شماره روزنامه ۶۰۴۴
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • وزیر امور خارجه: من و همکارانم در وزارت‌خارجه، همه فشارهای داخلی و خارجی را به جان می‌خریم تا پروژه صهیونیستی امنیتی‌سازی القای خطر و تهدیدآمیز بودن ایران را نقش بر آب کنیم ظریف در صحن علنی مجلس و با اشاره تلویحی به همایش دلواپسان:

    دلاوریم، نه دلواپس

    همه فشارها را به جان می‌خریم تا پروژه صهیونیستی امنیتی‌سازی ایران را نقش بر آب کنیم

    گروه خبر: روز گذشته، وزیر امور خارجه برای پاسخگویی به سوالات 4 نماینده در صحن علنی مجلس حضور یافت و در سخنان خود، به دفاع از ساختار مذاکرات هسته‌ای ایران با غرب پرداخت.

  • دنیای اقتصاد: قیمت اوراق تسهیلات خرید مسکن در 45 روز اخیر 48 درصد افزایش یافته و هزینه وام 45 میلیون تومانی را برای خریداران مسکن به 8 میلیون و 200 هزار تومان رسانده است. در بازارهای مسکن و بورس، بازدهی سرمایه‌گذاری در این مدت معادل صفر و در سکه و ارز بین 3 تا 8 درصد بوده است. به‌رغم افزایش شدید قیمت اوراق‌مسکن، خرید این اوراق همچنان متقاضی دارد. ویژه

    قیمت اوراق مسکن در 45روز 48درصد گران شد

    انتقال تورم از «مسکن» به وام‌خرید

    قیمت 8میلیونی وام 45میلیونی ارزش خرید دارد؟

    گروه مسکن، فرید قدیری: بازار اوراق تسهیلات خرید مسکن در 45 روز گذشته از سال93، با پرداخت روزانه حداقل یک درصد سود به افرادی که «تنها ابزار دست متقاضیان مصرفی مسکن» را به محفل…

  • گروه بازرگانی: جلسه روسای اتاق‌های سراسر کشور این بار با حضور اکبر ترکان، دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور در محل اتاق ایران برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اتاق ایران، «غلامحسین شافعی» رئیس اتاق ایران در این نشست گفت: مناطق آزاد در ابتدا با نگاه به بیرون کشور و تقویت اقتصاد برون‌زای کشور تاسیس شد تا محلی برای تعامل با اقتصاد سایر کشورها باشد و از نظر فناوری و توسعه نیز به پیشرفت کشور کمک کند. وی افزود: اما متاسفانه این اهداف ترسیم شده محقق نشد و مسیر حرکت از آنچه باید می‌بود فاصله گرفت.

  • روزنامه واشنگتن پست تیتر یک خود را به بحران شرق اوکراین اختصاص داده است. این روزنامه می‌نویسد: نیروهای اوکراینی هنوز نتوانسته‌اند در مناطق شرقی که زیر سیطره طرفداران روسیه است پیشروی کند. گزارش‌نویس این روزنامه که در اسلاویانسک به سر می‌برد می‌گوید که بزرگ‌ترین ضعف نیروهای اوکراینی نبود نیروهای پشتیبان است. این نیروها هنوز نتوانسته‌اند منطقه‌ای امن در داخل اسلاویانسک ایجاد کنند و در نهایت تا بلندی‌های اسلاویانسک پیشرفت کرده‌اند. با این وجود وزیر کشور اوکراین می‌گوید که به موقع حمله‌ای گسترده‌تر را آغاز خواهند کرد و فعلا آنها شورشیان را محاصره کرده‌اند.

  • شاتا: دبیر انجمن کارفرمایان صنایع چوب ایران در مورد آمار تولید انواع کاغذ گفت: سال گذشته، 261هزار و 353 تن انواع کاغذ در کشور تولید شد که از این میزان 183هزار و 353 تن کاغذ روزنامه، چاپ و تحریر، کرافت لاینر و فلو تینگدر و 78 هزار تن کاغذ تست لاینر بوده است. عبدالعظیم آقاجانی تصریح کرد: در سال 92 به میزان 24هزار و 13تن کاغذ به ارزش 21 میلیون و 502 هزار و 74دلار؛ 409 تن خمیر کاغذ و آخال (آخال و خمیربازیافتی) به ارزش 336 هزار و 131 دلار صادر شد. دبیر انجمن کارفرمایان صنایع چوب ایران افزود: سال 92 میزان مصرف چوب کشور در بخش اوراق فشرده چوبی و کاغذ بالغ بر 3 میلیون و 440 هزار و 475مترمکعب بوده است.

  • شاخه هوندا در هند اعلام کرده بیش از 31 هزار دستگاه از خودروهایش در این کشور را به دلیل نقص در یکی از قطعات ترمز آنها برای تعمیر فرامی‌خواند. این فراخوان شامل 15 هزار و 623 خودروی هاچ‌بک بریو (Brio) و 15 هزار و 603 خودروی امِیز (Amaze) است که در فاصله بین 28 فوریه 2013 تا 16 ژانویه 2014 تولید شده‌اند. هوندا می‌گوید ممکن است قطعاتی که فشار ترمز را به چرخ‌ها منتقل می‌کند در این خودروها به درستی نصب نشده باشد. تنها خودروهایی مشمول این فراخوان هستند که سیستم ترمزشان ضد قفل نیست، زیرا خودروهای دارای سیستم ضد قفل فاقد این قطعه‌اند.

  • مترجم: مهدی نیکوئی nikoueimahdi@gmail. com هرچند که توریسم در برخی از کشورها، شهرها و نواحی در مقایسه با دیگر حوزه‌ها، یک بخش اقتصادی مهم بوده، همیشه برای به رسمیت شناختن آن توسط دولت‌ها کشمکش وجود داشته و نگرش دولت به این صنعت معمولا در مقیاس وسیعی همراه با بی‌تفاوتی بوده است. سایر صنایع با اینکه افراد کمتری را به استخدام درمی‌آورده‌اند و نقش کمتری در تولید ناخالص ملی داشته‌اند، اما توجه بیشتری از جانب دولت به آنها می‌شده است. به صورت ضمنی، به نظر می‌رسد که به گردشگری به مثابه یک صنعت کم‌ارزش نگاه می‌شده است که تولید ثروت کمی داشته و مشاغل کم درآمد و با مهارت پایینی در آن دخیل هستند.

  • شانا: کاخ سفید برای فشار بر روسیه از حضور در مناسبت‌های مهمی که در این کشور برگزار می‌شود، سرباز می‌زند. به گزارش خبرگزاری رویترز، منابع دولتی آمریکا اعلام کردند که مقام‌های این کشور در جلسه انرژی جهانی که هفته آینده در مسکو برگزار می‌شود و شاید بزرگ‌ترین جلسه دوره‌ای گردهمایی وزیران انرژی جهان باشد، شرکت نخواهند کرد. این منابع دولتی اظهار کرده‌اند: هیچ کس از وزارت کشور یا وزارت انرژی آمریکا در جلسه دوسالانه جهانی انرژی (IEF) که ١٥ و ١٦ ماه مه (٢٥ و ٢٦ اردیبهشت ماه) در روسیه برگزار می‌شود، شرکت نخواهد کرد.

  • میرعمادالدین مدیرزاده طهرانی تحلیلگر خبره مالی از موسسه CFA به‌رغم پیش‌بینی‌های دولت، تنها بخش کوچکی از جامعه از دریافت یارانه ‌انصراف دادند. برخی از انصراف‌دهندگان هم در واقع فرصت ثبت‌نام نیافتند و در صورت ارائه مهلت مجدد، اقدام به ثبت‌نام می‌کنند. یعنی عملا این طرح توفیقی نداشته است. از طرفی بررسی‌های دولت حاکی از آن است که بخش قابل توجهی از ثبت‌نام‌کنندگان نیازمند واقعی نبوده اما حاضر به چشم‌پوشی از یارانه‌ها نیستند. لذا اگر دولت قصد ورود به حیطه خصوصی افراد نداشته باشد، بهتر است راهکاری اندیشیده‌ شود تا اثرات تورمی پرداخت یارانه‌ها کاهش یابد و حتی در صورت امکان، منابع آن در جهت افزایش رونق اقتصادی کشور به کار گرفته شود.

  • گمانه‌زنی‌ها درباره هیات‌مدیره باشگاه استقلال همچنان ادامه دارد و هر روز یک نام جدید مطرح می‌شود. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بعد از تعیین تکلیف باشگاه پرسپولیس و آن‌طور که مسوولان وزارت ورزش و جوانان وعده داده بودند، بررسی وضعیت باشگاه استقلال در دستور کار آنها قرار گرفت، البته با سروصدایی کمتر از آنچه بر سرخپوشان گذشت. مذاکرات خادم و همکارانش با افراد واجدالشرایط حضور در بدنه مدیریتی باشگاه استقلال و در پست مدیرعاملی این باشگاه ظاهرا به نتایجی رسیده و طی روزهای پایانی هفته جاری اعضای هیات‌مدیره و مدیرعامل آبی‌پوشان تهران هم معرفی خواهند شد.