شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از به‌روزرسانی تعهدات معوق پنج محصول پرتیراژ این خودروساز خبر داد و گفت: با همت و تلاش کارگران خطوط تولید و زنجیره تامین، تمامی تعهدات معوق تا شهریور ماه به صفر خواهد رسید.
  • سازمان امور مالیاتی مهلت پرداخت مالیات مقطوع عملکرد سال ۱۳۹۸ مشاغل خودرویی را دو ماه تمدید کرد. محمد مسیحی در بخشنامه‌ای جزئیات زمان پرداخت مالیات صاحبان مشاغل خودرویی را اعلام کرد. بر این اساس صاحبان مشاغل خودرویی که مطابق قانون باید تا ۳۱ خردادماه هر سال نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کنند، امسال با توجه به شرایط خاص، براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، تا ۳۱ مردادماه فرصت دارند مالیات خود را به‌صورت الکترونیکی پرداخت کنند. معاون سازمان مالیاتی پیش از این با بیان اینکه مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی طبق قانون ۳۱ تیرماه هرسال است، گفته بود: این مهلت برای اشخاص حقوقی نیز به مدت دو ماه تمدید شده است و این دسته از مؤدیان تا ۳۱ شهریورماه برای ارائه اظهارنامه…
  • مجلس یازدهم درنظر دارد شفافیت را در بهارستان گسترش دهد؛ موضوعی که برخی آن را مثبت تلقی کرده و برخی دیگر آن را همراه با تبعات منفی می‌دانند. گرچه شفافیت روندی است که باید در همه ارکان حکمرانی و ساختار اداری، سیاسی اقتصادی و فرهنگی کشور گسترده شود، اما آنچه مجلسی‌ها طی دو دوره اخیر پارلمان به‌دنبال آن بوده‌اند، شفافیت در آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی است؛ شفافیتی که قرار است از طریق عیان شدن رای نمایندگان پارلمان، آغازی باشد برای پاسخگویی آنان به مردم و افکار عمومی. البته آنچه به عنوان مواهب این شفافیت که فعلا در قالب پیش‌نویس یک طرح درحال تدوین است معرفی می‌شود، زمانی محقق خواهد شد که مجلسی‌ها بتوانند در این زمینه به مصوبه‌ای همه‌جانبه‌نگر دست یابند که با پیش‌بینی آثار و تبعات منفی آشکار شدن رای نمایندگان،…
  • ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراهاي مجلس
    از مجلس دهم تا امروز که کمتر از یک ماه از تشکیل مجلس یازدهم می‌گذرد، موضوع شفافیت آرای نمایندگان در پارلمان مطرح بوده است؛ موضوعی که باید با این رویکرد به آن نگریسته شود که آشکار بودن رای منتخبان ملت در مجلس حق مردم است، زیرا همان‌ها که افراد را به‌عنوان منتخبان خود و نمایندگان خود به مجلس شورای اسلامی رهسپار کرده‌اند، حق دارند از تفکرات، مواضع، دیدگاه‌ها و آرا و عملکرد نمایندگان‌شان با خبر باشند و نمایندگان را از این جهت که چگونه و با چه کیفیتی رای داده و به چه چیزی رای داده و می‌دهند، رصد کنند.
  • حسین نوش‌آبادی عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس
    شفافیت آرای نمایندگان مجلس از منظر موافقان و مدافعان آن، ازجمله حقوق مردم به‌عنوان موکلان است که نماینده مردم به‌عنوان وکیل آنان در خانه ملت موظف به پیگیری و محقق‌کردن آن است. از این منظر، مردم حق دارند که در جریان دیدگاه‌ها و نظرات وکلا و نمایندگان خود، در نهاد قانون‌گذاری قرار بگیرند و بدانند که نمایندگان آنان در مجلس شورای‌اسلامی درباره مسائل مختلف، چگونه تصمیم‌گیری می‌کنند و چه رای و نظری دارند.
  • عباس مقتدایی عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس
    مخفی نبودن رای نمایندگان برای مردم یا آنچه امروز به‌عنوان شفافیت آرا بر آن تاکید می‌شود، مساله‌ای عجیب و غیرممکن نیست؛ چه آنکه وکلای ملت، عنوان نمایندگی را از مردم دریافت کرده‌اند و باید در زمینه فعالیت‌های خود با آنان شفاف باشند.
  • احمد زیدآبادی روزنامه‌نگار
    برخی امور به خودی خود فضیلت یا رذیلتی محسوب نمی‌شوند. مهم این است که چه نتایج و پیامدهایی بر آنها مترتب باشد. از این جمله است مساله شفافیت!
  • بعد از چهار ماه انتظار سرانجام فوتبال در مقابل کرونا عرض اندام کرد و اولین بازی لیگ برتری در شرایط همه‌گیری این ویروس برگزار شد. چهارشنبه‌شب در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز، فولاد و استقلال درحالی بازی عقب‌افتاده‌شان از هفته هفدهم را برگزار کردند که شاید هیچ‌کس حتی تصورش را هم نمی‌کرد همین مسابقه اول به یک جنجال بزرگ و عجیب تبدیل شود. در عین حال اما این اتفاق رخ داد تا دیداری که سه گل و سه اخراجی داشت، تا سه روز بعد از پایانش همچنان سوژه اول محافل ورزشی باشد. در مورد کم و کیف این دیدار زیاد حرف زده شده و حتما در جریان هستید. مهم‌ترین نکته بازی اعتراض فرهاد مجیدی به اخراج مستقیم علی کریمی در آخرین دقیقه نیمه اول بود که در نهایت اخراج خود سرمربی استقلال را هم در پی آورد. در نیمه دوم هم عارف غلامی با دریافت دو کارت…
  • اگرچه مسابقات لیگ برتر از سر گرفته شد، اما همین بازی اول بین فولاد و استقلال دو غایب سرشناس و مهم داشت. از فولاد پاتوسی به‌خاطر مشکلات پروازی به این بازی نرسید و هنوز هم خبری از او نیست، از استقلال هم شیخ دیاباته که دیر آمده بود به‌دلیل ناآمادگی جدال اهواز را از دست داد. حالا که استقلال باخته، صدای پیشکسوتان این تیم هم درآمده؛ مثلا بهتاش فریبا خواهان برخورد مدیران باشگاه با دیاباته شده است. شیخ البته تاخیر چندانی در بازگشت به ایران نداشت، اما با کیلوها اضافه‌وزن برگشت؛ آنچه نشان می‌دهد در مدت قرنطینه تمرینات انفرادی را کاملا رها کرده بود. تا از مبحث شیخ دور نشده‌ایم، این نکته را هم یادآوری کنیم که دیاباته با وجود مصدومیت ارسلان مطهری، درخواست مرخصی کرده است! ظاهرا فرزند او به‌زودی به دنیا خواهد آمد و مهاجم…
  • فوتبال که از سوی بسیاری از مردم در کره خاکی دنبال می‌شود در شیوع کرونا تعطیل شد تا خیلی‌ها بیش از پیش نبود آن را احساس کنند. اما این ورزش پس از فروکش کردن نسبی کرونا دوباره جان گرفت و آغاز شد تا مایه دلخوشی و البته فراموشی موقت مشکلات و مصائب موجود شود. در این میان لیگ برتر فوتبال انگلستان که به‌دلیل تیم‌های قدرتمند و البته شور و هیجان بالای آن در جهان طرفداران زیادی دارد نیز آغاز به‌کار کرد.