شماره روزنامه ۶۰۴۰
|

آرشیو اخبار : %D9%BE%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%A7%DB%8C%D9%86 %D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87

  • یک فیلم جدید از رابین ویلیامز بازیگر فقید سینمای کمدی، به زودی برای اولین بار به نمایش درمی‌آید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندی وایر، فیلم «کریسمس مری فریگین» عنوان این فیلم سینمایی است که قرار است در روز هفتم نوامبر برای اولین بار اکران شود. این فیلم که جوئل مک هال دیگر بازیگر آن است، فیلمی کمدی است که ویلیامز پیش از اقدام به خودکشی در روز 11 آگوست امسال، بازی در آن را به پایان برده بود.

    .
  • دنیای‌اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه تشویق واحدهای تولیدی فعال را موجب تقویت اعتماد بین فعالان بخش اقتصادی و دولت عنوان کرد. کیوان کاشفی در نشست تخصصی اقتصاد مقاومتی فعالان بخش خصوصی با اساتید مجمع تشخیص مصلحت نظام در سالن جلسات اتاق بازرگانی کرمانشاه، اظهار کرد: دولت باید در مواردی که کوتاهی کرده، درصدد جبران برآید.

    کاشفی با تاکید بر اینکه دولت باید واقعیت را در بخشی که ناتوانی داشته ببیند، تصریح کرد: برنامه ششم توسعه در حال تنظیم است و وزارتخانه‌ها باید سبک‌سازی شوند.

  • ایرنا: رئیس سازمان نظام مهندسی ایران، کمبود تجهیزات را یکی از ضعف‌های معادن کشور برای توسعه ذکر کرد و از سرمایه‌گذاری روی ایده‌های مخترعان و مبتکران دانشجویی و مهندسان خبر داد. هرمز ناصرنیا اظهار کرد: ساخت و تولید تجهیزات معدنی در ایران یک حرکت زیربنایی محسوب می شود. وی افزود: بهبود ارتباط بخش معدن با دانشگاه‌ها و مراکز کارآفرینی می‌تواند به تجاری‌سازی ایده‌های این بخش کمک کند. وی اضافه کرد: بخش معدنی ایران و سایر بخش‌های صنعتی کمتر به بومی‌سازی فناوری‌ها و تحقیق برای تولید دانش روی آورده‌اند و تا زمانی که پروژه‌های دانشگاهی بدون حمایت صنعت و معدن انجام شوند و دانشگاه نیز تمایلی برای اجرای تحقیقات کاربردی نداشته باشد، هیچ ارزش افزوده‌ای به دست نمی‌آید.

  • ایندیپندنت: عمر الشیشانی رهبر چچن‌تبار داعش، روسیه را تهدید کرد که هدف بعدی این گروه خواهد بود. به گزارش بلومبرگ او که با پدرش تلفنی تماس گرفته بود اعلام کرد که از پوتین «انتقام» خواهد گرفت. او خطاب به پدرش گفت: «نگران نباش پدر. به زودی به خانه برمی‌گردم و هزاران نفر مرا دنبال می‌کنند. به زودی خدمت روس‌ها خواهم رسید. » گزارش‌ها تعداد چچنی‌های عضو داعش را از 200 تا هزار نفر متغیر می‌داند. سخنان الشیشانی موجب این نگرانی شده که مبارزان داعش هنگام بازگشت به کشورهای خود دست به اقدامات تروریستی خواهند زد.

  • وزیر امور اقتصادی و دارایی با انتقاد از برخورد سیاسی نهادهای مالی بین‌المللی مانند بانک جهانی گفت: تحریم‌های ظالمانه و غیرقابل توجیه کنونی که در واقع ملت ایران را نشانه گرفته‌اند، هنوز لغو نشده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی طیب‌نیا که در صدر هیاتی اقتصادی برای شرکت در اجلاس پاییزه بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول به واشنگتن پایتخت آمریکا رفته است، پنج‌شنبه و جمعه در جلسات مختلف این دو نهاد مالی - اقتصادی جهانی شرکت کرد. وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در جلسه مسوولان و اقتصاددانان ارشد این دو نهاد مالی و توسعه‌ای بین‌المللی، برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم را تشریح کرد.

  • گروه بنگاه‌های اقتصادی: ده‌ها شرکت معدنی و صنایع معدنی از ایران و برخی کشورهای مطرح جهان در دهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین‌آلات، تجهیزات و صنایع وابسته در تهران گردهم می‌آیند. این نمایشگاه با مشارکت شرکت‌های داخلی و خارجی، از 25 مهر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. در این نمایشگاه که با همکاری خانه صنعت و معدن و شرکت پالارسامانه برگزار خواهد شد، جدیدترین دستاوردهای داخلی و خارجی حوزه معدن و صنایع و تجهیزات وابسته، در چهار بخش اصلی اکتشاف، استخراج، فرآوری و صادرات ارائه می‌شود و در معرض دید متخصصان و علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

  • گروه بنگاه‌ها: ابراهیم کاردگر مدیرعامل بیمه آسیا با اشاره به تولید 1001 میلیارد تومان حق بیمه در 6 ماه نخست سال 93 در بیمه آسیا گفت: در 6 ماهه اول امسال 102 درصد از برنامه شرکت برای سال جاری محقق شده است. به گزارش خبرنگار ما، کاردگر افزود: سهم رشته شخص ثالث و سرنشین 50 درصد از کل پرتفوی بیمه آسیا است، سپس بیمه درمان 5/19 درصد از کل پرتفوی را به خود اختصاص داده است و کمترین سهم نیز مربوط به رشته مهندسی با سهم 3/1 درصدی است. مدیرعامل بیمه آسیا با بیان اینکه پرتفوی بیمه آسیا در 6 ماهه دوم سال گذشته از 2/9 درصد به حدود 10 درصد رسید، گفت: هدف‌گذاری شرکت بیمه آسیا برای سال 93 رسیدن به سهم حداقل 12 درصدی از بازار بیمه کشور تعیین شده و تمامی برنامه‌ها و بودجه شرکت را متناسب با این هدف تنظیم کرده‌ایم.

  • کشور روآندا در آفریقا به واسطه آنکه زیستگاه گوریل‌های کوهی است، شناخته می‌شود. توجه جهانی به این گوریل‌ها را می‌توان به شروع فعالیت‌های حفاظتی از آنها در دهه 1960 و 70 میلادی نسبت داد. از آن زمان به بعد گردشگران و افراد سرشناس زیادی نظیر بیل گیتس و ناتالی پورتمن از رویداد سالانه حفاظت از آنها دیدن و در آن مشارکت کرده‌اند. روآندا و اوگاندا تنها کشورهایی هستند که هنوز هم امکان مشاهده ایمن گوریل‌های کوهی در آنها وجود دارد. در سال 2008، تعداد بازدیدها از این‌گونه در حال انقراض در پارک ملی ولکانو روآندا برابر با 17 هزار نفر بوده که رشدی قابل توجه نسبت به 417 گردشگر ورودی سال 1999 نشان می‌دهد.

  • گروه بنگاه‌های اقتصادی: در معاملات روز شنبه 19 مهرماه جاری، برخی از مقاطع هفت الماس و فولاد یزد نوسان اندک قیمت‌ها را تجربه کردند. در این روز، سایر فولادسازان خصوصی تولیدات خود را بدون تغییر نرخ به بازار عرضه کردند.

    .
  • سال گذشته دیداری خاطره‌انگیز بین پیشکسوتان پرسپولیس و میلان برگزار شد؛ مسابقه‌ای که طی آن مهدی مهدوی‌کیا از فوتبال خداحافظی کرد. حالا خبرگزاری فارس مدعی شده بازی برگشت این مسابقه هم قرار است برگزار شود. بر اساس این گزارش، مسوولان باشگاه میلان با ارسال دعوتنامه‌ای خواستار حضور پیشکسوتان پرسپولیس در ایتالیا شدند تا دیدار دوستانه‌ای میان این دو تیم برگزار شود.

    .