شماره روزنامه ۶۰۴۲
|

آرشیو اخبار : %D9%BE%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%A7%DB%8C%D9%86 %D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87

  • دامنه اثرگذاری تحریم‌های یک‌جانبه ایالات‌متحده و چگونگی اتخاذ راهکار‌های متناسب برای کاهش اثرات فزاینده تحریم‌ها، به یکی از بحث‌های مهم محافل و مراکز مختلف کارشناسی، ‌ پژوهشی و سیاست‌گذاری در ماه‌های اخیر تبدیل شده است. پس از خروج آمریکا از برجام، فاز اول دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران، در نیمه مرداد ماه امسال آغاز شد و در 13 آبان هم فاز دوم تحریم‌ها به مرحله اجرا درآمد. تحریم‌هایی که از همان ابتدا هدف‌گذاری‌های خود را در بخش‌های مختلف نفتی و غیرنفتی تعریف و تلاش کرد محدودیت‌های پیش‌رونده‌ای را بر اقتصاد ایران اعمال کند.
  • مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ضرورت دسترسی بنادر به سیستم‌های حمل‌ونقل، توسعه راه‌ها و امکان دسترسی ریلی به ارتقای وضعیت بنادر کمک کرده است.
  • دومین روز «چهاردهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی»، 26 دی ماه با موضوع «سرمایه انسانی و تحول دیجیتال» در ساختمان شماره 2 این سازمان برگزار شد. به گزارش روابط‌عمومی سازمان مدیریت صنعتی، روز دوم کنفرانس به برپایی کارگاه‌های آموزشی تخصصی، میزگردهای تخصصی، نمایشگاه حرفه‌ای، رویدادهای نوآورانه و کلینیک مدیریت منابع انسانی اختصاص داشت.
  • نتایج تحقیقات شهرداری تهران درباره «بوی نامطبوع در هوای عصر چهارشنبه 12 دی» در قالب گزارشی حاوی سه سرفصل، تحویل شورای شهر شد. این، دومین گزارش رسمی از پرونده «بوی تهران» است که ضمن شناسایی نقاط ضعف در مدیریت شهر حین وقوع حوادث بزرگ پایتخت، از وجود رابطه معنادار بین «شبکه فاضلاب و آسیب احتمالی آن» با «انتشار بوی نامطبوع در مناطقی از شهر در ساعت 16 تا 20 چهارشنبه» حکایت دارد. این رابطه، در گزارش تیم حقیقت‌یاب (گزارش اول) مطرح نبود و فرضیه کشف‌شده جدید با احتمال بسیار قوی به حساب می‌آید.
  • بررسی میدانی فایل‌های عرضه شده به بازار نشان می‌دهد: حجم فایل‌های نوساز در میان آپارتمان‌های عرضه شده به بازار خرید و فروش مسکن به‌طور محسوسی کاهش پیدا کرده است.
  • حامد خانجانی کارشناس ارشد مدیریت ساخت
    گفته می‌شود بعد از جنگ جهانی دوم وقتی از ورنر فون براون پدر موشک‌سازی در مورد پیوستنش به حزب نازی و ساخت موشک‌هایی که طی جنگ رعب و وحشت زیادی در شهرهای اروپایی ایجاد می‌کرد سوال شد، پاسخ داد که من علاقه و اطلاعی درخصوص مسائل سیاسی و خصومت میان کشورها نداشته و ندارم. من یک مهندس هستم، به تکنولوژی علاقه دارم و تولید موشک برای من از جهت فناورانه حائز اهمیت است.
  • قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: ۴۵ هزار واحد مسکن مهر در بهمن ماه افتتاح می‌شود و پرونده مسکن مهرهایی که معارض ندارند، تا پایان سال ۹۸ بسته خواهد شد.
  • محمدحسین بابالو
    آغاز به کار مجدد عرضه نفت خام صادراتی در بورس انرژی با عرضه یک میلیون بشکه‌ای نفت خام سبک برای اولین روز بهمن ‌ماه کلید خورده است. در همین خصوص و به منظور آشنایی با این ساز‌وکار معاملاتی در نشستی با حضور مدیران بورس انرژی و خبرنگاران این حوزه ویژگی‌های این شیوه داد و ستد بررسی و تشریح شد و در پایان مدیرعامل بورس انرژی به سوالات خبرنگاران این حوزه پاسخ گفت.
  • فولاد هرمزگان در سومین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی، موفق به دریافت لوح و تندیس محصول برتر شد.به گزارش خبرنگار «دنیای اقتصاد» علیرضا کاظمی معاون تکنولوژی و توسعه فولاد هرمزگان در حاشیه سومین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی که با هدف معرفی شرکت‌های نوآور در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: محصول اسلب فولادی گرید ck50 فولاد هرمزگان به‌عنوان محصول نوآور برتر ایرانی در این جشنواره انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفت.
  • با توجه به مصرف گسترده کاتالیست‌ها از سوی تولیدکنندگان آهن اسفنجی، تامین نیاز داخلی کشور در اولویت است و صادرات تا آن زمان انجام نمی‌شود.