شماره روزنامه ۶۰۲۹
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از منتظری دادستان کل کشور خواست دستور رسیدگی، تحقیق و کشف عاملان ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز برای نمایندگان در جریان بررسی لایحه CFT را صادر کند. همچنین امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نماینده فریمان و سرخس و عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس که به این لایحه رای مخالف داده در گفت‌و‌گویی با «ایرنا» نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و تهدید نمایندگان را امری ناپسند دانست.
  • سردار حسین اشتری، فرمانده ناجا در جمع خبرنگاران درباره احضار برخی از سلبریتی‌ها که اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان کرده بودند، گفت: بحث احضار در مورد بسیاری از این افراد مطرح نبوده؛ بلکه ما از آنها دعوت کردیم تا توضیحاتی را ارائه دهند. در همین راستا به گزارش فرارو، پس از احضار صادق زیباکلام و علی دایی، ظاهرا مهراب قاسم خانی و الهام پاوه‌نژاد نیز احضاریه‌هایی دریافت کرده‌اند.
  • به‌دنبال مرگ دنیا ویسی، دانش‌آموز پایه اول دبستان روستای گرماش شهرستان سنندج، بر اثر فرو ریختن دیوار مدرسه، محمد بطحائی، وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که تیمی مامور بررسی مرگ دانش‌آموز سنندجی شده است.
  • دکتر حجت الله قاجار
    مطابق مقررات فیفا در فوتبال، تیم 11 نفره واجد شرایط در صورتی می‌توانند در مسابقه بین‌المللی حضور و بازی کنند که پیش از این، از داورکارت قرمز یا دو کارت زرد دریافت نکرده باشند. درواقع آنها باید از نظر مقررات، شایسته و واجد شرایط برای حضور در میدان بازی باشند. این تمثیل را می‌توان از فضای فوتبال به فضای بانکی و مالی تعمیم داد، زیرا اف‌ای‌تی‌اف (FATF) نیز یک نهاد بین‌المللی دیگر همانند فیفا (FIFA) است.
  • وزارت راه خبر حضور وزیر راه و شهرسازی در رستوران و دعوت از معاونانش را تکذیب کرد. یکی از خبرگزاری‌های داخلی در گزارشی مدعی شده بود که عباس آخوندی، معاونان خود را در هفته جاری به رستورانی در پایتخت دعوت کرده و این جلسه، به‌عنوان جلسه خداحافظی وزیر با معاونانش مطرح شده بود. اما وزارت راه با انتشار یک اعلامیه این خبر را تکذیب و تاکید کرد: «وزیر را و شهرسازی همچون روزهای گذشته در دفتر کار خود مشغول به کار است و اینکه به رستورانی رفته و معاونان را به آنجا دعوت کرده است ناشی از ذهن تخیل‌گرایانه و بیمارگونه است.» البته به نظر می‌رسد که چنین جلسه‌ای در ساختمان وزارت راه بین وزیر و معاونانش برگزار شده است.
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه دستورالعمل اجرای قانون رایگان شدن هزینه آب، برق و گاز مدارس را به ۵ وزارتخانه ابلاغ کرد.سازمان برنامه و بودجه دستورالعمل نحوه تعیین الگوی مصرف آب، برق و گاز مدارس را تدوین و آن را به وزارتخانه‌های نفت، نیرو، آموزش و پرورش، راه و شهرسازی و اقتصاد و دارایی ابلاغ کرد. بر اساس این دستورالعمل، مقادیر الگوی مصرف آب و مقادیر الگوی مصرف گاز در اقلیم‌های مختلف در دو دوره سرد و گرم تعریف شده است.سقف این معافیت 100 میلیارد تومان است که شامل 60 میلیارد تومان گاز طبیعی، 30 میلیارد تومان برق و 10 میلیارد تومان آب است.
  • مدیرکل قضایی و اجرای احکام سازمان زندان‌های کشور اعلام کرد: سازمان زندان‌ها در 6 ماه نخست امسال به اندازه کل سال قبل ورودی به زندان بابت موضوع مهریه داشته است.
  • سیدشمیم طاهری
    قصه پرغصه نظام بانکی در اقتصاد ایران در طول دست‌کم دو دهه اخیر با تمام فراز و نشیب‌هایش بارها توسط صاحب‌نظران اقتصادی و بانکی با روایت‌های نه‌چندان متفاوت بازگو و روایت شده است. هشدارهای بسیاری داده شده و مسائل فراوانی تذکر داده شده است، اما عجیب اینکه هنوز اقتصاددانانی هستند که برخی مسوولان فعلی را به دادن علامت‌های غلط در این حوزه و سکوت در مقاطع حساس و کلیدی متهم می‌کنند.
  • بازار جدید جذب نقدینگی شکل گرفت. همزمان با مجوز ستاد تنظیم بازار و تایید سازمان حمایت از روز گذشته فاز اول پیش‌فروش لوازم خانگی آغاز شد. اجرای این طرح با هدف رفع نگرانی مصرف‌کنندگان و جبران کمبود کالا در بازار از یکسو و جذب نقدینگی برای بنگاه‌های تولیدی در دستور کار قرار گرفته است. بر این اساس طرح پیش‌فروش ۱۶۰ مدل محصول لوازم خانگی شامل یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، تلویزیون و تا سقف ۵۰ هزار دستگاه آغاز شد. این طرح به مدت محدودی اجرا خواهد شد؛ به‌نحوی‌که برای هر کالایی که سقف فروش پر شود، سایت بسته می‌شود و مصرف‌کنندگان می‌توانند برای مرحله بعدی، درخواست خود را ثبت کنند. با توجه به اینکه در مرحله اول همه مبلغ کالا از مشتری دریافت می‌شود و در زمان تحویل مابه‌التفاوت قیمتی دریافت نخواهد شد، پیش‌بینی…
  • کند بودن سرعت اینترنت و فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم برای درج آنلاین اطلاعات متقاضیان ثبت مناطق پرامید معدنی و در عین حال عدم دسترسی به اطلاعات شرکت‌هایی که موفق به ثبت این مناطق شدند، انتقادهایی بود که فعالان معدنی از عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتند. به‌گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران طی نشستی با حضور نایب‌رئیس اتاق ایران و مدیرکل اکتشافات معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، شیوه آزادسازی مناطق پرامید معدنی در پهنه‌های شناسایی شده را مورد بررسی قرار داد.