شماره روزنامه ۶۰۲۷
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۶ برای نخستین بار در سه کشور برگزار می‌شود. همچنین این نخستین دوره از مسابقات جام‌جهانی است که با حضور 48 تیم برگزار خواهد شد. البته اکثر بازی‌ها در ایالات‌متحده برگزار می‌شود؛ ۶۰ بازی در این کشور برگزار می‌شود و مکزیک و کانادا هر کدام ۱۰ بازی برگزار می‌کنند. آن‌طور که رویترز گزارش داده، ۱۱ شهر ایالات‌متحده به عنوان شهرهای میزبان، به همراه سه شهر در مکزیک و دو شهر در کانادا برای نخستین جام‌جهانی مشترک بین سه کشور تایید شدند. مکزیک پس از میزبانی جام‌جهانی در سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۶، برای سومین بار میزبان مسابقات جام‌جهانی خواهد بود. در همین راستا استادیوم آزتکا مکزیکو سیتی که روز پنج‌شنبه به عنوان یکی از ورزشگاه‌های میزبان معرفی شد، نخستین ورزشگاهی خواهد بود که در سه جام‌جهانی میزبان بازی‌ها…
  • بارسلونا برای تقویت خط حمله خود به دنبال جذب روبرت لواندوفسکی در تابستان است. آبی‌واناری‌ها برای جذب این مهاجم لهستانی پیشنهاد ۳۲ میلیون یورویی به بایرن‌مونیخ ارائه دادند که این پیشنهاد رد شد. آبی‌واناری‌ها حالا این رقم را بالا برده‌اند و پیشنهاد دوم باشگاه ۴۰ میلیون یورو است. لواندوفسکی یک سال دیگر با بایرن قرارداد دارد و برای جدایی باید رضایت این باشگاه را جلب کند. باشگاه بایرن جایگزین لواندوفسکی را انتخاب نکرده و به همین دلیل فعلا با جدایی این بازیکن مخالفت کرده است.
  • مارکو فان باستن، اسطوره فوتبال هلند نام لیونل مسی را بین سه بازیکن برتر دنیا قرار نداد. از او در مورد سه فوتبالیست برتر تاریخ سوال شده و این اسطوره هلندی هم جواب داده است: «به نظرم پله، مارادونا و کرایف سه بازیکن بزرگ و برتر تاریخ فوتبال جهان هستند. من زمانی که بچه بودم عاشق کرایف بودم. او یک دوست خوب برای من بود و به‌شدت دلتنگ او شده‌ام. مارادونا و پله هم بسیار خوب بودند. مسی بازیکن خوبی است، اما شخصیت تیمی مارادونا بهتر از او بود. مسی کسی نیست که خود را در صف مقدم تیمش قرار دهد و مانند یک کاپیتان برای تیمش بجنگد، اما مارادونا چنین خاصیتی را داشت. او یک رهبر و کاپیتان خوب بود.»
  • یک ابررایانه براساس داده‌های موجود از عملکرد تیم‌ها در فصول اخیر و سایر معیارهایی که برای آن تعریف شده، پیش‌بینی کرد سال آینده در چنین روزهایی، این تیم منچسترسیتی خواهد بود که یک بار دیگر جام قهرمانی لیگ برتر را دریافت خواهد کرد.
  • یورگن هابرماس جامعه‌‌‌‌‌شناس، فیلسوف، نظریه‌‌‌‌‌پرداز اجتماعی معاصر و وارث نسل دوم نظریه‌‌‌‌‌پردازان مکتب فرانکفورت است. او بیش از پنج دهه به نوشتن مشغول بوده است. اگر کل آثار هابرماس بر محور یک ایده مرکزی طرح شده باشد، آن ایده کاربرد عمومی خرد است. ویژگی آثار هابرماس دشوارخوانی آنهاست. جالب آنکه زبان و ارتباطات، در آثار او، موقعیتی مرکزی دارند و این زبان و ارتباطات است که ما را در مقام انسان تعریف می‌کند. تاکید بر بین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌الاذهانی بودن را در نظریه‌‌‌‌‌ او راجع به حوزه عمومی، نظریاتش در مورد زبان و ارتباطات، مثل نظریه کنش ارتباطی و عقلانیت، اخلاق گفتمان و نظریه دموکراسی مشورتی می‌توان مشاهده کرد.
  • مترجم: ساجده خطیری منبع: BUSINESS ENGLISH STUDIO
    آیا شما به دنبال ارتقای حرفه خود در سطح بین‌المللی هستید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، به زبان انگلیسی تجاری نیاز دارید و ما اینجا دلیل آن را بیان می‌‌‌کنیم. مهارت‌‌‌های زبان انگلیسی تجاری برای پیشبرد حرفه شما، حیاتی است. اگر هدف شما انجام کار موثر در محیط‌‌‌های بین‌المللی است، بهبود واژگان و دانش زبان انگلیسی تجاری از ضرورت‌‌‌هاست و معمولا درهای زیادی را برای یافتن فرصت‌‌‌های شغلی جدید برای شما باز می‌کند. طیف وسیعی از دوره‌‌‌های زبان انگلیسی در بازار موجود است.
  • نویسنده: توماس‌ام زیبل مترجم: سید حسین علوی‌لنگرودی-alavitarjomeh@gmail.com منبع: کتاب Digital Transformation
    در بخش قبلی این مطلب به موضوع عصر اطلاعات پرداختیم و گفتیم پنج تحول بزرگ باعث شکل‌گیری عصر اطلاعات به آن شکل که امروز ما در حال تجربه کردن آن هستیم شد که عبارت بودند از تبدیل شدن ارتباطات تلفنی و ارتباطات کامپیوتری به یک واسطه واحد، جایگزین شدن رسانه‌های مکتوب با ارتباطات الکترونیکی، گسترش چشمگیر تلویزیون به واسطه توسعه ارتباطات کابلی و افزوده شدن به تعداد کانال‌های تخصصی، ظهور پایگاه‌های داده‌های کامپیوتری به عنوان تجمیع‌کنندگان مرکزی دانش و اطلاعات و توسعه چشمگیر سیستم‌های آموزشی از طریق آموزش مجازی با کمک کامپیوتر و از راه دور و تمام این تحولات در کنار هم ما را به وضعیتی رسانده که می‌توان آن را «تعادل نقطه‌ای» نامید.
  • شرکت گاز خراسان رضوی با کسب بالاترین امتیاز در نخستین دوره ارزیابی نشان تعالی HSE شرکت ملی گاز ایران در حوزه گازرسانی، در جایگاه اول HSE شرکت‌های گاز استانی کشور ایستاد.
  • بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان یکم تا ششم تیر سال‌جاری در کهن شهر همدان برگزار خواهد شد. مسعود ویژه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: ۷۰ گروه نمایشی و حدود ۴۰۰ هنرمند در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌‌‌ و نوجوان حضور خواهند داشت. وی با بیان اینکه همه‌گیری کرونا چند بار زمان جشنواره بیست و هفتم را به تعویق انداخت، اظهار کرد: ‌‌‌ایجاد شور و نشاط در شهر از مهم‌ترین اهداف جشنواره تئاتر کودک و نوجوان است، همچنین درصددیم جشنواره بیست و هفتم به بهترین نحو برگزار شود.
  • سفر یک‌روزه مدیرعامل و معاونان شرکت سرمایه‌گذاری تامین «شستا» و مدیران عامل هلدینگ‌‌‌های تابعه به استان‌‌‌های خراسان رضوی و شمالی صورت گرفت. به گزارش روابط عمومی این شرکت، بازیان، مدیرعامل شستا با اشاره به اهداف این سفر گفت: سفرهایی از این دست و با این ترکیب سبب نزدیک شدن نگاه‌ها به محیط عملیاتی، انسجام و اتحاد بیشتر می‌شود تا بتوانیم با قدرت حرکت کنیم. ابراهیم بازیان افزود: مدیران ما باید نگاه فرا بخشی داشته باشند و در تصمیم‌گیری‌ها یکپارچه عمل کنند تا به ثمرات و فواید متعالی دست یابیم.