شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • رئیس اتاق اصناف البرز اعلام کرد با توجه به افزایش دوباره شیوع ویروس کرونا، تالارهای پذیرایی این استان هیچ‌گونه فعالیتی ندارند. بهروز حصاری، گفت: «خانواده‌های البرز در حرکتی شایسته برای حفظ سلامتی، جشن ازدواج جوانان خود را لغو کرده‌اند که اگر صاحبان تالارها برای فسخ قرارداد تقاضای غرامت کنند با آنها برخورد جدی می‌شود.» وی اضافه کرد: «ویروس کرونا ضربه اقتصادی سنگین و جبران‌ناپذیری به تالارهای پذیرایی وارد کرد و سبب بیکاری تعداد زیادی از کارکنان این مجموعه‌ها شد.» وی از مردم خواست چنانچه موردی درخصوص درخواست دریافت جریمه برای فسخ قرارداد در تالارها و آرایشگاه‌ها دارند موارد را به اتاق اصناف استان البرز اطلاع دهند و با متخلفان بدون اغماض برخورد خواهد شد.
  • فرش دستباف تبریز به‌عنوان یکی از گونه‌های شناخته‌شده فرش ایرانی در بازارهای جهانی، این روزها حال و روز خوشی ندارد و آمار تولیدکنندگان آن روزبه‌روز درحال کاهش است. آذربایجان‌شرقی و به تبع آن تبریز به‌عنوان پایتخت فرش دستباف ایران شناخته شده و سهم بسزایی در تولید و صادرات فرش دستباف ایفا می‌کند، به‌طوری‌که به گفته کارشناسان ۳۵ درصد از صادرات فرش دستباف کشور را این استان تامین می‌کند. اکنون افزون بر ۵۰۰ هزار بافنده فرش در آذربایجان‌شرقی مشغول فعالیت هستند که سیر نزولی صادرات، افزایش شدید قیمت مواد اولیه و کاهش سهم استان از بیمه قالیبافان مشکل اصلی آنان در این هنر- صنعت ارزآور محسوب می‌شود.
  • مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: 805 واحد در شهرک‌های صنعتی استان تاکنون به بهره‌برداری رسیده است که میزان اشتغال این واحدها بیش از 12 هزار نفر است.
  • مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: خوشبختانه استان ما در ساماندهی و مدیریت انواع آسیب‌های اجتماعی در بخش‌های مختلف، از عملکرد خوبی برخوردار است که نتیجه گویای این مساله، فضای عمومی جامعه است که عاری از کارتن‌خواب‌ها و متکدیان، به آن معنای مرسوم و رایجی که در سایر شهرها وجود دارد، است. علی بدرشکوهی عملکرد استان در رابطه با موضوع کارتن‌خواب‌ها و متکدیان را در مقایسه با سایر استان‌ها بسیار مطلوب دانست و تصریح کرد: طی سال‌های گذشته، مجموعه عواملی که دست به دست هم داده‌اند تا کلان شهر تبریز، به شهری بدون متکدی و کارتن‌خواب تبدیل شود، شکل‌گیری و عملکرد سه ساختار عمیق ریشه‌دار در استان است که در کنار هم به نحو احسن برای نیل به این هدف نقش‌آفرینی می‌کنند.
  • استاندار خوزستان با بیان اینکه فعالان اقتصادی در وضعیت فعلی جامعه همچنان دچار مشکل هستند، گفت: باید با افزایش جلسات اقتصاد مقاومتی و بررسی طرح‌ها، مردم را در رفع مشکلات و موانع موجود در طرح‌های اقتصادی کمک کرد.
  • استاندار کردستان گفت: استان اکنون روی ریل توسعه قرار گرفته و این نشان از نگاه ویژه دولت به مناطق کمتر توسعه یافته دارد. بهمن مرادنیا در نشست نخبگان، جوانان و فعالان اجتماعی و فرهنگی استان کردستان با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری اظهار کرد: کردستان در سطح ملی چهره‌های بسیار شاخصی داشته که در عرصه‌های موسیقی، هنر، پزشکی و دیگر حوزه‌ها اثرگذار بوده‌اند. وی افزود: استان با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی و نخبه خود توانسته بخشی از عقب‌ماندگی‌های گذشته خود را جبران کند. استاندار کردستان ادامه داد: طی چند سال اخیر اقدامات خوبی در زمینه راه روستایی و گازرسانی به روستاهای کردستان انجام شده که این نشان از نگاه ویژه دولت به مناطق کمتر توسعه یافته دارد.
  • رئیس سازمان صمت استان فارس از فعال‌سازی 28 معدن راکد و سلب صلاحیت 19 بهره‌بردار خبر داد. ایزدی گفت: براساس ویژگی‌های زمین شناسی- معدنی اکنون 22 نوع ماده معدنی همچون سنگ آهک، سنگ لاشه، سنگ گچ، شن و ماسه، مارن، منگنز، لاتریت نیکل دار، خاک نسوز صنعتی، سنگ چینی، سنگ مرمریت، سنگ تراورتن، سنگ آهن، سیلیس رادیواتریتی، باریت، مس، سرب و روی، بوکسیت، گوگرد، دولومیت، دونیت و خاک پیت، گرانیت، فسفات و منیزیت از معادن فارس استخراج می‌شود.
  • بازار اینترنتی صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی با هدف گسترش و توسعه تولید و فروش این صنایع در ایام کرونایی رونمایی و راه‌اندازی شد. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در مراسم رونمایی از این بازار، گفت: با توجه به اینکه طی سال‌های اخیر بستر لازم برای تجارت الکترونیک بیشتر فراهم شده است، با ایجاد زیرساخت‌های کافی می‌توان میزان فروش صنایع دستی را با کاهش مسافت تا سرتاسر دنیا توسعه داد.
  • معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در طرح‌های حفاری گفت: در چارچوب قرارداد جدید با مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، دستگاه حفاری سنگین خشکی 33 فتح این شرکت یک حلقه چاه اکتشافی در استان گلستان حفر و تکمیل می‌کند.
  • مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده در بورس منطقه‌ای فارس طی بهمن امسال نسبت به آمار مشابه سال گذشته نشان می‌دهد حجم سهام معامله شده 13 درصد کاهش و ارزش ریالی معاملات 91 درصد افزایش داشته است. محمد کیامهر، مدیر بورس منطقه‌ای فارس با اعلام این خبر افزود: در بهمن امسال و طی 20 روز فعالیت 873 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 10,924 میلیارد ریال در بورس منطقه‌ای فارس مورد معامله قرار گرفت. وی گفت: متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی این مدت 546,178 میلیون ریال بوده است. به گفته وی، بررسی ترکیب معاملات انجام شده حاکی از آن است که 50 درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و 50 درصد به فروش سهام اختصاص داشته است. کیامهر اظهار کرد: اکنون تعداد شرکت‌های استانی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار 31 شرکت است که از…