود، باز هم قصد دارد به فرآیند مذاکرات بازگردد.
  • جاش روگین واشنگتن پست
    فعل و انفعال‌های دیپلماتیک اخیر واشنگتن نشان داد که توافق هسته‌ای با ایران احتمالا برای همیشه مرده است؛ آن‌هم به‌رغم تلاش‌های دولت بایدن برای احیای آن. با این همه اگر تیم بایدن برنامه‌ای برای جلوگیری از گسترش فعالیت‌های هسته‌ای ایران داشته باشد، فعلا این مساله یک راز است. با این همه باید اذعان کرد که زمان به نفع آمریکا نیست.
  • سینک ظرفشویی یکی از عناصر مهم در آشپزخانه است. حدود 60 درصد از فعالیت‌هایی که در آشپزخانه صورت می‌گیرد، به سینک ظرفشویی مرتبط است. به همین دلیل لازم است در انتخاب سینک، دقت بیشتری به‌کار رود. انتخاب اشتباه در این زمینه، دشواری در انجام فعالیت‌های داخل آشپزخانه را به دنبال خواهد داشت.
  • با دونرخی شدن بازارهایی مثل مرغ و شکر و همچنین افزایش قیمت کالاهایی مثل لبنیات، توزیع برخی از این اقلام به نرخ دولتی ادامه دارد. هفته گذشته مدیرکل دفتر هماهنگی توزیع و فروش شرکت خدماتی بازرگانی دولتی ایران از توزیع 150هزار تن برنج وارداتی «با هدف تنظیم نرخ برنج در بازار» خبر داد و گفت: «از این مقدار 120هزار تن جذب بازار شده و 30هزار تن دیگر در حال فروش است.» به گفته حجت براتعلی در 30هزار تن برنجی که به بازار عرضه می‌شود نمونه هندی آن با قیمت 18هزار و 500تومان، برنج پاکستانی با قیمت 20هزار و 500 تومان و تایلندی 12هزار و 500تومان فروخته می‌شود. همین‌طور در پی مصوبه ستاد تنظیم بازار، توزیع مرغ منجمد با نرخ 20هزار تومان از پنج‌شنبه هفته گذشته شروع شده و بر اساس خبرها ادامه خواهد داشت.
  • بارش‌های پاییزی شروع شده و مسلما استفاده از زنجیرچرخ در جاده‌های ارتفاعات جزو لوازم اساسی است. قیمت‌های زیر از سایت‌های فروش اینترنتی به‌ دست آمده‌ است.
  • گوجه فرنگی در یک ماه گذشته نوسان قیمتی داشته است. مسوولان بخش توزیع و کشاورزی دلیل این اتفاق را کاهش سطح کشت در فصل پاییز عنوان می‌کنند. قیمت این محصول در میادین میوه و تره‌بار بین 6 تا 10 هزار تومان و در سطح شهر‌ها بین 12 تا 15 هزار تومان است.
  • محصولات پلاستیکی به دلیل شرایط مواد اولیه با نوسان قیمتی مواجه شده‌اند. اکبر مشهدی‌زاده یکی از مسوولان تولید این محصولات در این خصوص گفت: «محصولات پلاستیکی در شش ماه گذشته ۲۰ درصد گران‌تر شدند.
  • دکتر علی مظفری مدرس ارشد دوره‏‏‌های آموزشی «دنیای اقتصاد»
    خدمات مالی نقش عمده‌‌‌ای در رشد و توسعه نظا‌‌‌م‌‌‌های اقتصادی دارد. رشد اقتصادی، که باعث افزایش رفاه و بهبود سطح زندگی در هر کشوری می‌شود، تا حد زیادی به میزان سرمایه‌گذار‌‌‌ی‌‌‌هایی بستگی دارد که از طریق جمع‌‌‌آوری نقدینگی در بازارهای پولی و مالی به وجود می‌آید.