شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • کوشا ستوده

    نویسنده: کوشا ستوده

    Kushasotudeh@yahoo. com

    سازمان‌های امروزی یقینا دارای مکانیزمی برای ارزیابی و مدیریت ریسک هستند و موفقیت کسب‌وکارشان در گرو دقت و سرعت در مقوله مدیریت ریسک است. یکی از مهم‌ترین جنبه‌های ریسک که نادیده‌انگاری آن می‌تواند باعث بروز مشکلات فراوانی برای کسب‌وکار در آینده نزدیک شود، «ریسک زنجیره تامین» است. سازمان‌های پیشرو برای مدیریت زنجیره تامین از تدابیری از جمله گماردن مدیریت و تیم حرفه‌ای برای اطمینان از به‌موقع و باکیفیت بودن کالا یا خدمات به دست آمده از تک تک اعضای زنجیره تامین کمک می‌گیرند.

  • مدیرعامل بانک مسکن روند تغییر مسیر در الگوی ساخت مسکن و تامین مالی در این بخش را طی سه سال اخیر تشریح کرد. به گزارش «دنیای اقتصاد» محمد هاشم بت‌شکن در آخرین نشست کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران گفت: در سال‌های گذشته ساخت مسکن بی‌کیفیت و ارزان برای دهک‌های کم‌درآمد از سوی دولت و ساخت واحدهای لوکس و گران‌قیمت از طرف بخش خصوصی مورد توجه قرار داشت این در حالی است که طی سه سال گذشته، توان دولت و بخش خصوصی در حال هماهنگ شدن برای حمایت از ساخت و خرید واحدهای مصرفی مورد نیاز اقشار متوسط است.

  • دنیای اقتصاد - کرمانشاه - الهام اکبری: مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه گفت: 200 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی داریم و با این وجود طرح‌های عمرانی در استان در حال انجام است. عبدالله بهادری اظهار کرد: کرمانشاه در زمینه به‌کارگیری نیروی انسانی و ماشین‌آلات راهسازی 90 درصد عملکرد مثبت داشته و این عملکرد مربوط به بخش راهداری و واگذاری طرح‌ها و قراردادهای این حوزه بوده است.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه حوزه راهداری تا 15 روز آینده در قالب اداره‌کل فعالیت خود را به‌صورت مستقل آغاز می‌کند، اظهار کرد: 176 کیلومتر آسفالت سال گذشته از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و 85 کیلومتر آسفالت جاده‌ای طی 6 ماه نخست سال‌جاری در استان کرمانشاه انجام شده است.

  • سازمان سینمایی درباره پخش تیزرهای سینمایی از شبکه جم و دیگر رسانه‌های ماهواره‌ای خارج از کشور اطلاعیه صادر کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، در بخشی از اطلاعیه این سازمان آمده است: «پس از گفت‌وگو و توافق‌های انجام‌شده با قوه محترم قضائیه و با توجه به تذکرات متعدد و اعلام مسوولان عالی‌رتبه قضایی، همکاری با شبکه‌های معاند، معاونت در جرم تلقی می‌شود. بار دیگر تاکید می‌شود درصورت پخش آگهی تبلیغاتی در شبکه‌های معاند از جمله جم، سازمان سینمایی با متخلفان به شدت برخورد می‌کند و ادامه نمایش فیلم در سینماها و شبکه نمایش خانگی در هر مرحله‌ای که باشد، متوقف خواهد شد.

  • گاردین در جدیدترین گزارش خود، روایتگر سفری به ایران از تهران تا اصفهان بوده است. نویسنده این گزارش با اشاره به معماری حیرت‌انگیز، مناظر فوق‌العاده و فرهنگ غنی کشورمان از تجارب ناب خود طی این سفر نوشته است. این گزارش، ضمن توصیف حال و هوای تهران آورده است: «به سمت کاخ گلستان می‌رویم که در قلب تهرانِ قدیم قرار دارد. در این کاخ بود که ناصرالدین شاه، پادشاه قرن نوزدهم سلسله قاجار، عکاسی را به ایرانیان معرفی کرد. به همین دلیل کاخ گلستان یکی از آرشیوهای فوق‌العاده عکاسی در ایران است. » نویسنده گاردین در این گزارش با اشاره به بخش مهم سفر یعنی خوراک و غذا، تجربه خود از یکی از رستوران‌های معروف در بازار تهران را اینچنین تشریح کرده است: «برای صرف ناهار در یک رستوران معروف توقف می‌کنیم.

  • آلینا سلیوخ
    وبسایت رادیوی ملی ایالات‌متحده

    غول تلکام AT&T معامله‌ای به ارزش 4/ 85 میلیارد دلار برای خرید رسانه‌های عظیم تایم وارنر انجام داد. خبرهای مربوط به این ادغام موجب شگفتی در هر دو صنعت و همچنین وال‌استریت شده است. علاوه‌بر این، انتقادهایی را از سوی قانون‌گذاران و حتی ستادهای انتخاباتی ریاست‌جمهوری در پی داشته است. انتظار می‌رود این معامله از سوی برخی قانون‌گذاران با دشواری‌هایی روبه‌رو شود: وزارت دادگستری که قوانین آنتی تراست و به‌طور بالقوه کمیسیون ارتباطات فدرال را بررسی می‌کند، به‌طور گسترده‌ای مشغول بررسی این است که آیا معاملات به نفع عموم انجام شده‌اند یا خیر.

  • بخش کودک و نوجوان انتشارات دنیای اقتصاد (دارکوب)، کتاب‌هایی برای گروه‌های سنی خردسال، کودک و نوجوان و با هدف آموزش مفاهیم زندگی، در قالب داستان و سرگرمی منتشر می‌کند. در مجموعه دارکوب تلاش می‌شود با انتخاب و ترجمه‌ برترین آثار داستانی و آموزشی از چهار گوشه‌ جهان، پنجره‌ای به زندگی کودکان گشوده شود تا با دنیایی که سنگ‌بنایش را مفاهیمی همچون صلح، نوع‌دوستی، محیط‌زیست و دنیای بدون جنگ و برابری نژادی می‌سازد، از همان سال‌های اولیه زندگی آشنا شوند. کتاب‌های زیر پرفروش‌ترین کتاب‌های دارکوب هستند:

    .
  • دنیای اقتصاد: بازار کامپیوتر هفته گذشته به‌دلیل کنترل و نظارت بازرسان برای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا با نوسان قیمت مواجه بود اما حالا بار دیگر به ثبات رسیده است. این بازار که شدیدا متاثر از حواشی و جریانات بیرونی از بازار است با آرام‌تر شدن کنترل بازار به ثبات نسبی رسیده است. کارشناسان معتقدند ثبات در قیمت‌ها همچنین مصرف‌کنندگان را ترغیب به خرید کالا می‌کند. برخی از فعالان بازار همچنین ورود رسمی کالا از مبادی گمرکی را برای بهبود وضعیت بازار موثر می‌دانند و معتقدند با وجود فروشگاه‌های خدمات پس از فروش و گارانتی‌های رسمی اطمینان و اعتماد بیشتر به بازار بازگشته است.

  • هنری دونان (30 اکتبر 1910 - 8 مه 1828) بنیان‌گذار جمعیت صلیب سرخ و نخستین برنده جایزه صلح نوبل بود. دونان پس از پایان تحصیل توانست در یکی از بانک‌ها برای خود شغلی پیدا کند. وی طی چند سال زحمت مستمر برای خود مختصر سرمایه‌ای اندوخت و با شرکت چند تن از دوستانش به قصد ایجاد یک آسیاب به الجزیره سفر کرد. از آنجا برای دیدار ناپلئون سوم به شمال ایتالیا رفت. در آن هنگام امپراتور سرگرم نبرد با اتریشی‌ها بود و در دهکده سولفرینو (solferino) جنگ خونین و عجیبی شعله می‌کشید. روز چهارشنبه بیست و چهارم ماه ژوئن سال ۱۸۵۹ هانری دونان به شهر کاستیک لیون در حوالی سولفرینو رسید و از بالای تپه‌ای وقایع اسف‌انگیز و حیرت‌آور جنگ را به چشم خود دید.

  • مسعود سلطانی‌فر وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان درخصوص سابقه خود در ورزش اطمینان می‌دهد بعد از دوران حضورش در سازمان تربیت بدنی با پست قائم مقامی که به حدود 20 سال پیش برمی‌گردد همچنان ارتباطش را با فضای ورزش حفظ کرده است: «در 2 سالی که قائم‌مقام سازمان تربیت بدنی بودم شرایطی فراهم شد که طی 20 سال گذشته بتوانم با ورزش کشور در ارتباط باشم، در واقع به هر دلیلی و در جاهای مختلفی که حضور داشتم بدنه ورزش با من در ارتباط بود. »

    او طی این سال‌ها بارها تا آستانه گرفتن پست در ورزش هم پیش آمده، اما هربار به دلایلی این امکان فراهم نشده: «یکی دو بار در زمان تعیین رئیس کمیته ملی المپیک همین ارتباط باعث شد که دوستان من را نامزد ریاست این کمیته معرفی کنند که به هر حال شرایط برای این مساله فراهم نشد.