شماره روزنامه ۶۰۴۴
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • معاون اقتصادی رئیس جمهور ضمن تاکید بر احیای بخش خصوصی در خوزستان گفت: چند مساله در استان خوزستان وجود دارد که باید تعیین تکلیف شوند؛ یکی شرکت‌های بزرگی که دفاتر آنها در تهران است اما در استان مستقر هستند و از دادن عوارض محیط زیستی، مالیات و ارزش افزوده به استان خود را خلاص کرده‌اند.
  • مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی گفت: تغییر فناوری در حوزه‌های مختلف از جمله سرویس‌های ارزش افزوده شبکه تلفن ثابت، سرمایه‌گذاری بیشتری را در این زمینه ایجاب می‌کند. علیرضا هاشمی با اشاره به تغییر فناوری‌های ارتباطی و شبکه‌های مخابراتی در عصر حاضر از لزوم تغییر مدل تعرفه‌گذاری تلفن ثابت برای نوسازی و بازسازی شبکه تلفن ثابت خبر داد.
  • معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل‌­ونقل جاده­ای خوزستان از جابه‌جایی بیش از ۳ میلیون تن کالا از خوزستان در مهر ۱۴۰۰ خبر داد. فواد غزیعلی اظهار کرد: در این مدت ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا از مبادی استان خوزستان به سایر نقاط کشور جابه‌جا شده است. وی افزود: این میزان جابه‌جایی کالا رشد ۲۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد و بیانگر شرایط مطلوبی در این زمینه است. وی گفت: در بخش ترانشیپ کالا نیز از مرز شلمچه ۸۲ هزار و ۸۷۲ تن کالا توسط ۳ هزار و ۷۶۰ کامیون و از مرز چزابه نیز ۹۶ هزار تن کالا توسط یک هزار و ۹۲۱ کامیون جابه‌جا شد. غزیعلی اظهار کرد: عمده کالای جابه‌جا شده شامل محصولات کشاورزی، کالاهای صنعتی و کالای اساسی هستند.
  • با توجه به اطلاعات به‌دست آمده از رویداد اخیر Ignite مایکروسافت و همچنین اخباری که از کنفرانس هفته آینده GTC انویدیا منتشر شده است، به‌نظر می‌رسد که این دو شرکت برخلاف فیس‌بوک، در حال کار روی نسخه کسب‌‌وکارمحوری از متاورس هستند. این در حالی است که زاکربرگ و همکارانش در شرکتی که اکنون تحت‌عنوان متا شناخته می‌شود، ایجاد نسخه کاربرمحور متاورس را دنبال می‌کنند. در واقع مایکروسافت و انویدیا سعی دارند تا از ظرفیت‌‌ها‌‌ی متاورس برای ارتباط و تعامل شرکت‌ها با یکدیگر بهره‌‌مند شوند و امکاناتی مرتبط را در اختیارشان قرار دهند. تفاوت‌‌ها‌‌ی زیادی میان نسخه کاربرمحور و کسب‌‌وکارمحور متاورس وجود دارد که این تفاوت‌‌ها‌‌ بیشتر حول اهداف سازمان‌ها‌‌ از به‌کارگیری این فناوری متمرکز است.
  • وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نخستین گام برای رسیدن به نقطه مطلوب در پیام‌‌‌رسان‌‌‌های داخلی مبارزه با ویروس «خودناباوری» است. پیام‌‌‌رسان‌‌‌ها ایرانی در سال‌های اخیر رشد قابل‌قبولی داشته‌‌‌اند.
  • یک قاضی فدرال روز پنج‌شنبه شکایت جف بزوس رئیس شرکت فضایی بلو‌اوریجین در مورد انعقاد قرارداد 9/ 2میلیارد دلاری ناسا با ایلان ماسک مدیر اسپیس‌ایکس را رد کرد.
  • وزارت‌خارجه آمریکا یک جایزه ۱۰ میلیون دلاری را برای اطلاعات منتهی به شناسایی یا موقعیت مکانی سردسته‌های گروه هکری دارک‌ساید که گفته می‌شود در روسیه مستقر هستند، اعلام کرد.
  • شبکه اجتماعی صوتی کلاب‌هاوس زبان‌های جدیدی به اپلیکیشن خود اضافه کرد و آن را برای افرادی که می‌خواهند این پلت‌فرم به زبان مادریشان موجود باشد، قابل دسترس‌تر کرد.
  • علی باقری‌کنی، معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان و همچنین مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران، چندی پیش به بروکسل، پایتخت اتحادیه اروپا سفر کرد و با انریکه مورا، مذاکره‌کننده این نهاد منطقه‌ای رایزنی داشت؛ رایزنی‌ای که سازنده توصیف شد و طرفین در باب مولفه‌های ضروری مذاکراتی موفق داشتند و به توافق دست یافتند.
  • اریل داودیسون نیوزویك
    طرح دولت بایدن برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک 2015 (برجام) که به توافق هسته‌ای با ایران نیز شهره است، دیگر واقع‌بینانه‌ به‌نظر نمی‌رسد حتی اگر رایزنی‌ها با تهران از سرگرفته شود چرا‌که دولت بایدن ثابت کرده درک درستی از واقعیت‌های ایران ندارد، اما آنچه در ادامه ممکن است رخ دهد، آشکار است.