شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • هافبک ایتالیایی پاری‌سن‌ژرمن، تیم ملی کشورش را مدعی قهرمانی در یورو 2016 دانست. به گزارش «ایسنا»، مارکو وراتی گفت: «ما با ذهنیت اینکه می‌خواهیم یورو 2016 را فتح کنیم، مسابقات را آغاز می‌کنیم و ادامه می‌دهیم. درباره سرمربی تیم نیز باید بگویم که او همیشه ما را برای بازی به خوبی آماده می‌کند و از نظر فنی یکی از بهترین مربیان حال حاضر جهان است. او به ندرت با بازیکنان صحبت می‌کند و معمولا سعی دارد کل تیم را یکدست هدایت کند. »

    .
  • مهر نوشت: عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران درخصوص اعطای مرخصی به محمدرضا رحیمی گفت: «او از دادستانی درخواست مرخصی کرده است که این درخواست مورد موافقت قرار نگرفت. »وی با رد ادعای مطرح شده در مورد بابک زنجانی که عنوان می‌شود او در زندان به سر نمی‌برد، تاکید کرد: «برخلاف این ادعا، بابک زنجانی در زندان اوین است و طی روزهای گذشته نامه‌هایی به دادستانی تهران ارسال کرده است. ».
  • گروه بنگاه‌ها: در جلسه هیات امنای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، اعطای تسهیلات پژوهش و فناوری به اعضای باشگاه که عضو هیات علمی یا دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی هستند و همچنین سایر اعضا تصویب شد.

    به گزارش خبرگزاری آنا، دکتر میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این جسله با اشاره به مهم‌ترین چالش‌های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: مشکلات مالی بزرگ‌ترین چالش دانشگاه در شرایط فعلی به‌شمار می‌رود. علاوه بر کاهش جمعیت جوان کشور، سیاست‌های نادرست دولت پیشین در اعطای مجوز به موسسات آموزش عالی باعث شد تا جمعیت دانشجویی در این دانشگاه به شدت کاهش یابد و بسیاری از ظرفیت‌های موجود در مقاطع کارشناسی و کاردانی خالی بماند.

  • فارس: از سال 2010 تاکنون خودروسازی چین رشد قابل‌توجهی نسبت به سال‌های گذشته تجربه کرده است و بر اساس پیش‌بینی‌ها طی 15 سال‌آینده بخش قابل‌توجهی از بازار خودروی جهان در دست چینی‌ها خواهد بود.


    یک موسسه نظارت بر تجارت و سرمایه‌گذاری در آمریکا، گزارش داد که تولید خودرو در چین در سال 2010 شاهد افزایش چشمگیری بود؛ به‌طوری‌که تعداد خودروهای تولید شده در چین از کل تعداد خودروهای تولید شده در اتحادیه اروپا فراتر رفت.


    در سال 2014 حجم صادرات خودروی چین به معادل یک درصد کل صادرات خودروی جهان رسیده است و اما همچنان در برابر 8 درصد سهم آمریکا و 13 درصد سهم ژ اپن فاصله زیادی دارد.

  • دنیای اقتصاد: استفاده از سرویس‌های ابری این روزها به شکل قابل توجهی در حال افزایش است. این سرویس‌ها که دیگر جای هارد‌ها و فلش‌های جاگیر و گران را گرفته‌اند به کاربرانشان اجازه می‌دهند به راحتی و از طریق هر دستگاهی به اطلاعات‌شان دسترسی داشته باشند. در واقع به کمک سرویس‌های ابری مانند google drive، skydrive، BOX،DROPBOX و . . . شما می‌توانید بدون هیچ دردسری به اینترنت متصل شوید و در هر مکانی و به کمک هر دستگاهی به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید. شاید شما هم یکی از افرادی باشید که در یکی از این سرویس‌های ابری عضو هستید یا از چند سرویس ابری خدمات دریافت می کنید.

  • باشگاه چلسی که به نظر می‌رسید ماموریتش در فصل نقل‌وانتقالات به پایان رسیده، برای به خدمت گرفتن مهاجم مورد نظر منچستریونایتد دست به کار می‌شود. به گزارش خبرگزاری تسنیم، در حالی که در هفته‌های اخیر شایعه جدایی پدرو از بارسلونا و پیوستنش به منچستریونایتد مطرح بوده، حالا خبر می‌رسد که چلسی هم برای جذب این مهاجم 28 ساله دندان تیز کرده است. پدرو که در بارسلونا زیر سایه لیونل مسی، نیمار و لوئیز سوارز بوده، دوست دارد در تیمی باشد که فرصت بیشتری برای بازی کردن پیدا کند. رقم فسخ قرارداد این بازیکن اسپانیایی 22میلیون پوند است.

  • ایسنا نوشت: محمود واعظی، وزیر ارتباطات در تازه‌ترین اظهارنظر خود درخصوص وضعیت پارازیت‌ها در گفت‌وگو با روزنامه خراسان اعلام کرد: گزارش بررسی وضعیت پارازیت‌ها همچنان در شورای‌عالی امنیت ملی در دست بررسی است. وی همچنین افزود: اما نتایج بررسی‌هایی که خارج از موضوع گزارش اصلی، توسط وزارت ارتباطات و با همکاری سازمان انرژی اتمی، وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست در حال انجام است، نشان می‌دهد که وضعیت نسبت به گذشته بسیار بهبود پیدا کرده است. .
  • معاون نظارتی بانک مرکزی با بیان اینکه از مجموع صرافی‌های موجود تاکنون 400 صرافی برای دریافت مجوز اقدام کرده‌اند، گفت: براساس مصوبه شورای پول و اعتبار، فعالیت صرافی بدون مجوز از چهارشنبه (28 مرداد) به بعد غیرقانونی است.

    حمید تهران‌فر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس، با بیان اینکه بخش عمده صرافی‌های کشور در حال طی کردن مراحل دریافت مجوز هستند، اظهار کرد: حدود 400 صرافی موجود در حال طی کردن دریافت مجوز هستند و تعدادی هم مجوزشان را دریافت کرده‌اند. وی افزود: «تا 28 مرداد هرکس اقدام جدی و موثری برای دریافت مجوز انجام داده‌، ما می‌پذیریم که مایل به تطبیق فعالیت خود با دستورالعمل جدید است.

  • گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: تولیدکنندگان فولاد به دلیل کاهش قیمت‌های جهانی توان رقابت و ورود به عرصه جهانی را ندارند و بستر مناسبی برای عرضه مازاد تولید آنها در بازار داخلی و خارجی وجود ندارد. بهرام سبحانی با بیان اینکه بازار فولاد تابع فعالیت‌های ساخت‌و‌ساز است و پروژه‌های عمرانی در حالت رکود است، افزود: بودجه‌ای که دولت به پروژه‌های عمرانی تاکنون اختصاص داده آن‌طور نبوده که تقاضا برای محصولات فولادی افزایش یابد و همچنان تقاضا برای محصولات فولادی در بازار کم است.