شماره روزنامه ۶۰۴۱
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • وایت‌هاوس: رهبران روسیه، چین، انگلیس، آمریکا و فرانسه بیانیه‌ای را در زمینه منع وقوع جنگ هسته‌ای صادر کردند. در بیانیه این کشورها آمده است: جنگ اتمی نمی‌تواند طرف پیروزی داشته باشد. باید در راستای بازدارندگی و منع وقوع جنگ بین کشورهای اتمی ایفای نقش کرد. آنها تصریح کردند: «استفاده از سلاح‌های اتمی عواقب طولانی مدتی دارد و باید برای منع اشاعه آن همبستگی وجود داشته باشد.» درادامه تاکید شده است: «پایبندی خود را به تلاش با تمام کشورها برای احراز پیشرفت در خلع سلاح هسته‌ای با هدف نهایی رسیدن به جهانی عاری از سلاح اتمی و نابودی امنیت هر کشوری اعلام می‌کنیم.» در بیانیه پنج عضو دائم شورای امنیت آمده است: «مصمم هستیم به ایجاد راهکارهای دیپلماتیک دوجانبه و چندجانبه برای اجتناب از درگیری نظامی، تقویت ثبات، قدرت…
  • نیویورک‌تایمز: ژائر بولسونارو، رئیس‌جمهوری برزیل روز دوشنبه با هواپیما به سائوپائولو منتقل شد و پس از احساس ناراحتی در حین تعطیلات در ایالت جنوبی سانتاکاتارینا، برای درمان انسداد روده در بیمارستان بستری شد. او به همین منظور، در بیمارستان «ویلانوا استار» بستری شد. این بیمارستان جایی است که وی در سال 2018، پس از اصابت چاقو در حین مبارزات انتخاباتی بستری شد و تحت مراقبت دکتر آنتونیو لوئیز ماسدو قرار گرفت. بیمارستان گفت که وضعیت بولسونارو پایدار است و پنج پزشک به رهبری ماسدو بر مراقبت از او نظارت می‌کنند. بولسونارو در پستی در توییتر گفت که «یکشنبه بعد از ناهار احساس دردی پیدا کرد.» او نوشت: «پس از رسیدن به بیمارستان در ساعت 3صبح، با یک لوله محتوای روده وی تخیله شد.» رئیس‌جمهوری برزیل که عکسی از بیمارستان را در…
  • الجزیره: لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک، دونالد ترامپ و دو فرزند ارشدش، دونالد ترامپ جونیور و ایوانکا ترامپ را به‌عنوان بخشی از تحقیقات مدنی درباره اقدامات تجاری رئیس‌جمهوری سابق آمریکا احضار کرده است. این پرونده در نیویورک مفتوح و روز دوشنبه علنی شد. در بیانیه دادستانی آمده است: جیمز اخیرا احضاریه‌هایی را صادر کرده است که این احضاریه‌ها به موجب شهادت شهود و اسناد به‌دست‌آمده از این سه نفر صادر شده است. این پرونده درباره ارزیابی املاک تحت مالکیت یا کنترل ترامپ یا شرکت او، سازمان ترامپ است. جیمز در حال بررسی این موضوع است که آیا سازمان ترامپ ارزش دارایی‌های خود را برای گرفتن وام افزایش و در عین حال آنها را برای فرار مالیاتی کاهش داده است؟ انتشار این پرونده، گزارش‌های رسانه‌ها را در ماه دسامبر تایید می‌کند که…
  • «ارزترجیحی» یکی از دغدغه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های این روزهای فعالان اقتصادی حوزه غذاست. موضوعی که فعالان اقتصادی با نمایندگان دولت و مجلس در اتاق بازرگانی مطرح کردند. آنها در این نشست از اهمیت اصلاح دقیق نظام یارانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای سخن گفتند و خواهان مدیریت صحیح حذف ارز ترجیحی شدند. از دید آنها ابهامات و عملکرد غیرشفاف دولت منجر به این نگرانی شده است که تجربه ‌ناموفق هدفمندی یارانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها تکرار شود.
  • معاون وزیر صمت با بیان اینکه بازارهای صادراتی را منطقه‌بندی و دسته‌بندی کرده‌ایم، گفت: هم اکنون برنامه این است که تمام سیاست‌های تشویقی صرف زنجیره‌ها شود و صرف محصولات بالادستی و خام نشود.
  • در جلسه‌ای که روسای کمیسیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تخصصی اتاق بازرگانی تهران با مجتبی توانگر، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم تهران داشتند، سیاهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای از موانع موجود بر سر راه کسب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌و‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کارهای بخش‌خصوصی ارائه شد.
  • الهه ظفری تحلیلگر بازار سرمایه
    ماده شوینده (Detergent) و پاک‌‌‌کننده‌‌‌، به موادی گفته می‌شود که می‌توانند ذره‌‌‌های چربی و آلودگی را از روی اجسام و انواع سطوح پاک‌‌‌ کنند. شرکت‌های تولیدکننده مواد شوینده به عنوان گروه مواد شیمیایی مصرفی دسته‌بندی می‌شوند. در بخش‌بندی صنعت، محصولات شوینده به عنوان محصولات زود مصرف با فروش بالا و کالایی عمومی به شمار می‌آیند. در این دسته از صنایع، حاشیه سود فروش محصولات زیاد بالا نبوده و عموما سود تولیدکنندگان از حجم بالای فروش تامین می‌شود. از دید مصرف‌کننده این نوع از کالاها جزو نیاز روزانه هستند و همیشه در دسترس قرار دارند.
  • طی روز گذشته اطلاعیه‌‌‌های متعددی در خصوص افشای اطلاعات بااهمیت شرکت‌ها در سامانه کدال منتشر شد و شرکت‌های بورسی و فرابورسی متعددی به منظور رعایت اصل شفافیت در بازار سهام، سهامداران را از رویدادهای بااهمیت، جزئیات مالی و عملکردی خود مطلع کردند. این اطلاعیه‌‌‌ها که در دو گروه الف و ب دسته‌‌‌بندی می‌‌‌شوند، از این‌رو برای سهامداران اهمیت دارد که به بهای سهام شرکت‌ها سمت و سو می‌دهد. به همین منظور در ادامه به تشریح تعدادی از آنها پرداخته‌‌‌ایم.