شماره روزنامه ۶۰۳۴
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • گروه گردشگری:‌بیشترین رشد اعتبارات عمرانی و جاری در بین دستگاه‌های فرهنگی به سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اختصاص یافت. این را معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی گفت و تاکید کرد: «با رویکرد مثبت دولت و سازمان مدیریت، میراث فرهنگی در بین 15 سازمان فرهنگی کشور بیشترین رشد اعتبارات بودجه در سال جاری را داشته است. »

    به گزارش میراث آریا، اسدالله درویش امیری اظهار کرد: «متاسفانه در سال‌های گذشته پایه و اساس اعتبارات این سازمان ضعیف بسته شده بود؛ اما با تلاش‌های انجام شده سال گذشته با جهش 35 درصدی اعتبارات مواجه شدیم و اگر اعتبارات این سازمان با همین رشد ادامه یابد، تا 5 سال دیگر به نقطه تعادل می‌رسیم.

  • دنیای اقتصاد: رسیدن بهای اونس طلا به اوج 15 ماهه در روز جمعه، آخرین روز کاری از چهارمین ماه سال 2016، بازار داخلی طلا را در روز شنبه تحت تاثیر قرار داد. روز گذشته، سکه تمام بهار آزادی با 17 هزار تومان جهش به قیمت یک میلیون و 50 هزار تومان رسید. این بالاترین بهای سکه از 21 شهریور سال 92 بود. بر خلاف سکه، دلار با 10 تومان افت روی قیمت 3 هزار و 460 تومان ایستاد؛ قیمتی که پایین‌ترین نرخ فروش دلار در سال 95 بود. هر دو بازار سکه و ارز در روز شنبه تحت‌تاثیر روند بازار جهانی طلا بودند.

  • گروه خودرو: همزمان با افت نزدیک به 7/ 12 درصدی تولید شرکت‌های بزرگ خودروساز داخلی طی سال گذشته، تیراژ شرکت‌های بخش خصوصی نیز کاهش یافت؛ به‌طوری‌که آمار تولید خودروهای سواری در سال 94 نشان‌دهنده افت تولید 13 درصدی شرکت‌های خصوصی است.

    بنابر آمار اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت چهار شرکت خودروساز بخش خصوصی شامل خودروسازان راین، خودروسازی مدیران، گروه بهمن و کرمان موتور، در مجموع طی سال گذشته 79 هزار و 231 دستگاه خودرو به تولید رسانده‌اند تا در مقایسه با سال 93 افت 13 درصدی را تجربه کنند.

  • خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد دو پالایشگاه اروپایی قرار است نخستین محموله‌های نفتشان را از ایران که با برداشته شدن تحریم‌ها صادرات خودرا برای پس گرفتن سهم بازار بالا برده‌اند، دریافت کنند. به گزارش «ایسنا» ایران پس از برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی در ماه ژانویه تولیدش را افزایش داده و حاضر نشد در نشست 17 آوریل تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک که برای مذاکره درباره فریز سطح تولید و حمایت از قیمت‌ها در دوحه، شرکت کند.

    مذاکرات مذکور به دلیل اعتراض عربستان به عدم مشارکت ایران بی‌نتیجه به پایان رسید.

  • گروه بورس - فاطمه اسماعیلی: هشتمین نشست بازار سرمایه اسلامی، در روزهای سه‌شنبه 14 اردیبهشت لغایت چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت با حضور اندیشمندان و صاحبنظران کشورهای مختلف آسیایی، اروپایی و آفریقایی در تهران برگزار می‌شود. هدف این همایش، شناساندن ابعاد اسلامی بازار سرمایه ایران و ظرفیت‌های بازار سرمایه اسلامی به جهان و همچنین معرفی ابزارهای نوین اسلامی در بازار سرمایه است.

    همچنین ساختار و عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری اسلامی، ریسک‌های مالی مرتبط با سرمایه‌گذاری در واحدهای صندوق‌های اسلامی، حاکمیت شرعی در نهادهای مالی اسلامی، نظام‌های قانون‌گذاری در حوزه صندوق‌های اسلامی و بانک‌های سرمایه‌گذاری و خدمات آنها در چارچوب منطبق با شریعت از مهم‌ترین‌ محورهای این همایش خواهد بود.

  • محراب قاسم‌خانی گفت من و برادرم پیمان مدت ۳ سال است اجازه فعالیت در تلویزیون نداریم و متاسفانه دوستان در سازمان صدا و سیما هیچ دلیلی برایم نیاورده‌اند و فقط گفتند ممنوع‌الکاری. محراب قاسم‌خانی که پیش از این در عناوین غیررسمی از او به‌عنوان کارگردان برنامه «دورهمی» نام برده می‌شد، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره عدم حضورش از هفته پیش در این برنامه گفت:‌ از هفته گذشته به من اعلام کردند که دیگر نباید در لوکیشن برنامه «دورهمی» حضور پیدا کنم و به عبارتی ممنوع الورود به لوکیشن شدم.

    وی ادامه داد:‌ تا الان هم برای رفع این ممنوعیت پیگیری‌های فراوانی کردم که لااقل دلیلش را متوجه شوم، اما متاسفانه دوستان در سازمان صداوسیما هیچ دلیلی برایم نیاورده‌اند و تنها به گفتن این جمله بسنده کردند که ممنوع‌الکاری…

  • تنظیم و تالیف گاهشمار: حسن فرازمند

    12 اردیبهشت سال 1306 مجلس شورای ملی عهدنامه مودت تجاری بین ایران و لهستان را تصویب کرد. عهدنامه مودت و قرارداد تجارت که چندی بود دولت ایران و نماینده مختار لهستان در تهران مورد مذاکره بود، در تاریخ 27 اسفند 1305 به امضای طرفین ایران و لهستان رسیده بود و مجلس شورای ملی در 12 اردیبهشت 1306 این عهدنامه را مشتمل بر 7 ماده و قرارداد تجارت مشتمل بر 12 ماده تصویب کرد. در این عهدنامه که به امضای علیقلی خان انصاری وزیر امور خارجه از طرف ایران و آقای «استانیلا همیل» از طرف دولت لهستان به امضا رسیده است، موافقت شد اتباع هریک از طرفین حق دارند در خاک طرف دیگر با رعایت قوانین و نظامات جاریه مانند اتباع داخله به هر نوع صنعت و تجارت مشغول و به هر قسم حرفه…

  • غلامحسین دوانی

    حسابدار رسمی

    وضعیت حرفه حسابداری در سال 1394 موید وجود حدود 415 هزار دانشجو و بیش از دویست موسسه حسابرسی با درآمدی حدود یکصد میلیون دلار است که بالغ بر ده هزار نفر به‌صورت مستقیم در این موسسات با ارائه خدمات حرفه‌ای حسابداری و حسابرسی مشغول هستند. همچنین گفته می‌شود 5/ 1 میلیون نفر در حرفه حسابداری کشور، مشغول به‌کار هستند. حداقل یکصد میلیارد دلار دارایی‌های مالی هر ساله توسط اعضای جامعه حسابداران رسمی کشور، حسابرسی و گزارش اعتباربخشی این دارایی‌ها به‌عنوان تنها پشتوانه معاملات بورس کشور قرار می‌گیرد.

  • باشگاه سایپا بعد از باخت به استقلال روزهای پرحاشیه‌ای را سپری می‌کند. دیروز خبرگزاری‌ها شایعه اخراج مجید جلالی سرمربی این باشگاه را منتشر کردند که البته تایید نشد. اما این تنها ماجرای حاشیه‌ساز این باشگاه نبود چرا که مهاجم آنها نیز روزهای سختی را بعد از شکست مقابل تیم سابقش پشت سر می‌گذارد. میلاد میداوودی با وجود فقط 20 دقیقه قرار گرفتن مقابل تیم سابقش اتهام سنگینی را متوجه خود می‌بیند. گفته می‌شود کاپیتان و کادرفنی سایپا نسبت به میداوودی بابت کم کاری و هدر دادن موقعیت‌ها مشکوک هستند.

  • موبنا: هفته گذشته شرکت چینی LeEco سه گوشی هوشمند اندرویدی جدید معرفی کرد که هیچ‌کدام از آنها جک استاندارد 5/ 3 میلی‌متری مخصوص هدفون را نداشتند. اینها نخستین گوشی‏های جهان بدون ورودی هدفون بودند و در عوض از طریق سیستم ورودی UEB Type-C اتصال به لوازم جانبی صوتی را برقرار می‏کردند.

    شایعات منتشر شده از سوی منابع تامین‌کننده قطعات اولیه محصولات اپل نشان می‏دهد که دو گوشی هوشمند آی‌فون ۷ و آی‌فون ۷ Plus هم فاقد ورودی 5/ 3 میلی‌متری هدفون هستند. اپل قصد دارد اتصال هدفون به این گوشی‏ها را از طریق ورودی Lightning برقرار کند.