شماره روزنامه ۶۰۴۰
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • در هفتمین جشنواره ملی «برند محبوب مصرف‌کنندگان»، اپلیکیشن 724 به عنوان یکی از سه اپلیکیشن برتر منتخب مردم در بخش اپلیکیشن‌های پرداخت انتخاب شد.
  • شیوع ویروس جدید کرونا در سراسر کشورهای جهان و ایجاد پاندمی، منجر به تغییر در نحوه زندگی روزمره شده و این بیماری همچنین موجب ضرورت بازنگری در قوانین و مقررات تمامی سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی شده است.
  • پاتریک براون، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت فرآورده‌های گوشتی «ایمپاسیبل فودز» به سی‌ان‌بی‌سی گفت که صنعت تولید گوشت در حال منسوخ شدن است. در زمانی که مصرف‌کنندگان روزافزونی در حال گرایش به گزینه‌های سالم‌تر در رژیم غذایی خود هستند، براون متقاعد شده است که بازار دامی طی دو دهه آتی منسوخ خواهد شد.
  • عمده تمرکز «ومعادن» در امور سرمایه‌گذاری طی سال‌های اخیر متوجه کسب درصد قابل توجهی از سهام برخی شرکت‌های بزرگ حوزه معدن و صنایع معدنی فعال در زنجیره تولید فولاد (از استخراج و بهره‌برداری معادن سنگ‌آهن تا تولید شمش و قطعات فولادی) بوده است. با این حال، ایجاد تنوع بیشتر در پرتفوی سرمایه گذاری‌ها در چارچوب شرح وظایف مندرج در اساسنامه از راهبردهای جدی این مجموعه به شمار می‌رود.
  • بیمه آسیا در هفتمین دوره سالانه نظرسنجی برای انتخاب برندهای محبوب سال، با آرای مردمی به عنوان برند محبوب در میان شرکت‌های بیمه‌ای انتخاب شد. جشنواره برند محبوب هر سال درطیف گسترده برندهای فعال کشور در گروه‌های مختلف کالا و خدمات، به نظرسنجی مردمی در خصوص میزان محبوبیت این برندهای کشور اقدام می‌کند که بیمه آسیا امسال در هفتمین جشنواره «برند محبوب من»، بنا به آرای مردمی، به عنوان برند محبوب در میان شرکت‌های بیمه شناخته شد. این گزارش می‌افزاید: جشنواره برند محبوب به عنوان گسترده‌ترین نظرسنجی مردم در زمینه محبوبیت برندها، بستری برای شناسایی برندهای محبوب مردم فراهم کرده است تا ضمن شناسایی برندهای خوشنام ایرانی توسط مردم، زمینه معرفی این برندهای معتبر را فراهم آورد.
  • سال 1399، سال جهش بیمه البرز در کسب پرتفوی مناسب با لحاظ رعایت نرخ‌های فنی و کسب سود مناسب و ارتقای جایگاه بیمه البرز است. مدیرعامل بیمه البرز در سومین جلسه هم‌اندیشی با موضوع بررسی عملکرد سه ماه نخست سال 1399 شعب بیمه البرز در استان‌های خراسان رضوی، خوزستان، مازندران، فارس، اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و استان مرکزی، ضمن بیان این مطلب گفت: جایگاه کنونی بیمه‌البرز در بازار بیمه با توجه به ظرفیت بالای شرکت، به لحاظ توانگری مالی و مزیت‌های رقابتی دیگر، متناسب با ظرفیت و توان آن نیست و بیمه‌البرز می‌تواند با اتکا بر توان خود و تلاش و همدلی بیشتر مدیران و کارکنانش جایگاه مناسب‌تری در بازار بیمه کسب کند.
  • در راستای توسعه همکاری با استارت‌آپ‌ها، بیمه ملت با عرضه وب‌سرویس‌های خود در بازارچه API پادیوم (API Market place)، امکانی را فراهم کرده است که متقاضیان دریافت وب‌سرویس‌های بیمه بتوانند با مراجعه به پادیوم از وب‌سرویس‌های آنلاین صدور بیمه ملت استفاده کنند. در این همکاری که از ابتدای تیرآغاز شده است، بیمه ملت با حضور در کمپین چراغ روشن پادیوم بیمه‌نامه حوادث انفرادی خود را همراه با پوشش کرونا به متقاضیان ارائه می‌کند.به این ترتیب متقاضیان دریافت وب‌سرویس‌های بیمه ملت می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت پادیوم و ورود به قسمت سرویس‌ها، پس از احراز هویت انجام‌شده توسط پادیوم APIهای صدور بیمه ملت را به آسانی به درون کسب‌وکار خود ببرند. در این کمپین استارت‌آپ‌ها می‌توانند از 200 بیمه‌نامه حوادث انفرادی به ارزش 500 هزار…
  • مدیرعامل جدید شرکت چوب خزر کاسپین معرفی شد. طی حکمی از سوی محمد جمشیدی، مدیرعامل هلدینگ سلولزی «شستا»، عطاء تفضلی به سمت مدیر عاملی شرکت چوب خزر کاسپین وابسته به هلدینگ سلولزی شستا منصوب شد. از سوابق مهندس تفضلی می‌توان به مدیرعاملی شرکت ذوب و احیای روی قشم، مدیر عامل شرکت تولید روی بندرعباس، رئیس هیات مدیره شرکت صنعت روی زنگان و معاون بازرگانی شرکت کالسیمین اشاره کرد. شرکت چوب خزر کاسپین در سال ۱۳۸۲ تاسیس شد که ۱۰۰ درصد سهام آن متعلق به گروه صنعتی سلولزی تامین از شرکت‌های تابعه هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی شستا است.
  • پس‌ازآنکه قیمت اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات بانک مسکن (تسه) در ماه‌های گذشته به 80 هزار تومان رسیده بود، مسوولان بانک مسکن وعده داده بودند که این اوراق را سروسامان خواهند داد و قیمت این اوراق تا سه هفته پیش به 55هزار تومان هم رسید ، اما اکنون با افزایش فصلی معاملات مسکن در کانال 60هزار تومان است. با توجه به اینکه هر برگ اوراق، امتیاز 500 هزارتومانی را به خریدار می‌دهد، برای دریافت یک‌صد میلیون تومان وام مسکن باید 200 برگ اوراق تهیه کرد و هزینه آن حدود 13 میلیون تومان خواهد بود.
  • این روزها خودروسازی ایران را باز هم تب «پلت‌فرم ملی» گرفته است؛ آن هم در شرایطی که صنعت خودرو با کمبود نقدینگی دست به گریبان بوده و به‌دلیل تحریم، همکار بین‌المللی معتبری نیز برای اجرای این پروژه بزرگ وجود ندارد. از سوی دیگر اما طی تقریبا دو دهه گذشته بارها صحبت از طراحی و ساخت پلت‌فرمی اختصاصی به میان آمده و دولت‌ها و مدیران عامل خودروسازی و حتی قطعه‌سازان، به میل و سلیقه خود، طراحی پلت‌فرم ملی را در دستور کار قرار داده‌اند، با این حال هیچ کدام به سرانجام نرسیده و اجرایی نشده‌اند.