شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • گروه ورزش- آندری شوچنکو، کاپیتان تیم ملی اوکراین که به تازگی با امضای قراردادی 35میلیون یورویی از تیم فوتبال آث‌میلان به چلسی پیوسته است در مورد آینده‌اش در این تیم گفت: تیم فوتبال چلسی در سطح بسیار بالایی قرار دارد.
    می‌خواهم با پیراهن همین تیم از فوتبال خداحافظی کنم. البته کار دشواری است چون از زمان ورودم به انگلیس به تنهایی زندگی می‌کنم و موقعیت ویژه‌ای را تجربه می‌کنم.»شوچنکو از زمان شروع فعالیت حرفه‌ای خود تنها در 3تیم بازی کرده است.
  • ایسناـ محققان دپارتمان کشاورزی آمریکا در گزارشی اعلام کردند که خوردن هندوانه بسیار سرد ممکن است دلچسب‌تر باشد، اما خواص غذایی آن کمتر از هندوانه‌ای است که در دمای اتاق نگه داشته شده است.
  • گروه ورزش- مارکوس مرک، داور آلمانی از اینکه نتوانسته دیدار فینال جام‌جهانی را در کشورش سوت بزند دچار افسردگی و ناامیدی شده است.
    مرک به خاطر چند تصمیم جنجالی در جام‌جهانی هو شد و زمین مسابقه را ترک کرد تا دیدار فینال را از دست بدهد.
  • ایجاد حساب ذخیره ارزی این بارقه امید را در دل کارشناسان و دلسوزان اقتصادی کشور ایجاد کرد که بالاخره یاد گرفتیم با ثروت ملی یعنی درآمدهای نفتی چه کنیم.
  • گروه ورزش- تیم فوتبال امارات با 23بازیکن برای برپایی اردویی چند روزه شنبه شب وارد ترکیه شد.
    برونو متسو، سرمربی این تیم قصد دارد در طول برگزاری این اردوی آماده‌سازی، 2بازی دوستانه مقابل تیم‌های فنرباغچه و گالاتاسرای انجام دهند. تیم ملی امارات در اولین بازی دور مقدماتی جام ملت‌های آسیا با اردن بازی می‌کند.
    همچنین ایران هم درخواست یک بازی تدارکاتی به امارات داده بود که اماراتی‌ها به دلیل بازی با رئال مادرید حاضر نشدند با ایران بازی کنند.
  • نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: جیره‌بندی بنزین جدی است و مجلس، دولت را موظف کرده است با اتخاذ تدابیری برای حفظ منافع عمومی تا حداکثر اوایل مهرماه، این طرح را اجرا کند.
  • نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: احتمال این‌که دولت برای تامین اعتبار واردات بنزین لایحه‌ای را به مجلس بیاورد و تصویب کند، بسیار زیاد است.
  • عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: عدم موفقیت در اجرا و ساخت و واگذاری واحدهای مسکونی اجاره به شرط تملیک موجب رشد روز افزون قیمت اجاره بهای مسکن در تهران شد.
  • نماینده مردم نایین در مجلس شورای اسلامی، گفت: برای اجرای صحیح بند «ج» اصل 44 باید با مفاسد اقتصادی و ویژه‌خواران برخورد جدی کرد .
    «حسین حسنی‌بافرانی» شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری استان اصفهان افزود: در واگذاری شرکت‌های دولتی اگر سیستم قضایی، دولت و مجلس مراقب نباشند ویژه‌خواران بیشتر سود می‌برند.
    وی تصریح کرد: دغدغه مقام معظم رهبری مبارزه با مفاسد اقتصادی است و باید این مهم مورد توجه قرار گیرد. حسنی گفت: بایستی اهرم‌های نظارتی بدور از نزدیک‌بینی و دوربینی، خوب عمل کنند تا قوانین اجرا شود.
    نماینده نایین گفت: فقدان برخورد قاطع با مفسدان و مفاسد اقتصادی در گذشته سبب افزایش آن شده است و نتیجه این فسادها این است که گروه قابل توجهی از مردم زیر خط فقر زندگی می‌کنند.
  • تقسیم قدرت اقتصادی و سیاسی میان نهاد دولت و نهاد‌های بخش خصوصی گونه‌ای صورت پذیرفته که سهم بخش خصوصی اندک و ناچیز است. نهاد دولت در ایران به ویژه پس از آنکه درآمد نفت یکسره به خزانه‌اش ریخته شد، خود را از نهاد‌های مدنی بی‌نیاز دید.