محسن رضایی‌میرقائد اظهار کرد: موضوع دوم سپرده‌هایی است که در استان خوزستان هستند که ۵۵ تا ۶۰ درصد آنها به تهران می‌رود، البته نه تنها برای استان خوزستان بلکه در همه کشور این گونه است. به تعبیری اقتصاد تهران همه اقتصاد کشور را می‌بلعد که باید در این زمینه چاره‌اندیشی کنیم.  وی با اشاره به دولتی بودن اقتصاد در استان خوزستان افزود: مهم‌تر از همه اینها این است که در خوزستان با اقتصاد دولتی مواجه هستیم. دولتی‌ترین اقتصاد در استان خوزستان است. درحالی که خصوصی‌ترین اقتصاد در کشور در استان خراسان است. معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به یکی از دلایل خصوصی نبودن اقتصاد در خوزستان خاطرنشان کرد: کارخانه‌ها و صنایع بزرگی مثل نفت، گاز و پتروشیمی نیروی انسانی و منابع انسانی زیادی را بلعیده و به خود مشغول کرده است. قبل از پیدایش نفت، مردم خوزستان صنایع کوچک، کشاورزی و دامپروری داشتند اما با پیدایش نفت، پتروشیمی و فولاد، خصوصی‌سازی سرکوب شد.  وی با تاکید بر احیای بخش خصوصی ادامه داد: بخش خصوصی باید احیا شود و توسعه پیدا کند.

 بخش خصوصی می‌تواند در صنایع پایین‌دست ورود کند.  رضایی‌میرقائد در ادامه توسعه و احیای بخش خصوصی خوزستان را پیشنهاد داد و افزود: در استان خوزستان بیش از یک و نیم میلیارد دلار صرف طرح ۵۵۰ هزار هکتاری شد. ولی صنایع تبدیلی و کشاورزی در کنار این سرمایه‌گذاری عظیم به وجود نیامد؛ صنایع تبدیلی می‌تواند بخش خصوصی خوزستان را احیا کند. یکی از راهکارهای احیای بخش خصوصی، تکمیل زنجیره ارزش صنایع کشاورزی و فولاد است.  وی با بیان اینکه استان خوزستان می‌تواند در زمینه خدمات مهندسی و نیروی انسانی به عراق، کویت و شمال خلیج فارس فعالیت داشته باشد، افزود: اما این خدمات باید سازماندهی شود. خدمات مهندسی کمتر از صدور ورزشکارانمان به تیم‌های خارجی نیستند. مهندسان نفتی به کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌روند و هیچ حساب و کتابی در صدور نیرو به کشورهای دیگر نیست. البته خیلی از شرکت‌ها نمی‌توانند نیروی خود را تامین مالی کنند.  وی خاطرنشان کرد: ثروتی به صورت خام و نیمه‌خام در اینجا تولید می‌شود و به فروش می‌رسد؛ با تکمیل زنجیره‌های ارزشی و توسعه بخش خصوصی، بسیاری از مشکلات خوزستان حل می‌شود.  رضایی میرقائد خطاب به استاندار و مسوولان استانی گفت: من دو توصیه دارم؛ درآمد و مطالبات استان خوزستان را باید بگیرید. ارزش افزوده، عوارض محیط زیست و مالیات باید از شرکت‌های بزرگ که دفاترشان در تهران است گرفته شود.

وی ادامه داد: توصیه دوم، احیا و توسعه بخش خصوصی است؛ صنایع بزرگی که وجود دارند همه بالادستی‌های صنایع پایین هستند. صنایع پایین یعنی مردم. اگر بخش خصوصی احیا شود، اشتغال ایجاد می‌شود و درآمد دولت افزایش پیدا می‌کند.