شماره روزنامه ۶۰۴۰
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • سمانه عاملی / تحلیلگر بازار
    روند کلی قیمت هر تن زغال سنگ در بازار لندن، صعودی برآورد می‌شود. اما در چند روز گذشته با برخورد به محدوده مقاومتی 41 دلار احتمالا در فاز اصلاحی قرار گرفته است. این اصلاح می‌تواند تا محدوده‌های روند صعودی میان مدت ادامه پیدا کند. در سناریویی محتمل ممکن است این خط روند را به سمت پایین شکسته و با گذشتن از محدوده حمایتی 35 دلار به منطقه 33 دلار برسد. احتمال حرکت به سمت 30 دلار و شکستن خط روند صعودی بلند مدت فعلا کم است.
  • اداره اطلاعات انرژی آمریکا در آخرین گزارش ماهانه خود اعلام کرد تولید نفت خام این کشور در دسامبر 2020 تا متوسط 063/ 11 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است. به گزارش اویل پرایس، این آژانس گزارش داد تولید نفت خام آمریکا به‌طور متوسط 58 هزار بشکه در روز پایین آمده است. تولید نفت آمریکا از منطقه گالف کوست در دسامبر 2020 روی همان 611/ 7 میلیون بشکه در روز ثابت بود که شامل تولید از تگزاس، نیومکزیکو، لوییزیانا، می‌سی‌سی‌پی، آرکانزاس و آلاباما می‌شود.تولید نفت آمریکا از داکوتای شمالی و اوکلاهاما از 828/ 1 میلیون بشکه در روز در ماه نوامبر تا 782/ 1 میلیون بشکه در روز در دسامبر پایین آمد. کاهش تولید نفت آمریکا در ماه دسامبر متوقف نشد. اطلاعات رسمی پس از ماه دسامبر هنوز در دسترس نیست ولی اداره اطلاعات انرژی آمریکا که تولید…
  • با شیوع ویروس کرونا، چالش‌ها و معضلات بی‌شماری صنعت نمایشگاهی را درگیر کرده است. از یک سو حدود 20 نمایشگاه ایران در آستانه ورشکستگی قرار دارند که این موضوع ناشی از نبود برنامه جامع و هدف‌گذاری مدون و نیز عدم وجود استراتژی در مواقع بحرانی از جمله شیوع ویروس کرونا در صنعت نمایشگاهی است و از سوی دیگر شرکت‌ها و تولیدکنندگان ایرانی به دلیل ضعف در فنون مذاکره و دیپلماسی تجاری عملا دستاورد چندانی از حضور در نمایشگاه‌ها عایدشان نمی‌شود. این در حالی است که در دنیا شرکت‌ها با مشارکت و حضور در نمایشگاه‌ها نه‌تنها می‌توانند کالاهای خود را بفروشند، مخاطبان خود را جذب و برند خود را تقویت و تثبیت کنند، بلکه از طریق مذاکره، مواد اولیه مورد نیاز خود را تامین می‌کنند. در یک سال گذشته به جز چند سایت نمایشگاهی، سایر سایت‌داران…
  • طرح احیااستیل فولاد بافت یکی از 8 طرح ملی فولاد ایران است که با هدف توسعه صنعت فولاد در سال ۱۳۸۶ پایه‌گذاری و تاسیس شد. فاز اول این فولادسازی، واحد احیای مستقیم با تولید آهن اسفنجی با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن بود که در سال ۱۳۹۸ در مدار تولید قرار گرفت.
  • با عقد قرارداد با مشاور ذی‌صلاح در حال تدوین طرح رتبه‌بندی مجتمع‌های خدماتی رفاهی هستیم. حمیدرضا شهرکی ثانوی، مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره‌برداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اعلام این خبر در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» گفت: براساس پیش‌بینی و برنامه‌ریزی به‌عمل آمده از ابتدای سال 1401 وارد فاز اجرای رتبه‌بندی در قالب اختیاری شده و مجتمع‌ها ستاره دار خواهند شد. این مجتمع‌ها بر اساس شاخص سرمایه‌گذاری، شاخص مدیریتی، شاخص فناوری اطلاعات، شاخص‌های مشتری مداری و.... سطح‌بندی و ارزش‌گذاری می‌شوند.
  • ممیزی نهایی (صدورمجدد) سیستم «مدیریت کیفیت آزمایشگاه» مجتمع فولاد صنعت بناب مطابق با الزامات استاندارد ISO/ IEC 17025 صورت گرفت. به گزارش روابط عمومی مجتمع فولاد صنعت بناب، بابک علیزاد شهیر، مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره مجتمع در جلسه افتتاحیه این ممیزی عنوان کرد: با توجه به شرایط مناسب و رو به رشد مجتمع که در سال‌جاری وجود داشته است و جایگاه محصولات این مجتمع در بازارهای داخلی و خارجی و رکوردهای کسب شده در تولید و فروش و صادرات که طبیعتا کیفیت بالای محصولات تولیدی و استقبال از آن این نتایج را در برداشته است.
  • امکان استعلام نسخ الکترونیک سازمان تامین اجتماعی از طریق سیستم فناوران و سامانه سپاد در بیمه دانا فراهم شده است. نورعلی نوری مدیر بیمه‌های درمان این شرکت با بیان این مطلب گفت: براساس بخشنامه سازمان تامین اجتماعی، از اول اسفند سال‌ ۱۳۹۹ صدور دفترچه درمانی در تمامی شعب و کارگزاری‌های سازمان تامین‌اجتماعی جهت اجرایی شدن طرح نسخه‌نویسی الکترونیک متوقف شده است و تمامی افراد تحت پوشش این سازمان می‌توانند با ارائه کارت ملی، شناسنامه یا جلد دفترچه درمانی در اختیار خود از خدمات تشخیصی و درمانی مورد تعهد سازمان برخوردار شوند.
  • پس از انتخابات عمومی میانمار که در آن حزب لیگ ملی برای دموکراسی خانم سوچی در سراسر کشور برنده شد، در اول ماه فوریه نظامیان کنترل کشور را با کودتا بر عهده گرفتند. خانم سوچی نیز در حال حاضر در بازداشت خانگی قرار دارد.
  • رویکرد شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در تحقق مقوله گردشگری معدنی و پیشتازی مجتمع بزرگ سرب و روی انگوران زنجان در این راستا بسیار ارزشمند و هوشمندانه است. محمدرضا دشتی اردکانی؛ رئیس فراکسیون گردشگری، زیارت و میراث فرهنگی مجلس به تشریح اهداف و برنامه‌های فراکسیون مربوطه در مورد اقدامات قانونی در راستای حمایت از همه فعالان برای بهره‌گیری کشور از فرصت‌های بی‌نظیر و منابع عظیم خدادادی پرداخت.
  • دنیای اقتصاد: شرکت پپسی کو فراتر از تخمین‌های وال‌استریت در رابطه با درآمدهای این شرکت در سه‌ماه چهارم قرار گرفته است. این ابرشرکت در حوزه تولید، فروش و توزیع اغذیه بر پایه دانه‌های خوراکی، نوشیدنی‌ها و سایر محصولات غذایی، فعالیت می‌کند.