شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : %D9%BE%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%A7%DB%8C%D9%86 %D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87

  • حمله نیروهای متجاوز ائتلاف عربی به یمن روز پنج‌شنبه موجب به شهادت رسیدن تعدادی کودک یمنی شد. در این راستا منابع خبری داخلی یمن گفتند به موجب حمله ائتلاف عربی به شهر ضحیان واقع در استان صعده یمن 50تن از غیر نظامیان شهید و 77تن دیگر زخمی شدند که اکثر آنها کودک بودند. اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌دهد که در بین کشته‌شدگان کارکنان آموزشی حضور داشتند که سوار بر اتوبوس حامل کودکانی بودند که در حال عزیمت برای یک دوره تابستانی در شهر ضحیان بود.
  • یکی از مهم‌ترین مقامات رسمی تجارت دنیا درخصوص «جنگ‌تجاری» و سیاست‌های حمایت‌گرایانه دونالد ترامپ هشدار داد. روبرتو آزودو، رئیس سازمان «تجارت جهانی» در یادداشتی که روز پنج‌شنبه در روزنامه «ایندیپندنت» به چاپ رسید درخصوص تغییر به سمت سیاست‌های حمایت‌گرایانه بیشتر و تشدید موانع تجاری هشدار داد. او در این باره نوشت: «تجارت جهانی با تهدیداتی مواجه است.
  • سه وزارتخانه اصلی مرتبط با تولید، «بسته تامین، توزیع و نظارت کالاهای اساسی و دارو» را برای واردات و نحوه تخصیص ارز این دسته از کالاها ارائه کردند. در جلسه ستاد اقتصادی دولت که به ریاست رئیس‌جمهوری برگزار شد، وزرای سه وزارتخانه «صنعت، معدن و تجارت»، «جهاد کشاورزی» و «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، از این بسته جدید برای کالاهای اساسی و دارو رونمایی کردند. خروجی این جلسه حاکی از تعیین معیار و پیش‌شرط برای واردات کالاهای اساسی، تامین ارز، تعیین قیمت و نحوه نظارت بر آنها است.
  • دنیای اقتصاد: شرایط جدید ترخیص کالاهایی که در فهرست ممنوعیت‌های وارداتی قرار گرفت از سوی متولی تجارت کشور در 3 بند اعلام شد. براساس این تصمیم که در نامه‌ای از سوی رئیس سازمان توسعه تجارت به رئیس‌کل گمرک ابلاغ شده است، شرایط ترخیص کالاهای ممنوعه‌ای که قبل از ممنوعیت واردات،‌ به گمرک وارد شدند یا ثبت‌سفارش آنها صورت گرفته، ‌مشخص شده است.
  • مترجم: مریم رضایی
    برای اینکه بدانید مدیران ارشد چقدر سخت می‌توانند کسب‌وکار شرکت و اولویت‌های استعدادهای خود را به هم ربط دهند، اشتباه یک مدیر عامل را به‌عنوان نمونه بررسی می‌کنیم. وقتی از این مدیر عامل پرسیده شد نقش‌های کلیدی شرکت خود را شناسایی کند، او به نقش مدیر حسابداری اشاره‌ای نکرد، چون این پست در اغلب چارت‌های سازمانی، نقش برجسته‌ای نبود. اما با هر معیاری که بسنجیم، مدیر حسابداری یکی از مهم‌ترین نقش‌های یک شرکت است که برای عملکرد فعلی و رشد آینده حیاتی است.
  • سازمان توسعه تجارت در نامه‌ای به سازمان‌های استانی سراسر کشور اعلام کرد: عراق ممنوعیت واردات سیب زمینی، گوجه فرنگی، خربزه و هندوانه را لغو کرده است. براساس اعلام وزارت کشاورزی عراق این ممنوعیت از یازدهم مرداد تا اطلاع ثانوی لغو شده است.
  • معاملات کشوری آپارتمان با حداقل یک فصل تاخیر نسبت به تهران، اوایل امسال رونق گرفت؛ اما جهش قیمت‌ها در این بازار باعث سلب امکان خرید برای تقاضای مصرفی در شهرهای بزرگ و سکته سراسری بازار در خرداد شد. آمار اولیه از گزارش رسمی مربوط به معاملات کشوری ملک مسکونی حاکی است خرداد امسال متوسط قیمت مسکن در مناطق شهری 10 درصد نسبت به اردیبهشت افزایش یافت که این میزان رشد قیمتی 2 واحد درصد بیشتر از تورم ماهانه مسکن در تهران بوده است. تحقیقات میدانی از کلان‌شهرها، سختی شرایط خانه‌اولی‌ها را نشان می‌دهد.
  • اگرچه با شروع فصل تابستان بهای اجاره پیشنهادی موجران با شیب تندی افزایش یافت و انتظار افزایش چشمگیر اجاره‌بها مستاجران را به دردسر انداخت، اما آپارتمان‌هایی که در چند روز اخیر در بازار اجاره فایل شده‌اند، بهای مناسب‌تری نسبت به نیمه اول تیر ماه دارند.
  • نویسندگان: Anthony Iaquinto ، Stephen Spinelli. JR مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد
    ما بر این باوریم که اکثر کارآفرینان اخلاقی عمل می‌کنند، اما موفق‌ترین کارآفرینان کسانی هستند که آموخته‌اند چگونه در «ناحیه خاکستری» عمل کنند؛ به عبارت دیگر، آنها به‌طور واضح قوانین را زیر پا نمی‌گذارند اما می‌دانند چگونه درون این ناحیه خاکستری وسیع که قوانین «به‌طور واضح مثبت» را از قوانین «به‌طور واضح غیراخلاقی» جدا می‌کند، حرکت کنند.
  • معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از تعیین سه مسیر برای راه‌اندازی LRT خبر داد. به گزارش «ایسنا» محسن پورسیدآقایی در مورد سه مسیر مورد مطالعه احداث LRT گفت: در منطقه 12 و در رینگ گردشگری آن یعنی میدان بهارستان تا محدوده بازار، خط اتوبوس جمهوری - بهارستان و خط راه آهن به تجریش مورد بررسی است و در صورت ارزیابی‌های نهایی یکی از این مسیرها برای راه‌اندازی LRT انتخاب خواهد شد. وی گفت: میزان توجیه‌پذیر بودن سه مسیر در حال مطالعه است، اما هنوز بررسی‌های آن نهایی نشده است. پورسیدآقایی افزود: حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی و توجیه‌پذیر بودن راه‌اندازی LRT در یکی از سه مسیر اعلامی باید احصا شود.