شماره روزنامه ۶۰۴۰
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور و دبیر پیشین مجمع تشخیص مصلحت که به‌علت ضعف جسمانی به بیمارستان منتقل شده بود، از بیمارستان ترخیص شد. در میانه ملاقات کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب در روز سه‌‌شنبه، محسن رضایی دچار ضعف جسمانی شد و به یکی از بیمارستان‌‌های تهران منتقل شد.
  • بنابر اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته یک‌هزار و ۸۹۵ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند که ۲۵۷ نفر از آنها بستری شدند. درهمین مدت ۲۹ بیمار نیز جان خود را به‌دلیل این بیماری از دست دادند. همچنین به گزارش «ایسنا» تاکنون ۶۴میلیون و ۱۸۸ هزار و ۲۴۱ نفر دز اول، ۵۷ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۴۳۵ نفر دز دوم و ۲۶ میلیون و ۷۵۰ هزار و ۹۵۳ نفر نیز دز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌‌اند. به این ترتیب مجموع واکسن‌‌های تزریق‌شده در کشور به ۱۴۸ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۶۲۹ دز رسید.
  • با نزدیک شدن به شروع جام‌جهانی قطر، گردشگری بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته است که آیا ایران شانس توریستی در جام جهانی قطر را دارد؟ که از این طریق بتواند با جذب گردشگران موقت آن را تبدیل به گردشگران پایدار کند.
  • سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوحه از موافقت امیر قطر با انتقال ۲۸ زندانی ایرانی به کشور خبر داد. حمیدرضا دهقانی پوده سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوحه در توییتی نوشت: با تبریک ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام، خوشحالیم که اعلام کنیم، پیرو سفر ریاست محترم جمهوری به قطر، امیر محترم قطر با صدور فرمانی با انتقال ۲۸ نفر از زندانیان ایرانی به کشورمان موافقت کرد. وی افزود: در طول ماه گذشته در حال آماده‌سازی پرونده و اخذ رضایت از زندانیان برای انتقال بوده‌‌‌ایم.
  • علی‌محمد زلفی‌گل، وزیر علوم گفت: برای ۸۵درصد رشته‌های دانشگاهی امکان حذف کنکور و پذیرش دانشجو با استفاده از سوابق تحصیلی وجود دارد.
  • «اینترنت ایران ارزان است». این جمله‌ای است که در سال‌های اخیر از سوی مسوولان بارها شنیده و حتی در جواب برخی گلایه‌ها به عنوان سیاستی برای توجیه بی‌کیفیتی ارتباطات به کار برده شده است. آمارهای ارائه‌شده از متوسط هزینه ماهانه ارتباطات اینترنتی با یک سرعت معمول جهانی (۶۰ Mbps) در کشورهای مختلف نشان می‌دهد که در ایران، داشتن یک سرویس اینترنتی با استانداردهای جهانی اصلا ارزان نیست و چیزی حدود ۸ درصد درآمد ماهانه یک خانواده را به خود اختصاص می‌دهد.
  • موسسه کشورهای عربی خلیج فارس مستقر در واشنگتن در گزارشی تحلیلی بلاتکلیفی در احیای برجام را چالشی برای سند همکاری جامع 25 ساله ایران و چین دانسته و می‌نویسد: سرمایه‌‌گذاری‌‌های پکن در ایران در سال ۲۰۱۷ افزایش یافت که نشان‌دهنده شتاب حاصل از اجرای برجام بود و پس از اعمال مجدد تحریم‌های ثانویه ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ این سرمایه‌گذاری‌‌ها به مرورکاهش یافت. شاخصی که بیانگر این واقعیت است که تعامل اقتصادی پکن با ایران به‌طور قابل‌‌توجهی پایین‌‌تر از تعامل اقتصادی این کشور با عربستان سعودی، امارات متحده عربی و پاکستان است.
  • دولت بایدن روز جمعه اعلام کرد فروش مجوزهای اجاره حفاری‌‌‌های جدید نفت و گاز در زمین‌‌‌های عمومی را از سر می‌گیرد، اما حق امتیاز فدرالی که شرکت‌ها باید برای حفاری بپردازند را افزایش می‌دهد. به گزارش نیویورک‌تایمز، این افزایش هزینه حق امتیاز فدرال مجوزهای جدید، برای نخستین بار در یک قرن گذشته رخ داده است. این اقدام که برای مقابله با افزایش گسترده و بی‌‌‌سابقه قیمت‌های بنزین طراحی شده، با مخالفت شدید فعالان اقلیمی و موضع‌‌‌گیری نسبتا خنثی تولیدکنندگان نفت مواجه شده است. بایدن برای آنکه بتواند در آستانه انتخابات میان‌‌‌دوره‌‌‌ای کنگره، تا حدی توازن قوا را به نفع حزب دموکرات تغییر دهد؛ به یکی از کلیدی‌‌‌ترین شعارهای کمپین انتخاباتی خود پشت کرده و فرمان اجرایی که در روز نخست ریاست جمهوری خود صادر کرد را هم عملا زیر…
  • ا‌ز میان 262 نماینده مجلس دیرو‌ز تعداد 193 نماینده به دو فوریت طرحی رای دادند که د‌رصورت تصویب کلیات و جزئیات قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها باید عملکرد خود را به ویژه درمسائل مالی به‌طور شفاف به مردم اعلام کنند. 53 نماینده با دو فوریت مخالفت کردند و 10 نفر نیز رای ممتنع دادند.
  • نويسندگان: Marco Bertini, Julia von مترجم: مريم مرادخاني منبع: HBR
    شرکت‌‌ها معمولا در صحبت با مشتریان درباره قیمت‌‌ها با مشکل مواجهند چون قیمت، معمولا مانعی برای فروش است. همین باعث می‌شود بعضی شرکت‌‌ها از بعضی ترفندهای قیمت‌‌گذاری استفاده کنند که بهای واقعی را پنهان کنند یا مشتریان را گمراه کنند.